Shadow

Turism urban în Europa: o privire asupra lumii de ieri

„Este greu de crezut cât de mult s-a schimbat situația în ultimul an, deoarece nimeni nu se putea aștepta la această revoluție bruscă, care a afectat întreaga lume”, a declarat Petra Stušek, președintele European Cities Marketing (ECM), organizație care reprezintă birourile de turism și de congrese din peste 100 de orașe din 38 de țări. ECM a prezentat la începutul lunii decembrie raportul său anual, corespunzător anului 2019, care analizează marile magnitudini pe care turismul urban le-a înregistrat în 2019. Aceste date reprezintă o vedere a lumii de ieri, despre care încă nu știm când se va întoarce, în pofida progreselor în vaccinurile împotriva coronavirusului. 

Image
Berlin

Cele 15 orașe europene cu cel mai mare numar de înnoptări în unitățile de cazare cu plată în cursul anului 2019 au fost: Londra, cu 85.102.721 (3,5%); Paris, 52.452.546 (0,4%); Berlin, 34.124.364 (3,8%); Roma, 29.067.584 (1,8%); Istanbul, 23.933.798 (14,1%); Madrid, 20.676.118 (4,3%); Barcelona, 19.852.416 (2,9%); Viena, 18.635.682 (7,0%); Praga, 18.479.653 (1,3%); Amsterdam, 18.376.000 (10,2%); München, 18.291.939 (6,8%); Hamburg, 15.427.406 (6,2%); Stockholm, 15.299.924 (4,8%); Dublin, 14.875.504 (8,0%); și Lisabona, 13.816.142 (6,3%). Procentele reprezintă variația înnoptărilor față de anul 2018.

„Este fundamental să înțelegem unde ne aflăm înainte de criză și să ne străduim să atingem aceste obiective în recuperarea noastră”, afirmă Petra Stusek, președinta ECM.

Principalele piețe sursă de origine a turiștilor, care au înregistrat cel mai mare număr de înnoptări în unitățile de cazare cu plată din orașele europene în cursul anului 2019 au fost: Statele Unite, 46.034.090 (3,9%); Germania, 29.661.546 (5,3%); Regatul Unit, 26.111.706 (0,2%); Franța, 19.770.605 (3,3%); Italia, 19.650.073 (17,5%); Spania, 17.264.104 (3%); China, 12.672.123 (3%); Rusia, 9.344.866 (3,2%); și Japon, 7.636.179 (4,1%).

Image

Gradul de ocupare mediu în unitățile de cazare cu plată în cele 119 orase europene analizate în raportul ECM a fost de 51,3% pe tot parcursul anului 2019. Șase dintre acestea s-au remarcat cu mult peste medie: Dublin (85,7%), Londra (83,6%), Roma (78,1%), Paris (78%), Sevilla (77%) și Ljubljana (75,8%).

Clasament

După cum se poate observa, clasamentul orașelor cu cel mai mare volum de înnoptări este condus de Londra, cu 85 de milioane de șederi, cu 3,5% mai multe decât în 2018.

Potrivit ECM, „cifrele arată o creștere sănătoasă a sectorului înainte de pandemie, care a schimbat industria turismului pentru totdeauna. Este posibil să nu mai vedem numere atât de mari mult timp de aici înainte, când criza va duce industria spre un viitor mai durabil”.

Cele 119 orașe europene incluse în acest raport au atins o rată medie de creștere a numărului de înnoptari de 4,4%, peste rata de creștere a anului precedent, care a fost de 4,2%.

În total, destinațiile urbane europene au totalizat în 2019 690 de milioane de înnoptări turistice.

Să înțelegem de unde venim

În orice caz, Petra Stušek consideră că rapoartele prezentate săptămâna aceasta vor servi pentru a demonstra încă o dată „importanța economică evidentă a turismului de oraș, cel mai dominant și dinamic segment al turismului european”.

„Orașele europene sunt foarte rezistente și, în ciuda răsturnărilor politice și atacurilor teroriste, ele rămân cele mai atractive locuri pentru vizitatorii din întreaga lume. Este esențial să înțelegem unde ne aflăm înainte de criză și să lucrăm în vederea atingerii acestor obiective în eforturile noastre de redresare”, conchide președintele ECM.

Întrebări despre turismul de întâlniri

Potrivit ECM, un total de 26 de orașe au participat anul acesta la un studiu pentru a evalua impactul crizei asupra turismului de afaceri.

Cu toate acestea, „mulți dintre experții noștri nu sunt siguri care vor fi impactele pe termen mediu. Acest lucru se reflectă în mod clar în așteptările pentru anul viitor, deoarece nu există un consens cu privire la ceea ce 2021 poate aduce pentru turismul de afaceri”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.