Shadow

Ryanair va reduce 3.000 de locuri de muncă pentru a supraviețui crizei de coronavirus

Ryanair a anunțat că intenționează să reducă până la 3.000 de locuri de muncă, în mare parte piloți și echipaj de cabină (TCP), în timp ce restul personalului va aplica o reducere de salariu cu 20%. De asemenea, va închide mai multe baze de operare în toată Europa până la recuperarea traficului, care nu crede că se va produce în scurt timp, estimând că ar putea dura cel puțin doi ani pentru ca cererea pasagerilor să revină la normal după pandemia de coronavirus. Detaliile privind reducerile de locuri de muncă și unde vor avea loc vor fi comunicate la data de 1 iulie. 

Reducerile, care reprezintă 15% din forța de muncă a companiei low cost irlandeze, cel mai mare segmentul din Europa, sunt „minimul necesar” pentru a supraviețui pentru anul următor, așa cum a declarat pentru BBC CEO-ul Grupului Ryanair, Michael O’Leary, care va extinde propia reducere propiului său salariu de 50% pentru aprilie și mai până în martie 2021, avertizând că ar putea ajustări suplimentare dacă nu se găsește un vaccin împotriva coronavirusului. El a adăugat ca reducerile de locuri de muncă și salarii se vor extinde și la sediul companiei aeriene și la echipele de back office.

Într-o actualizare a pieței de Covid-19, Ryanair a spus că a lăsat las sol 99% din flota sa până în iulie și că a început negocierile cu Boeing pentru a reduce numărul livrărilor de aeronave în următoarele 24 de luni.

(Fotografie: Ryanair)

Ryanair a menționat că a transportat 150.000 de pasageri în ultimele trei luni, cu 99,5% sub cele 42,4 milioane prevăzute înainte de izbucnirea focarului de coronavirus.

El a spus că, deși se așteaptă o anumită întoarcere la serviciile de zbor din iulie până în septembrie, acestea nu estimează că aceasta va depăși 50% din obiectivul său inițial de trafic de 44,6 milioane în cel de-al doilea trimestru fiscal, în general în sezonul său de activitate și ocupație mai mare.

Pentru întregul an care se încheie în martie 2021, Ryanair estimează acum că transportă mai puțin de 100 de milioane de pasageri, cu puțin peste 35% sub ținta inițială de 154 de milioane.

Rynair estimează că va raporta o pierdere netă de 100 de milioane de euro în primul trimestru fiscal până în iunie și pierderi suplimentare în trimestrul doi, deoarece conexiunea flotei la sol continuă în sezonul de vară ridicat.

Compania aeriană lucrează la gestionarea rezervelor de numerar de 4 miliarde de euro pe care le-a avut, intrând în criza de coronavirus.

 

Rambursări

O’Leary a spus că poate dura mai „multe luni” pentru clienți să obțină o rambursare în numerar pentru zborurile anulate. Într-o emisiune a BBC Radio 4, el a spus că: „Va vom rambursa banii. Dacă doriți o rambursare în numerar, veți primi o rambursare în numerar, dar ne va lua multe luni pentru a procesa aceste rambursări în numerar”.

O’Leary a spus că compania aeriană în mod normal procesa aproximativ 10.000 de rambursări într-o luna. Cu toate acestea, acum se confruntă cu o întârziere de 25 de milioane de rambursări pentru anulări în martie, aprilie și mai, cauzate de restricții operaționale care au obligat-o să pună la pământ 99% din flota sa, cu un personal redus la 25% din nivelurile normale datorate distanțării sociale și persoanelor cărora li se interzice să vină să lucreze în birouri, „prin urmare, vor fi necesare multe luni pentru a elimina această acumulare de restituiri. În momentul de față, lucrăm la cele din luna martie, dar ne va lua două-trei luni, dar nimeni nu va primi o rambursare în numerar în acest moment”.

 

Ajutor ilegal de stat

Anterior, O’Leary a spus că intenționează să conteste în instanțele europene ceea ce el a descris drept „ajutor de stat ilegal și discriminatoriu” de peste 30 de miliarde de euro, aprobat de Comisia Europeană privind împrumuturile acordate de stat pentru a sprijini în timpul crizei o duzină de companii aeriene rivale, inclusiv Grupul Lufthansa, Grupul Air France-KLM și Alitalia, „pentru a le permite să mențină vânzările sub costuri timp de luni după ce va fi trecut această criză de Covid-19”.

O’Leary nu a fost de acord cu comisarul european pentru concurență, Margrethe Vestager, cu privire la normele privind ajutoarele de stat. Șeful Ryanair a susținut că ajutorul ar trebui să coincidă cu participarea unei companii aeriene pe o piață.

La ultimul indiciu că coronavirusul a afectat industria companiilor aeriene, aeroportul britanic Heathrow, care este cel mai aglomerat din Europa, a spus că se așteaptă ca numărul de pasageri să scadă cu aproximativ 97% în aprilie și este probabil să scadă până când călătoria cu avionul va fi considerată sigură din nou. Costul flotelor la sol și cel mai mic număr de pasageri este mare: Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) a avertizat că companiile aeriene globale vor pierde venituri de la pasageri în acest an, cu 55% mai puțin.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.