Ryanair a confirmat că ar putea reduce personalul cu până la 500 de piloți și 400 de membrii ai echipajului de cabină datorită, printre alți factori, impactul Brexit-ului, creșterii costurilor de carburant și întârzieri la livrarea aeronavelor Boeing 737 MAX. Trebuie amintit că până la jumătatea lunii iulie compania anunțase o tăiere semnificativă, dar mult mai mică, așa cum am anunțat în știrea Ryanair intenționează să închidă baze și să elimine un excedent de 300 piloți.
Compania a adăugat detalii despre această chestiune, după ce CEO-ul său Michael O’Leary, și-a prezentat planurile de restructurare într-un videoclip transmis miercurea trecută anagajaților săi, cărora le-a cerut „scuze” pentru „veștile proaste”. În videoclipul de patru minute, managerul a indicat că reducerea forței de muncă actuale a Ryanair, formată din 19.000 de angajați este, „pur și simplu, inevitabilă”.
O’Leary a anunțat luni că profitul a scăzut cu 21% în primul trimestru al anului fiscal, la 243 milioane de euro, ca urmare a scăderii prețului la biletele de avion și creșterii costurilor de personal, instrumente derivate „în special, pentru marile creșteri salariale ale piloților și echipajului de cabină negociat anul trecut”.
„Aceste vești proaste vin la doar două săptămâni după anunțul de întârziere a livrărilor lui (Boeing) Max înseamnă că, în loc să incorporăm 58 de aeronave noi până în vara anului 2020, acum, cel mult, vom achziționa doar 30 din acele dispozitive”, a explicat managerul în videoclipul intern.
Pe lângă aceste provocări, el avertizează că acum „pare mai probabil” că Regatul Unit să părăsească Uniunea Europeană (UE) fără un acord „în mai puțin de 12 săptămâni”.
„Suntem preocupați de faptul că (un „brexit” sălbatic) are un efect dăunător, în special la bazele noastre în Regatul Unit și unele din Irlanda, care se bazează foarte mult pe traficul de pasageri între Irlanda și Regatul Unit”, a spus el.
Pe înregistrare nu se specifică numărul exact de angajați care și-ar putea pierde locul de muncă, dar se spune că „există un excedent” în jur de 500 de piloți și 400 de membri ai echipajului, așa că se așteaptă la concedieri la sfârșitul „calendarului său de vară în septembrie și octombrie, iar unele, imediat, după Crăciun.”
Sindicatul irlandez Fórsa, care reprezintă angajații Ryanair din jumătatea anului 2018, a declarat că urmărește îndeaproape situația, dar a recunoscut că deocamdată, nu are informații exacte despre rutele și bazele care vor fi afectate de reduceri.
O’Leary a estimat deja luna trecută că întârzierea livrării aeronavelor Boeing va reduce creșterea companiei în vara anului 2020 de la 7 la 3%, astfel încât traficul anual de pasageri ar putea scădea de la 162 de milioane planificați până acum la 157 de milioane.
El a subliniat, de asemenea, că dificultățile prin care producătorul american trece pentru a respecta comenzile planificate vor provoca „tăieri și închideri” în unele baze de operațiuni europene în perioada următoare de iarnă și vara anului 2020.
Sursă: hosteltur.com