Generația Z prioritizează factorul uman în serviciile pentru clienți

Generația Z, cei născuți între mijlocul anilor 90 si 2000, se caracterizează prin atașamentul puternic și familiaritatea cu tehnologia de la o vârstă foarte fragedă. Cu toate acestea, o mare parte dintre ei își doresc servicii de relații cu clienții mai umane. Acest lucru este indicat de 83% dintre consumatorii cu vârste cuprinse între 18 și 41 de ani, potrivit unui studiu comandat de compania de tehnologie Travelport, care analizează ce își doresc și așteaptă consumatorii. 

Majoritatea respondenților din studiu, 77%, indiferent de vârstă, au interacționat cu un chatbot. Cu toate acestea, „doar un sfert dintre presupușii nativi digitali cu vârste cuprinse între 18 și 41 de ani le folosesc frecvent”, se arată în raport.

Această situație duce la „o constatare paradoxală: consumatorii mai tineri doresc de fapt mai mult sprijin din partea oamenilor decât cei mai în vârstă”.

Trei sferturi dintre respondenți doresc să aibă posibilitatea unui chat live cu un om, iar în rândul persoanelor cu vârste curpinse între 18 și 41 de ani, procentul este de 83%. Acest mijloc de comunicare este considerat la fel de util ca și un apel telefonic, ceea ce arată că oamenii doresc pur și simplu o experiență umană, fie că este vorba de o conversație verbală sau scrisă.

Alte priorități împărtășite de respondenți, cum ar fi importanța returnărilor și schimburilor ușoare (43%), a opțiunilor filtrate (40%) și a ofertelor personalizate (29%), arată o apreciere puternică a unui sprijin mai personal în fiecare etapă a procesului de cumpărare, de la cercetare la rezervare și experiențe ulterioare, potrivit analizei.

Sursă: Travelport

Mai mult timp pe internet

Pe de altă parte, raportul confirmă faptul că acești consumatori petrec mai mult timp căutând online decât făcând cumpărături. Aceștia își petrec o mare parte din timp verificând recenzii, căutând recomandări și examinând alți factori din ofertă. 69% fac cercetări pentru cumpărături zilnic sau săptămânal și doar 2% nu caută online înainte de a face o achiziție.

Oamenii petrec mai mult timp cercetând decât cumpărând, ceea ce înseamnă că unele dintre achizițiile lor sunt foarte deliberate, foarte bine documentate și uneori destul de complexe, iar uneori implică un risc ridicat și teama de a lua o decizie greșită.

Aproape toti consumatorii (93%) cred că cei mai buni vânzători moderni îi ajută să găsească exact ce își doresc.

În plus, conform analizei Travelport și având în vedere că timpul este cel mai prețios bun, mesajul consumatorilor este clar: cei mai buni retaileri moderni respectă timpul și banii clientului lor și demonstrează acest lucru în fiecare etapă a procesului de cumpărare.

Transparență totală este ceea ce își doresc cel mai mult consumatorii (90%), ceea ce înseamnă că noii comercianți cu amănuntul ar trebui să împărtășească în avans toate informațiile despre produse pentru a-i ajuta pe utilizatori să economisească timp și să câștige încredere în achizițiile lor.

Majoritatea respondenților (59%) au declarat că obținerea exact a ceea ce își doresc este mai importantă decat suma pe care o plătesc.

Cei mai buni vânzători le arată clienților că le apreciază afacerea, recompensându-i cu oferte speciale sau puncte pentru a-i face să revină, iar 41% dintre ei spun că le place să fie stimulați în acest fel.

Mai multe călătorii și cheltuieli mai mari pentru durabilitate

Studiul arată, de asemenea, că 84% dintre consumatorii cu vârste cuprinse între 18 și 41 de ani sunt dispuși să plătească mai mult pentru opțiuni de călătorie ecologice. În cazul celor cu vârsta peste 42 de ani și peste, procentul este de 55%.

Aceștia sunt, de asemenea, mai dispuși să își sacrifice timpul. Mai mult de 60% dintre ei sunt deranjați să parcurgă un traseu mai lung pentru a economisi emisii. Acest lucru variază în functie de grupa de vârstă: 33% dintre persoanele cu vârste cuprinse între 18 și 41 de ani ar conduce cu două-trei ore mai mult doar pentru a economisi CO2, față de 19% dintre cei cu vârste de peste 42 de ani.

Mai multe despre Generația Z:

Ce tip de turism negru este cel mai atractiv pentru călători?

Zece tendințe în turismul internațional de lux pentru 2022

Cum a schimbat COVID-ul felul în care călătorim: opt obiceiuri noi

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version