Shadow

Doar 13% din accidentele de trenuri din Europa se datorează unor cauze operaționale

52% din accidentele de tren înregistrate în Europa în 2016 au fost cauzate de probleme de infrastructură feroviară și 24% din accidente la trecerile de nivel, în timp ce 7% au implicat persoane lovite pe o platformă sau căzute dintr-un tren sau de pe platformă. Doar 13% din accidentele feroviare semnificative au fost atribuite cauzelor interne legate de defecțiuni tehnice sau organizaționale sau de factori umani din cadrul sistemului de operare feroviară. Restul a fost cauzat de condiții meteorologice și de condiții de mediu. 

 

Acest lucru este evidențiat în raportul anual privind accidentele feroviare în Europa 2016, elaborat de Uniunea Internațională a Căilor Ferate (UIC), a cărui bază de date privind siguranța feroviară compilează statisticile începând cu 2001 și acoperă în prezent 22 de membri ai UIC, reprezentând 89% din rețeaua feroviară a Spațiului Economic European (UE și AELS). Pe lângă informațiile statistice privind accidentele, oferă o imagine amplă asupra cauzelor, circumstanțelor și consecințelor accidentelor, în conformitate cu clasificările și definițiile utilizate în reglementările europene. 

 

Transportul feroviar este cel mai sigur mod de transport terestru și se îmbunătățește continuu în ceea ce privește siguranță. Accidentele și numărul victimelor s-au redus cu o treime în deceniul 2007-2016 datorită eforturilor comunității feroviare de a îmbunătati securitatea în acest sector”, subliniază raportul. 

Doar 13% din accidentele de trenuri din Europa se datorează unor cauze operaționale
Doar 13% din accidentele de trenuri din Europa se datorează unor cauze operaționale

 

Tipuri de accidente 

Mai mult ca niciodată, terțele părți sunt responsabile pentru majoritatea accidentelor. Oamenii riscă să pună în pericol viața din cauza neglijenței, neatenției, imprudenței, lenii sau a unui sentiment de urgență. Aceasta este o problemă majoră pentru rețeaua feroviară; părțile terțe au reprezentat 95% din cele 900 de victime mortale înregistrate în 2016. Este imperativ ca autoritățile publice să-și îndeplinească rolul în promovarea educației și sensibilizarea cu privire la risc și să-și continue eforturile de a proteja căile ferate de comportamentul necivil al terților, așa cum au făcut timp de mai mulți ani în sectorul transportului rutier. 

 

Pe de altă parte, între 2010 și 2014, au fost înregistrate o medie de 130 de ciocniri și deraieri pe an, cifra care în 2015 s-a redus la 89, iar în 2016 a scăzut la 70, reprezentând 4% din toate accidentele semnificative. Două coliziuni între trenuri în Belgia și Germania și o deraiere în Spania au condus la 12 decese ale pasagerilor, mai mult de jumătate din decesele de pasageri înregistrate în 2016

 

Raportul evidențiază faptul că, deși numărul de accidente s-a stabilizat între 2015 și 2016, indicele global de siguranță al UIC (GSI) este în continuă scădere, ceea ce indică o îmbunătățire continuă a nivelurilor de siguranță ale transportului feroviar în Europa. 

 

Membrii UIC

ADIF (Spania), ADIF-AV (Spania), CFL (Luxemburg), CFR-SA (România), DB AG (Germania), Eurotunnel (Franța și Marea Britanie), HZ (Croatia), Network Rail (Regatul Unit), Infrabel (Belgia), IP (Portugal), BANE NOR SF (Norvegia), MAV (Ungaria), ÖBB (Austria), PKP (Polonia), ProRail (Holanda), SNCF /Réseau (Franța), FS RFI (Italia), SBB CFF FSS (Elveția), SZ (Slovenia), SZDC (Republica Cehă), Trafikverket (Suedia), ZSR (Slovacia).

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.