Compania de închirieri auto Hertz Global Holdings, care operează brandurile Hertz, Dollar și Thrifty, s-a declarat vinerea trecută în faliment în SUA, după ce nu a ajuns la un acord cu principalii săi creditori, a declarat compania într-un comunicat.
„Impactul COVID-19 asupra cererii de călătorie a fost brusc și dramatic, determinand o scădere bruscă a veniturilor companiei și a rezervărilor viitoare”, a declarat Hertz, care operează filiale Dollar și Thrifty.
Falimentul afectează operațiunile Hertz și ale filialelor sale din Statele Unite și Canada, dar nu și în Europa sau Oceania și nici cele care operează ca franciză.
De asemenea, compania a raportat că va rămâne deschisă publicului în timpul restructurării.
Închirieri auto în SUA – piața principală – au dispărut, precum și în mare parte a lumii. O mare din veniturile Hertz provin din închirieri de mașini pe aeroporturi, „care s-au evaporat pe măsură ce clienții potențiali evita călătoriile aeriene”, a spus agenția Reuters.
Hertz a declarat vineri în fața unui tribunal din Statele Unite, care au depus voluntar pentru o organizare a Capitulului 11.
Firma, al cărui cel mai mare acționar este investitorul miliardar Carl Icahn, are datorii de aproape 19 miliarde de dolari și aproximativ 38.000 de angajați la nivel mondial la sfârșitul anului.
„Falimentul ar face ca Hertz să fie una dintre cele mai apreciate corporații” din SUA pentru a nu-și putea plăti creditorii din cauza impactului pandemiei, potrivit The Wall Street Journal.
Hertz a fost în discuții cu creditorii după ce a omis plata contractelor de leasing auto cu data de scadența în aprilie, dar în 22 mai au expirat termenelor plăților întârziate.
Hertz are aproximativ 1 miliard de dolari în numerar. În încercarea de a potoli creditorii care dețin titluri garantate de active care finanțează flota sa de peste 500.000 de vehicule, Hertz și-a propus să vândă mai mult de 3.000 de automobile pe lună până la sfârșitul anului, în efortul de a strânge aproximativ 5 miliarde de dolari, a declarat o sursă din companie pentru Reuters.
Pe 16 mai, consiliul a numit pe executivul Paul Stone în locul lui Kathryn Marinello în funcția de director general. Hertz a concediat anterior 10.000 de angajați și a spus că există întrebări substanțiale despre capacitatea sa de a continua ca o preocupare continuă.
Hertz a menționat anterior că ar putea evita falimentul dacă ar primi ajutor de la creditori sau ajutor financiar pe care compania și creditorii săi l-au solicitat Statelor Unite.
Trezoreria Statelor Unite a început să ajute întreprinderile ca parte a unui pachet de ajutor de 2,3 miliarde de dolari fără precedent.
Un grup comercial reprezentând Hertz, American Automobile Rental Association, a solicitat Congresului să facă mai mult pentru industrie prin extinderea eforturilor de ajutorare a coronavirusului și promovarea unei noi legislații care vizează întreprinderile legate de turism.
Chiar înainte de pandemie, Hertz și colegii săi au fost sub presiune financiară atunci când călătorii au trecut la servicii de transport precum Uber.
Pentru a lupta împotriva lui Uber, Hertz a adoptat un plan de recuperare, care urmărește să-și modernizeze aplicațiile pentru smartphone-uri și să îmbunătățească managementul parcului său auto de închiriere.
Sursă: hosteltur.com