Săptămâna trecută s-a declanșat alarma: companiile aeriene easyJet și British Airways (BA) au fost nevoite să anuleze peste o sută de zboruri din cauza unui număr considerabil de absențe de personal din cauza COVID-19, care coincide cu o activitate ridicată în terminale ca urmare a vacanțelor școlare de Paște din Regatul Unit. Câteva anulări care au urmat zilele acestea: presa britanică continuă să faca ecou mai multe zboruri suspendate. „Este furtuna perfectă: există o combinație de evenimente precum infecțiile cu COVID, crizele de personal și totul într-una dintre cele mai aglomerate perioade ale anului”, precum și sărbătorile de Paște, explică Charles, CEO al agenției de marketing turistic ThePCAgency.
Ratele ridicate ale coronavirusului din țară în ultimele săptămâni au provocat acordarea de multe concedii angajaților companiilor aeriene și aeroporturilor, care sufereau deja o criză gravă de personal, după ce mulți dintre acești angajați au părăsit sectorul după pandemie. În acest fel, dintr-un total de 2.300 de zboruri care pleacă zilnic din Regatul Unit, între 100 și 120 sunt anulate, majoritatea ale easyJet si BA, detaliază Charles în declarații către Channel 4.
În acest sens, consultantul susține că situația urmează să continue și de Paște, tocmai când activitatea a început să repunteze după ce țările au eliminat ultimele restricții din cauza COVID. „Va mai dura încă opt săptămâni sau cam așa ceva. Va dura atât de mult pentru a găsi noi talente și a-i antrena să pătrundă în industrie”, spune Charles.
„5% din zborurile din Regatul Unit sunt anulate, în mare parte din cauza personalului infectat cu COVID, dar și din cauza lipsei personalului insuficient pentru companiile aeriene”, explică CEO-ul.
La lipsa de personal, Charles mai adaugă un element la cocktailul de fatalități: o întârziere în aprobarea permiselor de securitate pentru lucrătorii aeropoturilor și companiilor aeriene.
EasyJet a declarat că recrutează echipaj suplimentar de rezervă, deși a anulat unele zboruri pe rutele pe care le deservește frecvent, astfel încât pasagerii să aibă opțiunea de a rezerva, potrivit Reuters.
As we continue to recover from the pandemic & passenger numbers grow, security queues may be longer than usual at times. We apologise to customers who have been impacted by the recent disruption.
If you’re due to travel soon, we’re asking all customers to play their part by ? pic.twitter.com/megfnzsYKZ
— Manchester Airport (@manairport) April 7, 2022
„Este ironic că aceeași dorință ca oamenii să călătorească din nou, după pandemie, cauzează probleme de transport la fel de dificile precum cele create de COVID”, spune el.
Cozi în aeroporturi
Dar deficitul de personal este o problemă atât la sol, cât și în aer. Aeroportul din Manchester a raportat o așteptare de 60-90 de minute pentru a trece prin controlul de securitate cu care vor continua să se confrunte călătorii în următoarele două săptămâni, în timp ce aeroporturile Heathrow, Gatwick și Birmingham se confruntă cu situații similare. Din acest motiv, oficialii aeroportului le solicită pasagerilor să sosească cu cel puțin trei ore înainte de zborul lor pentru a ajunge la timp în sale de plecare.
„Pe măsură ce continuăm să ne redresăm după pandemie și numărul de pasageri crește, cozile de securitate pot fi uneori mai lungi decât de obicei”, și-au cerut scuze oficialii aeroportului din Manchester pe Twitter.
În acest sens, Asociația Operatorilor de Aeroporturi din Regatul Unit a spus că membrii săi încearcă să mărească personalul cât mai repede posibil.
Staycations
În această situație, având în vedere marele vârf al cererii, Paul Charles recomandă călătorilor ca în cazul în care zborul lor a fost anulat, una dintre variante este să solicite rambursarea banilor și să facă o rezervare în Regatul Unit. „Din păcate, va fi o pierdere pentru industrie, dar staycation-urile vor fi bune pentru economie”, susține el.
Sursă: hosteltur.com