Shadow

Cele cinci faze ale rezervărilor hoteliere din era COVID-19

În ultimii 70 de ani, turismul a trecut de la a fi o activitate exclusivă, desfășurată de 25 de milioane de turiști internaționali în anii 1950, la atingerea vârfului sau de 1,5 miliarde de turiști în 2019. Din cauza pandemiei de coronavirus, industria se confruntă cu provocarea de a o lua de la capăt după luni de mobilitate restrânsă și instabilitate economică în întreaga lume. În aprilie, rezervările hoteliere globale au scăzut la 9% en comparație con nivelurile din 2019 și au obținut o revenire la 54% în iulie, iar din această oscilație World Hotel Index al SiteMinder a identificat că ciclul rezervarilor hoteliere va parcurge cinci etape până la atingerea noului normal: accelerarea internă, stagnare, fluctuație, asimilare și accelerare internațională.

Five-Stages-Hotel-Booking-Reset-Feature-Banner
Sursă: SiteMinder

 

Accelerarea internă

SiteMinder a subliniat că în era Covid-19, în care ne aflăm, prima fază din sector a fost accelerarea internă după blocare. În aceată etapă există o tendință ascendentă „care arată marele entuziasm al călătorilor de a scăpa de limitele casei lor” și acest lucru se traduce „printr-o creștere imediată a rezervărilor hoteliere”. Deoarece granițele internaționale au rămas închise, mare majoritate a rezervărilor aparținând rezidenților locali. 

 

În acest prim moment, nivelurile de încredere ale călătorilor erau ridicate, a existat o creștere a rezervărilor naționale în țările cu cele mai mari restricții de circulație și a fost identificată o tendință către rezervările last minute

 

Stagnare

A doua etapă a fost cea a stagnării și este denumită astfel pentru că „deși interesul pentru turismul național s-a redresat în întreaga lume, este logic și, de asemenea, complicat că doar acesta să aibă capacitatea de a ridica industria hotelieră la nivelurile din epoca boomului”. În plus, mai mult de trei din patru călători au fost afectați economic de pandemie și acest lucru, adăugat la scăderea entuziasmului inițial al consumatorilor, a condus la o stagnare a rezervărilor. 

 

Mai mult de trei din patru călători au fost afectați economic de pandemie.

 

Caracteristicile acestui moment: restricții de călătorie sau cazuri de coronavirus oscilante în mod constant, niveluri neutre de încredere din partea călătorilor și, în consecință, o scădere a impulsului de rezervare anterior datorită apariției și creșterii focarelor de COVID-19 și, de asemenea, mai puține rezervări last minute. 

 

Fluctuație

Un al treilea moment este retragerea, din cauza creșterii noilor cazuri de coronavirus și a altor schimbări politice sau sociale, deși clarifică, de asemenea, că poate fi „deoarece emoția imediată de a călători din nou s-a risipit”. 

 

Această etapă de fluctuație este, conform SiteMinder, o etapă destabilizantă, caracterizată prin comportamente de rezervare neregulate din cauza restricțiilor iminente sau a preocupărilor ridicate de focarele de COVID-19. De aceea, există o tendință ascedentă în rezervările și anulările din ultimul moment, deoarece nivelurile de încredere ale călătorilor se schimbă. 

 

„La nivel global, rezervările între ianuarie și iunie a acestui an au fost cu 65,5% mai mici decât în aceeași perioadă a anului trecut”, detaliază SiteMinder. 

 

Asimilare

Al patrulea moment din ciclul rezervărilor hoteliere este cel al asimilării sau, după cum se explică în raport, momentul „ușurării sau acceptării”. 

 

În această etapă „locuitorii locali ajung la o stare în care privesc cu speranță spre o recuperare viitoare, în timp ce presupun că lumea s-a schimbat” și, prin urmare, revin să opteze pentru turismul național ca „o alternativă nouă și interesantă”. Există posibilitatea de a rezerva o călătorie în străinătate, anticipând redeschiderea frontierelor, „cu condiția să aibă opțiunea de a o anula”. 

 

Prin urmare, caracteristicile acestei etape sunt un comportament mai puțin neregulat la rezervare; creșterea rezervărilor din ultimul moment pe teritoriul național și speranța de a rămâne în străinătate. În plus, restricțiile de călătorie sau cazurile de COVID sunt scăzute la nivel național și în proces de declin la nivel internațional. 

 

Accelerarea internațională

Pe locul al cincilea se află accelerarea internațională, deși clarifică faptul că „mai există un timp până când turismul poate reveni la această etapă” și se așteaptă la o accelerare susținută pe măsură ce frontierele internaționale se redeschid. 

 

„Când această accelerare va fi consolidată și menținută, ne vom confrunta cu faza finală pe drumul către recuperarea rezervărilor hoteliere”, avertizează SiteMinder. 

 

În această parte a ciclului există o creștere a rezervărilor internaționale, după o relaxare a restricțiilor; rezervările last minute pentru sejururi mai lungi sunt în creștere, iar rezervările se fac cu o anticipare mai mare. Acest moment este posibil ca urmare a restricțiilor de călătorie sau a cazurilor scăzute de coronavirus la nivel național și internațional și, prin urmare, a unei mai mari încrederi a călătorilor. 

 

„Călătoria nu mai înseamnă a te deplasa fără limitări, așa cum am fost obișnuiți să facem. Călătoria este din nou un privilegiu”, spune Sara Pedrosa. 

 

„Am intrat într-o nouă economie democratizată în care nici furnizorii de călătorie și cazare, au controlul”, avertizează Sara Padrosa, director SiteMinder pentru Spania, menționând că, din moment ce COVID-19, „călătoria nu mai înseamnă să ne deplasăm fără limitări, așa cum eram obișnuiți să facem. Călătoria este din nou un privilegiu, ceea ce înseamnă că viitorul hotelurilor va fi marcat de oaspeți mai pretențioși și de rezervări mai scurte”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.