Companiile aeriene americane, precum și restul operatorilor mondiali, au recăpătat accesul pe piața internațională chineză după o revizuire a reglementărilor pe care China le-a emis la o zi după ce propriul său acces pe piața din SUA a fost amenințat. O nouă modificare a regulilor puse în aplicare de către administrația chineză a aviației civile (CAAC), ceea ce înseamnă că de azi, un zbor săptămânal va fi disponibil pentru companiile străine care nu au putut accesa China din 12 martie.
Mai mult, CAAC face ca drepturile de servicii internaționale ale tuturor companiilor aeriene spre China sa ajustabile în funcție de prevalența noilor cazuri de Coronavirus descoperite pe zborurile sale: o companie aeriană își poate dubla frecvența sau poate pierde accesul pentru un timp.
Acuzându-și omologii chinezi de lipsa de coordonare și neîncredere în aprobarea programelor propuse de companiile aeriene americane pentru reluarea serviciului spre China, Departamentul de Transport al Statelor Unite (DOT) din Washington, a respins, pe 3 iunie, patru programe propuse de patru companii aeriene chineze. De asemenea, a amenințat să închidă reciproc accesul operatorilor chinezi în SUA începând cu 16 iunie.
În 24 de ore, CAAC a schimbat interdicția care excludea companiile aeriene internaționale, inclusiv companiile aeriene americane, la 12 martie, spunând că companiile aeriene, inclusiv companiile aeriene chineze, ar putea reduce dar nu crește serviciile internaționale. Companiile aeriene americane nu zburau spre China, fiind exclude din acel moment.
Acum, orice companie aeriană care nu a fost în programul de zbor pentru perioada care a început la data de 12 martie, va putea realiza un serviciu săptămânal spre un oraș chinez la alegere începând cu 8 iunie, a spus CAAC. „Companiile aeriene trebuie să fie evaluate diferit”, a spus agenția, referindu-se probabil la permisele de funcționare obișnuite.
Potrivit unei surse apropiate de CAAC, agenția decisese deja modificarea când regulatorul american s-a mobilizat pentru a exclude operatorii chinezi, așa că acum „va părea greșit” că a răspuns la presiune, potrivit Aviation Daily care nu a putut să confirme acest lucru, deși accesul companiilor aeriene americane este o consencință a unei revizuiri mai ample a normelor de către CAAC privind zborurile internaționale și că aceasta a afectat toți operatorii străini, precum chiar și rutele internaționale ale operatorilor chinezi.
Această ultimă reglementare este înlocuită acum cu una care are două părți: a așa-numita măsură de recompensă și alta numită măsură de siguranță.
Dacă testarea nu găsește noi cauzri de coronavirus în rândul pasagerilor pe zborurile companiilor aeriene timp de trei săptămâni consecutive, compania aeriană va fi recompensată cu dreptul de a crește frecvența la două zboruri pe săptămână. Măsura de siguranță funcționează în sens invers: dacă se constată că un zbor are mai mult de cinci pasageri infectați, serviciul trebuie suspendat timp de o săptămână (ceea ce înseamnă că zborul individual pentru săptămâna următoare nu va avea loc); și dacă există 10 pasageri infectați, suspendarea va dura patru săptămâni.
În plus, CAAC solicită companiilor aeriene să prezinte programe de servicii internaționale până la data de 24 octombrie. Aceasta se aplică companiilor aeriene chineze și străine.
Delta Airlines și United Airlines sunt companiile aeriene americane care au încercat să reia zborurile către China. În timp ce Air China, China Eastern Airlines, China Southern Airlines și Xiamen Airlines au zburat spre Statele Unite, iar programele lor au fost respinse de DOT. Hanan Airlines și Sichuan Airlines au solicitat programe pentru sfârșitul anului.
În mod similar, DOT nu a spus dacă noua directivă CAAC va anula interdicția de serviciu din 16 iunie pentru companiile aeriene chineze. În ordinul său de miercuri, departamentul a spus că interdicția este necesară pentru a restabili echilibrul competitiv între operatoii americani și chinezi.
Dacă este menținută, directiva DOT ar opri singurul zbor săptămânal din SUA, operat în prezent de Air China, China Eastern, China Southern, Beijing Capital Airlines, Hainan Airlines, Sichuan Airlines și Xiamen Airlines.
Sursă: hosteltur.com