Shadow

World Travel Market: elemente cheie pentru 2021

Anunțul de luni făcut de compania Pfizer cu privire la un nou vaccin împotriva coronavirusului a stimulat prețul acțiunilor de pe piața de valori ale companiilor din sectorul turismului. Cu toate acestea, experții care au participat săptămâna aceasta la târgul virtual World Travel Market de la Londra avertizează că industria turismului trebuie să păstreze capul rece, să nu se lase purtată de entuziasm și să se concentreze pe propriile strategii pentru a merge spre recuperare în lunile următoare, precum flexibilitatea (în anulare, rambursări etc.) și politica de prețuri

 

Desi dezbaterea telematică care a reunit mai mulți experți s-a întitulat „O rază de speranță: note despre recuperarea călătoriilor mondiale”, „este un moment dificil să vorbim despre speranță, ținând cont că săptămâna aceasta am avut știri despre noi probleme care afectează compania aeriană Norwegian”, a indicat Paul Charles, fondatorul agenției de relații publice PC Agency

 

„Avioanele sunt o parte fundamentală a călătoriei” a reamintit Paul Charles și, din cauza situației epidemiologice a coronavirusului, a confinărilor, a restricțiilor de călătorie încă în vigoare în toată Europa, „în mod clar vorm fi victime iarna aceasta”

Stephanie Boyle (Skyskanner), Paul Charles (PC Agency), James Clark (Travelzoo) și Rachel Read (ETOA), în timpul unei dezbateri telematice organizate la târgul World Travel Market de la Londra, care anul acesta a fost virtual.

 

Cerere latentă

Chiar și așa, există știri pline de speranță pentru 2021, a declarat James Clarke, director general al portalului de călătorii Travelzoo din Regatul Unit.

 

„Un sondaj recent arată că există o cerere latentă pentru călătorii anul viitor. Cu toate acestea, prețul nu va fi un factor determinat pentru stimularea cererii, ci flexibilitate și servicii pentru clienți„, a spus acest manager. 

 

Potrivit sondajului, una din două persoane chestionate de Travelzoo intenționează să călătoreasca în Europa, așa că James Clark consideră că „turismul, se va întoarce anul viitor„. 

 

Dar dacă nu există suficientă capacitate aeriană, în cazul falimentelor aeriene din aceste luni complicate cărora trebuie să le facem încă față? „Este clar că prețurile transportatorilor vor crește, ceea ce va forța hotelurile și operatorii de turism să își modifice strategiile de preț”, a spus el. 

 

„Chiar dacă vaccinul este gata mâine, va fi nevoie de timp până să ajungă la întreaga populație”.  

 

Moderatorul dezbaterii, Paul Charles, l-a întrebat pe directorul Travelzoo dacă testele la plecare și/sau întoarcerea călătorilor „vor fi răspunsul” pentru reactivarea cererii. 

 

„Nu există un răspuns clar la această întrebare. De fapt, chiar dacă vaccinul este gata mâine, va dura ceva timp până să ajungă la întreaga populație”, a răspuns Clark. 

 

Restabilirea încrederii călătoriilor va depinde în primul rând „de existența în țara de destinație a unei incidențe scăzute a infecțiilor cu COVID”. 

 

În opinia sa, restabilirea încrederii călătorilor și creșterea din nou a cererii de turism va depinde în primul rând „de faptul că în țara de destinație există o incidență scăzută a infecțiilor cu COVID, deoarece oamenii sunt dispuși să călătorească fără procese de test„. 

 

„Numărul în scădere al cazurilor de coronavirus este unul dintre cei mai importanți factori în momentul rezervării”, a spus el, citând sondajul efectuat în rândul călătorilor. 

 

Și, în al doilea rând, încrederea va fi restabilită „dacă companiile oferă clienților o politică flexibilă de anulare și rambursare„. 

 

Prețurile vor continua să conteze

De asemenea, la dezbatere a participat Stephanie Boyle, directorul de comunicare al motorului de căutare Sckyscanner, care a declarat (în dezacord cu colegul ei de la Travelzoo) că prețurile vor continua să fie un factor determinant în momentul rezervării, mai ales în prezent. 

 

„Prețul va continua să fie important, mai ales pentru că există incertitudine în ceea ce privește economia și mulți oameni se întreabă dacă vor putea să-și păstreze slujba”, a spus el, amintind că și criza de sănătate a coronavirusului a provocat o criză economică. 

 

Oamenii caută acum cea mai bună anulare posibilă. Adică se adaugă straturi noi la factorul preț”. 

 

„Alți factori vor influența, de asemenea, în momentul rezervării, desigur. În principal, cele care ajută la restabilirea încrederii. De exemplu, oamenii intră pe site-ul nostru web deoarece doresc să compare prețurile, dar acum caută și cea mai bună anulare posibilă. Adică, la factorul preț se adaugă straturi noi. Flexibilitatea a adăugat complexitate unui sector care era deja foarte complex”, a indicat ea. 

 

O altă tendință pe care o observă Skyscanner este proeminența mai mare a vânzărilor de ultim moment

 

„A existat o mare schimbare în perioada de rezervare, care este acum mai scurtă. Cele mai multe rezervări sunt pentru călătorii în șapte zile sau cel mult 30 de zile. Incertitudinea cântărește”. 

 

Bani, mijloace și motivație

Rachel Read, manager de comunicare al asociației europene a companiilor de turism ETOA, a amintit că în lumea călătoriilor au existat întotdeauna trei factori cheie care au determinat procesul de luare a deciziilor și de rezervare a clienților, cele trei M: „Money, Means, Motivation” (bani, medii și motivație).

 

„Ceea ce vedem este că uneori, conform ciclurilor, acești trei factori au o greutate diferită și unii sunt impuși altora. Dar motivația oamenilor este cea mai rezistentă parte a ecuației. Oamenii chiar vor să-și rupă rutină, mai mult acum”. 

 

Moderatorul dezbaterii l-a întrebat și pe Rachel Read dacă carantinele de doar 5 zile (în loc de 14), împreună cu testele obligatorii la întoarcere, ar putea fi răspunsul la revigorarea cererii turistice. 

 

Ar fi un punct de plecare. Dacă rezultatele testului pot fi cunoscute și mai devreme. Ai nevoie de inovație. Orice lucru care încurajează călătoriile este bun”, a spus el. 

 

În orice caz, a concluzionat el, „oamenii vor călătorii din nou de îndată ce vor avea mijloacele”

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.