În 2019, aeroporturile din lume au gestionat traficul de 9,1 miliarde de pasageri (+3,5%) în peste 102 milioane de zboruri (+1,7%), cifre care includ plecări și sosiri, potrivit raportului global anual al Consiliului Internațional de Aeroporturi (ACI) World, care include acoperirea a 2.655 de aeroporturi din 180 de țări din întreaga lume. Impactul final al pandemiei coronavirusului este încă necunoscut, dar industria transportului aerian prevede deja că aceste volume nu se vor recupera până în 2024.
Traficul internațional de pasageri a crescut mai rapid decât traficul intern de pasageri (+4,1% față de +2,4%). În timp ce creșterea a rămas pozitivă în 2019, o dovadă a rezistenței traficului de pasageri în față invertitudinilor globale care înconjoară multe economii, creșterea din 2019 este cea mai mică de la an la an din 2009.
Setul de date arată că, în ceea ce privește traficul de pasageri, centrul de greutate al aviației a continuat să se deplaseze spre est în 2019. Majoritatea aeroporturilor mari cu cea mai mare creștere din lume au fost din Asia: opt din cele 30 de aeroporturi cu cea mai rapidă creștere, cu peste 15 milioane de pasageri, sunt situate în două țări: China și Vietnam.
Mai mult, estimările globale arată că în 2019 au existat, în medie, 115 de pasageri pe deplasare, reprezentând o creștere de peste +1,8% de la an la an.
ACI World subliniază, de asemenea, că industria aviației generează în mod direct 11 milioane de locuri de muncă și aproximativ 60% din această forța de muncă se află în aeroporturi, oferind locuri de muncă, beneficii sociale și dezvoltare economică pentru comunitățile pe care le deservim.
„În 2019, creșterea serviciilor aeriene la nivel mondial a rămas constantă și rezistentă, dar impactul continuu al protecționismului și al războaielor comerciale asupra serviciilor de transport aerian internațional a reprezentat principala provocare a creșterii pe termen scurt. Nimeni nu ar fi putut prezice că o pandemie globală ar duce industriei aviației la un punct mort„, a declarat CEO-ul ACI, Luis Felipe de Oliviera.
De Oliviera a adăugat că industria aeroportuară a cunoscut o perioadă de creștere susținută a traficului de pasageri în 2019, dar, „în ciuda acestei creșteri constante, ne confruntăm acum cu cea mai gravă criză cu care s-a confruntat industria, cu pierderi criptante în traficul și veniturile de pasageri din cauza impactului pandemiei COVID-19„. El a spus că, cu toate acestea, sunt pozitivi cu privire la viitorul industriei, deoarece „conectivitatea pe care o oferim și beneficiile pentru afaceri și turism reprezintă o parte crucială a redresării economice globale”.
Aeroporturile din unele regiuni fac măsuri tentative spre redresare, în cooperare cu companiile aeriene și partenerii lor din ecosistemul aviației, însă o recuperare la nivelurile de succes văzute în 2019 „va fi o călătorie lungă și dificilă”, a prezis el.
„Aviația este un motor-cheie al economiilor locale, regionale și naționale, iar asistența financiară directă din partea guvernelor este necesară urgent pentru a proteja operațiunile, a proteja locurile de muncă și a spori recuperarea industriei”.
Sursă: hosteltur.com