Shadow

KLM și Delft University of Technology: acord pentru proiectarea avionului viitorului

Comunicat de presă

Președintele și CEO al companiei KLM, Pieter Elbers, și decanul Facultății de Inginerie Aerospațială de la Delft University of Technology (TU Delft), profesorul Henri Werij, au semnat un nou acord de cooperare la reuniunea anuală generală a IATA de la Seul pentru a face aviația sustenabilă. KLM va contribui la cercetarea TU Delft într-un concept de zbor inovator cunoscut sub numele de „Flying-V”, care cuprinde o abordare cu totul diferită a designului aeronavelor, pentru susținerea unui zbor sustenabil pe distanțe lungi în viitor.

flyingvimageiii-276996

Avionul a fost inițial conceput ca un potențial proiect de aeronavă pentru viitor, dar poate fi comparat cu cel mai avansat avion de astăzi, Airbus A350. Deși avionul nu este la fel de lung ca A350, are aceleași valori de anvergură ale aripilor. Acest lucru va permite Flying-V să utilizeze fără dificultate infrastructura existentă de pe aeroporturi, cum ar fi porțile și pistele, iar aeronava se va potrivi și în același hangar ca cel al aeronavei A350. Mai mult, Flying-V va avea același număr de pasageri – 314 în configurația standard – și același volum de încărcătură, 160 m3. Flying-V va fi mai mic decât modelul A350, oferind o rezistență mai redusă la aerodinamică.

Designul și forma aeronavei în formă de V va integra cabina pasagerilor, cala de bagaje și rezervoarele de combustibil în aripi. Forma sa aerodinamica îmbunătățită și greutatea redusă va genera reducerea cu 20% a combustibilului folosit față de Airbus A350, cea mai avansată aeronavă din prezent. Un model funcțional și o secțiune a interiorului aeronavei Flying-V vor fi prezentate oficial la KLM Experience Days în aeroportul Amsterdam Schiphol, în octombrie, cu ocazia aniversării a 100 de ani a companiei KLM.

Accentul pus pe experiența pasagerilor

Flying-V oferă cercetătorilor o oportunitate unică de a îmbunătăți experiența pasagerilor în aeronavă, de la aranjarea scaunelor în aripi până la proiectarea lor și a băilor. Totul trebuie să fie cât mai ușor posibil pentru a maximiza eficiența oferită de noua formă de aeronavă. Este luat în considerare, de asemenea, confortul pasagerilor.

Combustibil vs propulsia electrică

Flying-V este propulsat de cele mai eficiente motoare turbofan care există în prezent. Momentan, așa cum este proiectat, aeronava încă zboară pe kerosen, dar poate fi ușor adaptat pentru a inova sistemul de propulsie – folosind, de exemplu, turbofan-uri electrice.

„În ultimii ani, KLM s-a dezvoltat ca un pionier în sustenabilitate în cadrul industriei aeronautice. Dezvoltarea aviației a oferit lumii multe lucruri, oferindu-ne posibilitatea de a conecta oamenii. Acest privilegiu este asociat cu o mare responsabilitate pentru planeta noastră. KLM ia acest lucru în serios și, prin urmare, investește în sustenabilitate de mai mulți ani, permițându-i să dezvolte un spectru larg de inițiative de sustenabilitate. Suntem mândri de relația noastră de cooperare progresivă cu TU Delft, care se asociază cu strategia companiei KLM și servește drept un momen important pentru noi pe drumul de evoluție a aviației sustenabile. ” Pieter Elbers, Președinte și CEO KLM

„Suntem foarte încântați să putem coopera cu partenerul nostru de încredere KLM în misiunea noastră de a face aviația sustenabilă. Proiectele de aeronave foarte eficiente din punct de vedere energetic, cum ar fi Flying-V, sunt importante în acest sens, la fel ca noile forme de propulsie care urmează să fie folosite. Scopul nostru final este un zbor fără emisii. Colaborarea noastră cu KLM oferă o oportunitate extraordinară de a aduce schimbări reale.” Henri Werij, decanul Facultății de Inginerie Aerospațială de la TU Delft

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.