Târgul ITB Berlin, care s-a desfășurat săptămână trecută în capitala germană după cei trei ani de pauză impusă de pandemia de coronavirus, și-a închis porțile cu mare succes, la care au participat 90.127 de profesioniști din sectorul turistic mondial, care au putut vizita cei aproximativ 5.500 de expozanți din 161 de țări care au format parte din ediția de revenire a târgului, potrivit unor surse din partea organizatorilor.
De altfel, datele care au fost făcute publice indică faptul că participarea internațională a crescut de la 50% în 2019 la 70% în această nouă ediție, prima ediție în care evenimentul de referință nu a avut zile deschise pentru public, deoarece s-a concentrat în întregime pe activitatea B2B. Și a funcționat.
Alte cifre relevante pe care organizația a dorit să le împărtășească sunt cei 24.000 de participanți la convenția organizată în paralel cu târgul sau cei aproximativ 3.000 de profesioniști din domeniul mass-media și 333 de bloggeri de turism care au participat, de asemenea, la ITB Berlin. La care se adaugă un număr necuantificabil de politicieni și funcționari publici din întreaga lume.
Industria și-a dat seama în zilele evenimentului că 2023 ar putea fi un an record: dorința oamenilor de a călători a revenit în multe părți ale lumii. Doar regiunea Asia-Pacific rămâne puțin în urmă, din cauza, printre altele, a faptului că China „și-a deschis târziu frontierele”.
„În ultimele zile, industria turismului a dat dovadă de o încredere incredibilă, în ciuda situației generale dificile și a crizelor geopolitice”, a declarat Dirk Hoffmann, CEO al Messe Berlin.
Numărul de expozanți a fost deosebit de mare în segmentele Travel Tech și Cruise, iar noua sală multifuncțională hub27 a debutat cu succes. Dintre regiunile individuale, țările arabe au fost deosebit de bine reprezentate. În general, mulți expozanți au ocupat standuri vizibil mai mari și multe companii de turism s-au întors după o pauză lungă.
Numeroase formate de networking, inclusiv evenimentul ITB Speed Networking, întâlniri și evenimente la standurile expozanților, precum și evenimentele de seara de la centrul expozițional și din centrul orașului Berlin, au demonstrat dorința de a se întâlni personal: „Ediția din acest an a ITB Berlin a fost dovada nevoii vitale de a se întâlni față în față”, a precizat Hoffmann.
Tendințe și sustenabilitate
Convenția ITB Berlin, la care au participat personalități de profil, a oferit o orientare cuprinzătoare pe teme de specialitate. În cadrul a 18 piste tematice, 400 de speakeri de top recunoscuți la nivel internațional au participat la un total de 200 de sesiuni și au discutat subiecte relevante, precum și tendințe actuale, inclusiv digitalizarea, inteligența artificială și deficitul de talente.
Mai multe informații despre ITB Berlin în știrea: ITB Berlin: 90% din spații rezervate.
Sub titlul „Cunoașterea transformării”, experții au prezentat modalități de a transforma în oportunități provocările globale presante cu care se confruntă industria, inclusiv provocările care decurg din pandemie și cele care afectează sustenabilitatea. Turismul responsabil din punct de vedere social era deja pe ordinea zilei la ITB Berlin, dar anul acesta accentul a fost și mai puternic.
Sursă: hosteltur.com