Prima ediție a târgului de turism ITB Berlin post-pandemie, care va avea loc în perioada 7-9 martie, cu un nou format exclusiv B2B, pare ca se va dăsfășura bine, dovada fiind faptul că mai mult de 90% din spațiu a fost rezervat, care va fi ocupat de un total de 4.500 de expozanți din 150 de țări.
Potrivit unor surse din cadrul târgului de la Berlin, expozanții din Asia și din lumea arabă în special și-au sporit prezența, inclusiv Arabia Saudită, care are cea mai mare suprafață. Iar destinațiile mediteraneene, precum Spania, Grecia și Italia au, de asemenea, o participare mai mare.
Georgia, țara gazdă din acest an este, de asemenea, bine reprezentată și va avea mai mult de 700 de metri pătrați de spațiu în nou Hub 27. Pe de altă parte, tehnologia și croazierele au crescut și ele, într-o expoziție strict B2B. fără zile dedicate clienților finali.
În 2023, companii precum MSC Explorer, Viva și United Rivers vor avea pentru prima dată un stand propiu la ITB.
Cu toate aceste, există și țări care au decis să nu participe în acest an. Țări precum România sau Emiratul arab Fujairah nu vor fi reprezentate. Același lucru este valabil și pentru unele destinații din America de Nord, cum ar fi California și Canada, care își contactează partenerii B2B prin propriile eveimente, cum ar fi Brand USA Travel Week sau Canada Showcase.
În rândul brandurilor comerciale, merită remarcate câteva participări noi semnificative, cum ar fi lanțuri de hoteluri și restaurante precum Hard Rock International și Hyatt, sau platforme de rezervare de cazare de vacanță precum Airbnb. De asemenea, revin la târgul Condor din Germania, Royal Caribbean și țări care au fost absente în edițiile anterioare, precum Liban și Buthan.
Noul format B2B al ITB Berlin a impus mai multe modificări ale spațiului expozițional, printre care cea mai importantă este crearea Hub 27, care este situat Hub 25 și 1. Acest lucru a însemnat renunțarea la unele săli și o oarecare reducere a participării Germaniei.
Clemens Fuest, președintele institutului Ifo, va susține un discurs principal privind noile strategii durabile și rezistente pentru industria turismului.
S-au mutat și spațiile unor țări (Israel, Etiopia, Rwanda, Guineea și Senegal), precum și cele ale unor segmente turistice specializate (aventură, responsabil, LGBTQ, sănătate, etc.). ‘Home of Luxury’ va fi prezentat în acest an în Marshall House, în timp ce ITB Buyers Circle Lounge va fi în Sala 7.2a.
Noul format al Convenției ITB
Și schimbările continuă: Convenția ITB, care se desfăoară în paralel cu târgul, va fi alcătuită de data aceasta din 18 „piste tematice”, în loc de zile tematice, ca de obicei, care vor include Future Track, Distribution, E-Travel, Responsible Tourism, Carrier & Cruise sau Destination Route pentru touroperatori, ospitalitate și business travel.
Mai multe informații despre ITB Berlin:
– ITB Berlin, cum să mergi la târg știind pe cine și când vei întâlni
– ITB Berlin 2023 va începe într-o zi de marți în prima ediție cu prezență fizică post-Covid
O recomandare bună pentru acest an ar putea fi utilizarea planului intereactiv integrat în noua aplicație ITB Xplore, a cărei funcțiune principală este de a arăta zonele din incinta expoziției în care se află expozanții, evitând astfel confuziile și plimbările inutile în zilele aglomerate.
Sursă: hosteltur.com