În 2010, guvernul cancelarului german Angela Merkel a dat undă verde unei noi taxe de mediu tansportului aerian, o taxă care a fost dublată în 2019 pentru zborurile pe distanțele scurte din țară, impunând în același timp o reglementare a tarifului minim. Unsprezece ani mai târziu, Germania dorește să meargă mult mai departe și să promoveze această taxă la nivel european pentru a face operațiunile din sectorul aviației neutre din punct de vedere climatic, conform acordurilor de coaliție ale viitorului guvern de coaliție tripartit, format din social-democrații din SPD, Verzii și liberalii din FDP.
Sub titlul, „Îndrăznește să avansezi. Alianța pentru libertate, dreptate și sustenabilitate„, documentul de 177 de pagini a fost prezentat de liderul noului Executiv, social-democratul Olaf Scholz.
În acest fel, textul detaliază că noul „guvern al semaforului” dorește să stabilească condiții în competiția internațională pentru reducerea eficiență a emisiilor.
„Ne angajăm să introducem o taxă de trafic aerian în toată Europa, precum cea a Germaniei”, se arată în document.
În acest sens, el susține că vor face progrese cu Uniunea Europeană pentru a se asigura că biletele de avion nu sunt vândute la un preț mai mic decât cel al impozitelor, taxelor și redevențelor.
Totuși, având în vedere criza gravă în care pandemia de COVID-19 a cufundat sectorul, ideea este ca taxa de trafic aerian nu intră în vigoare decât după 2023. De reținut că în 2019, înainte de criză de sănătate, aviația din Germania impozitul costă industria transportului aerian 1,2 miliarde pe an.
„Vom folosi veniturile din taxa pe aviație pentru a promova producția și utilizarea carburanților de aviație neutri în CO2, precum și pentru cercetarea, dezvoltarea și modernizarea flotei aviatice”, se arată în comunicat.
Toate cu un singur scop: să facă operațiunile din sectorul transportului aerian neutre din punct de vedere climatic.
„Ne dorim ca economia germană și industria aviației să fie sectoare cheie și durabile. Scopul este de a dezvolta un concept de aviație eficient într-un proces de implicare cuprinzător în 2030 privind viitorul aeroporturilor din Germania si de a reduce numărul de zboruri pe distanțe scurte prin conexiuni feroviare mai bune”, se arată în document.
Robert Habeck, co-liderul Partidului Verzilor, care va fi la conducerea noului superminister al Economiei și Climei și va ocupa funcția de adjunct al cancelarului, a avansat deja săptămâna trecută prin prezentarea acordului că reconcilierea „bunăstării cu protecția climei” va fi la baza politicilor noului guvern tripartit.
„Atingerea obiectivelor de protecție a climei de la Paris este cea mai mare prioritate a noastră. Protecția climei garantează libertate, dreptate și prosperitate durabilă. Scopul este trecerea de la o economie de piață socială la o economie de piață socială și ecologică”, subliniază textul.
Sursă: hosteltur.com