Grupul Lufthansa a anunțat la nivel intern că intenționează să continue platforma aeriană de agrement propusă sub brandul Ocean „în următoarele luni”, a raportat sindicatul german al piloților Vereinigung Cockpit (VC) pe site-ul său web. Noua companie, care solicită un certificat de operator aerian (AOC), va începe operațiunile cu trei aeronave de lung curier în primăvara anului 2021, în cadrul strategiei actuale a grupului pentru zboruri de vacanță pe distanțe lungi, un segment a cărui recuperare o consideră că va fi mai rapidă decât rezervările de călătorii de afaceri în noua realitate generată de pandemia de COVID-19.
Sindicatul a informat că conceptul se bazează în mod clar pe modul de funcționare a filialei elvețiene Edelweiβ și va fi lansat ca o a doua linie de produse pentru segmentul de vacanță în traficul aerian regulat și charter din Germania și din străinătate, împreună cu Lufthansa Classic, în hub-urile sale din aeroporturile din Frankfurt și München.
„Se pune întrebarea dacă Lufthansa trebuie să cheltuiască atât de mulți bani pe fondul celei mai mari crize din 11 septembrie pentru a concura cu companiile cu probleme Condor și TUIFly. Ne asumăm ani de pierderi inițiale”, spune Markus Wahl, președintele Vereignung Cockpit (VC), cu privire la „nefericitul și discutabilul proiect”. UFO, sindicatul membrilor echipajului de cabină urmărește, de asemenea, proiectul care ia în vedere strategia Lufthansa de a opera zboruri low-cost cu forță de muncă „mai ieftină”.
Rutele care vor fi operate în curând sub responsabilitatea comercială a Ocean vor fi conduse de angajații grupului. „Angajații sunt retrași, dar trebuie să se întoarcă la propriile rute în condiții mult mai proaste și nu pot decât să aștepte un loc de muncă temporar”, a continuat Wahl.
Marcel Gröls, secretarul pentru politică tarifară, a declarat: „Ocean ar trebui să deservească segmentul premium al turismului către și dinspre Germania. Lufthansa nu ar trebui să angajeze angajați in ceea ce privește tarifele care se aplică pasajului”.
Gröls a adăugat că i-au cerut companiei Lufthansa să evalueze Ocean cu uniunea. „O companie precum Lufthansa trebuie sa planifice serios. Un lucru este sigur: vom face față tarifelor în timp util, deoarece niciun angajat nu va accepta oferta pe termen lung pentru a îndeplini cele mai înalte cerințe de calitate, dacă trebuie să renunțe la securitatea unui contract colectiv.
Sursă: hosteltur.com