Shadow

Mașini și patinete vor concura pentru spațiul public din orașe

Criza climatică și schimbările în obiceiurile utilizatorului modifică mobilitatea în orașe. Mijloacele de transport private internaționale dau loc vehiculelor mai sustenabile și economice bazate pe tehnologie, informații și partajare. 

 

Dezbaterea privind mobilitatea în orașe a concentrat o mare parte din dezbaterile acestei ediții la Web Summit, cel mai mare eveniment tehnologic din lume, care a reunit luna aceasta peste 70.469 de asistenți și unde interesul investitorilor pentru start-up-uri și proiecte de mobilitate urbana cresc în fiecare an. 

Web Summit 2019: Brad Bao, CEO Lime; Sam Ziad, CEO Getaround; Corinne Vigreaux, co-fondatoarea Tom Tom & Codam; Xiaodi Hou, CTO TuSimple; Tim Stevens, editor sef CNET.

 

A avea o mașina în propietate este ceva care a încetat să intereseze multe persoane, după cum a explicat Olaf Sakkers, partenerul Maniv Mobility. Prin urmare, viitorul mașinii trece prin dezvoltarea de modele de abonament și partajare, după cum a mentionat Sam Zaid, CEO al Get Around, care a adăugat că tot mai mulți clienți preferă să închirieze o mașină pentru fiecare nevoie specifică: a călători, a munci, a efectua deplasări scurte … Astfel, mașinile vor avea în continuare un rol foarte important ca mijloc de transport privat, dar, după cum a subliniat Philipp von Hagen, al Porche Automobil Holding SE, companiile auto auto vor orienta către un model de Mobility as a Service

 

În paralel cu dezvoltarea noilor modele de afaceri din jurul autoturismului privat, în orașe, alte forme de transport comun, care sunt prezentate ca fiind durabile și mai economice, precum biciclete, scutere sau motociclete, au intrat în vigoare. Ca mașinp privată cedează spațiu bicicletelor și scuterelor, este ceva susținut de Brad Bao, CEO-ul Lime, care pariază pe patinete ca soluție tehnologică și low-cost pentru a dinamiza transportul. Bao susține că lucrează împreună cu orașele, schimbând date și contribuind la planificarea sistemelor de mobilitate. 

 

Marea recepție pe care au avut-o patinetele de uz comun în principalele orașe ale Europei este evidențiata de creșterea numărului de vehicule de acest tip desfășurată pe străzi. Dar această expansiune rapidă a provocat, în unele cazuri, probleme de coexistență care i-au obligat să se retragă din unele orașe, cum a fost cazul Valenciei. Sau la Paris, unde numărul companiilor care și-au distribuit patinetele în jurul orașului a crescut atât de mult încât guvernul local intenționează să reducă numărul operatorilor pentru a-l limita la trei. 

 

În afara de reglementările necesare, potențialul de creștere al afacerilor asociate închirierilor de patinete este indiscutabil, chiar marile branduri de mașini, precum Hyundai, pariază pe construcția propriilor modele de patinete electrice, după cum a reamintit la Web Summit Olaf Sakkers, partener a Maniv Mobility

 

În orice caz, industria își propune să dezvolte o mare varietate de transporturi care vor fi disponibile utilizatorului într-un mod partajat și în același timp. Va fi necesar, după cum a subliniat Philipp von Hagen, să aducem la un loc toți operatorii pentru a partaja datele cu guvernele locale pentru a dezvolta planuri eficiente și durabile de mobilitate urbană. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.