Boeing își propune o creștere continuă pe termen lung, detectând semne de redresare în sector și cererea de aeronave comerciale și servicii conexe, în raportul său Boeing Market Outlook (BMO) 2021, crescând valorea pe piață în sectorul aerospațial pentru următorul deceniu până la 9 trilioane de dolari (7,6 trilioane de euro), de la 8,5 trilioane de dolari (7,2 trilioane de euro) de anul trecut și cele 8,7 trilioane de dolari (7,35 trilioane de euro) estimate în previziunile din 2019 (pre-pandemie). Flota globală va depăși 49.000 de aeronave până în 2040 și se așteaptă ca 612.000 de piloți și 886.000 de membri ai echipajului de cabină să fie necesari pentru operarea sa.
Boeing a publicat marți raportul său anual de prognoză pentru piața aerospațială comercială și de apărare, care reflectă semnele de redresare în sector după pandemia COVID-19.
Marc Allen, director de strategie la Boeing, a declarat: „Este încurăjător faptul că oamenii de știință au reușit să dezvolte vaccinuri mai repede decât s-ar fi putut imagina și că pasagerii arată o mare încredere în călătoriile cu avionul”.
Perspective în aviația comercială
Noul raport Commercial Market Outlook (CMO) indică faptul că piața globală se recuperează în mare măsură, așa cum a estimat Boeing în 2020. Cererea internă de călătorii cu avionul conduce recuperarea și se așteaptă ca piețele intraregionale să urmeze exemplul pe măsură ce se vor ridica măsurile sanitare și de călătorie, urmate de călătorii pe distanțe lungi, care ar reveni la nivelurile anterioare ale pandemiei până în 2023 sau 2024.
În cadrul raportului Boieng Market Outlook, CMO estimează o cerere pentru 19.000 de avioane comerciale, evaluate la 3,2 trilioane de dolari, în următorii 10 ani. Prognoza Boeing pentru 20 de ani (până în 2040) indică o cerere pentru mai mult de 43.500 de avioane noi, evaluate la 7,2 trilioane de dolari, cu aproximativ 500 de avioane mai mult decât prognozele de anul trecut.
„Industria aerospațială a făcut progrese semnificative în recuperare, iar proiecțiile Boeing pentru 2021 reflectă încrederea noastră în rezistența pieței”, a declarat Stan Deal, președintele și CEO-ul Boeing Commercial Airplanes. „Deși suntem realiști în fața provocărilor existente, în ultimele douăsprezece luni am văzut că traficul aerian de pasageri se recuperează rapid, pe măsură ce publicul și guvernele se bazează pe sănătate și prevenire în timpul călătoriilor. Industria noastră continuă să îndeplinească rolul crucial de a aduce oamenii împreună și de a transporta bunuri esențiale”.
Noua prognoză pe 20 de ani
- Disponibilitatea și distribuția vaccinurilor pentru COVID-19 vor continua să fie factori critici pentru recuperarea pe termen scurt a zborurilor de pasageri. Țările cu cele mai ridicate rate de vaccinare au arătat o recuperare rapidă a zborurilor, întrucât guvernele au ridicat restricțiile interne și au deschis frontierele pentru zborurile internaționale.
- Se estimează că creșterea traficului de pasageri va crește cu 4% anual, neschimbată față de prognoza anul trecut.
- Flota globală de avioane comerciale va depăși 49.000 de avioane până în 2040, China, Europa, America de Nord și țările din regiunea Asia-Pacific reprezentând fiecare aproximativ 20% din livrările de avioane noi; restul de 20% reprezintă restul țărilor emergente.
- Cererea pentru peste 35.000 de aeronave noi cu un singur culoar este aproape de prognozele pre-pandemice. Aceste modele continuă să reprezinte 75% din livrări în prognoza de 20 de ani.
- Companiile aeriene vor avea nevoie de peste 7.500 de avioane noi cu corp larg până în 2040 pentru a-și reînnoi flotele și pentru a răspunde cresterii pe termen lung a cererii de transport de pasageri și de marfă pe rutele pe distanțe lungi. Aceste prognoze reprezintă o ușoară creștere comparativ cu cele din 2020, dar sunt cu 8% sub cele din 2019.
Piloți și tehnici
Pe măsură ce sectorul aviației comerciale își continuă progresul către recuperarea din pandemie, o ofertă stabilă și în creștere de personal eficient și formare rămâne esențială pentru menținerea sănătății, siguranței și prosperității ecosistemului aviației.
Cererea pe termen lung de personal calificat pentru aviație rămâne puternică; se estimează că va fi nevoie de peste 2,1 milioane de angajați pentru a opera și a întreține flota globală de avioane comerciale în următorii 20 de ani, incluzând 612.000 piloți, 626.000 de tehnicieni de întreținere și 886.000 de membrii ai echipajului.
Raportul complet poate fi descărcat la acest link.
Sursă: hosteltur.com