2018, unul dintre cei mai răi ani în întârzieri de zboruri în aproape un deceniu

Este posibil ca 2018 să fie unul dintre cei mai răi ani în intârzieri și anulări de zboruri în aproape un deceniu, potrivit companiei Airlines for Europe (A4E). Organizația compusă din principalii operatori europeni a citat raportul Eurocontrol, agenția europeană pentru siguranța navigației aeriene, care a arătat că capacitatea de control a traficului aerian și lipsa  de personal au condus la o creștere de 50% pe zborurile întârziate în luna octombrie față de aceeași lună a anului trecut. 

 

Eurocontrol estimează că numărul total de minute de întârziere va crește cu 53% în 2018 din cauza grevelor și a deficitului de capacitate. Aceasta declară că zborurile au amânat un total de 14,3 milioane de minute în acest an, față de cele 9,3 milioane în 2017. 

 

Ca rezultat, A4E pune presiune din ce în ce mai mari asupra Uniunii Europene și a guvernelor naționale ale blocului de a lua „măsuri rapide și decisive” pentru a reforma sistemul de gestionare a traficului aerian din Europa

Turnul de control al Aeroportului Paris Charles de Gaulle.

 

În 2018, membrii A4E au fost nevoiți să anuleze mai mult de 5.000 de zboruri din cauza grevelor controlilor de trafic aerian, afectând aproximativ 800.000 de pasageri.

 

A4E a afirmat că „milioane de alți călători au suferit întârzieri în zbor, cauzate de alte probleme ATC, cum ar fi lipsa de personal, abaterile de la spațiul aerian și backup-urile reziduale”. 

 

Un studiu realizat de PriceWatersCoopers a estimat costurile grevelor ATC în UE ăn perioada 2010-2017 la 13.400 milioane de euro. 

 

Din 2005, în UE au fost efectuate 357 de greve de control al traficului aerian, dintre care 254 au avut loc în Franța, unde au avut loc de trei ori mai multe greve anul trecut decât în cel precedent. 

 

A4E presează miniștrii de transport din Europa să avanseze spre „un cer european fără fisuri”, care să integreze spațiile aeriene naționale într-unul singur pe întreg continentul. 

 

„Statele membre ale UE ar menține suveranitatea spațiului lor aerian în timp ce vor coopera prin frontiere pentru a facilita operațiunile de zbor fără probleme și mai eficiente în numele pasagerilor”, a concluzionat asociația. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.