TUI Group a recunoscut că se așteaptă la un impact negativ al falimentului operatorului Thomas Cook pe termen scurt datorită costurilor de relocare a clienților săi care zburau cu Thomas Cook Airlines. Operatorul a informat acest lucru în raportul de pre-închidere a anului fiscal 2019, în care CEO-ul grupului, Friedrich Joussen, a explicat că, în scenariul rămas, se va strădui să-și „protejeze și să își mențină” cota de piață acolo unde este posibil.
Joussen a subliniat că TUI pregătește măsuri de sprijin. Mai exact, clienților care au rezervat cu ei pachete care au inclus zboruri cu Thomas Cook li se vor oferi alte zboruri. „Analizăm în prezent impactul pe termen scurt al declarației de insolvență a lui Thomas Cook în circumstanțele actuale, în ultima săptămână a rezultatelor noastre financiare pentru întregul exercițiu financiar 2019”.
„Modelul nostru de integrare verticală se dovedește a fi rezistent, chiar și în acest mediu de piață provocător”, spune Joussen.
Și adaugă că „activitatea noastră de experiența de vacanță continuă să genereze rezultate puternice. Cu toate acestea, divizia noastră Market & Airlines -care include operarea- se confruntă cu un număr mare de provocări externe, cum ar fi paralizarea avioanelor 737 MAX, supracapacitatea transportului aerian și incertitudinea continuă cu privire la Brexit„.
CEO-ul TUI afirmă că sezonul estival 2019 a închis în conformitate cu așteptările și, prin urmare, își reiterează prognoza făcută în martie pentru închiderea acestui an fiscal cu un EBITA subiacent cu 26% mai puțin față de cei 1.777 milioane de euro pe care i-a atins în 2018.
„Aceste provocări externe vor continua în 2020. Prin urmare, ne vom concentra pe a deveni mai competitivi în activitatea noastră de Market & Airlines pentru a ne proteja și extinde cota de piață, acolo unde este posibil.”
El a adăugat că, așteptând cu nerăbdare, intenționează să se bazeze pe cele două inițiative digitale strategice, care cu noua sa platformă GDN-OTA2 și divizia de Destination Experiences condusă de Musement, cu care speră să capteze una dintre propriile sale experiențe de vacanță. „TUI este bine poziționat pentru a deveni o platformaăde turism digital integrat”.
Sursă: hosteltur.com