Shadow

Câștigători și pierzători după falimentul lui Thomas Cook

Adesea în jurul unui faliment apar oportunități. Într-unul mare ca în cazul lui Thomas Cook, au fost multi afectați, însă numărul câștigătorilor este imens. Fără a pierde timpul, companiile aeriene, operatorii de turism, rețelele de agenții și tot felul de intermediari au alergat pentru a încerca să obținaăcota de piață atunci când este posibil și cu avantajul de a avea un rival mai puțin. 

La nivel de stradă, pe piața britanică a existat putin timp pentru că rețelele de agenții să încerce să profite de oportunitatea de a prelua agențiile lui Thomas Cook. Primul care a semnat un acord cu administratorul falimentului a fost Hays Travel, care a preluat 555 de puncte de vânzare și a demarat un proces de recrutare pentru aproximativ 2.500 de angajați, pentru a păstra cel mai bun talent.

Rețeaua independentă Hays Travel, cu 40 de ani de experiență, va profita de locațiile excelente pe care le avea și, proprietarii săi, cuplul Hays, au obținut o mare popularitate media în Regatul Unit. 

În aceeași zonă, deși cu sprijinul unui grup mult mai mare, a fost localizat Barrhead Travel, care va profita de o sută de magazine și va deveni podul pentru extinderea în Europa din Regatul Unit al proprietarului acestei companii al propietarului acestei companii scoțiene, Travel Leaders Group, un consorțiu cu peste 6.000 de agenții în majoritatea lor situate în America de Nord, și în căutarea unei formule pentru a crește, a găsit-o în mod neașteptat. Aceștia au preluat, de asemenea, cu persoane importante din echipa de management, cum ar fi Chris Mottershead, care a fost director în Regatul Unit și responsabilul global de Produse și Operații la Thomas Cook.

La scară largă, rivalul său era TUI, în urma căruia ocupă locul al doilea pe podiumul operării de turism în Europa. Grupul german a anunțat că va încerca să ocupe o cotă de piață mai mare și să o consolideze pe ceea pe care o are deja și a început deja să adauge două milioane de locuri suplimentare în principalele destinații din Mediterana, în special Turcia, Grecia, Insulele Canare și Insulele Baleare. În plus, intenționează să adauge în Germania un număr semnificativ de agenții partenere care au fost anterior în reteaua Thomas Cook și s-a dedicat oferirii de reducere și alte avantaje și chiar ușurința anulării cu acesta, în cazul în care Thomas Cook va poate facilita excursiile. Trebuie amintit că pe piața germană, filiala este încă în căutarea unui cumpărător și a anulat rezervările de călătorie pentru a se bucura doar până la sfârșitul anului.

FTI-ul german a crescut și locurile de transport aerian, începând cu Insulele Canare, unde începe deja sezonul de vârf, crescând cu un total de 66.000 de locuri cu zboruri zilnice către cinci orașe. Din Marea Britanie, Jet2.com nu numai că a anunțat o creștere de 120.000 de locuri, dar a preluat și sloturile cotizate ale Thomas Cook din Manchester și Birmingham.

De asemenea, noul model de afaceri al EasyJet Holidays, pe care compania l-a lansat pe piață la sfârșitul lunii noiembrie va fi nutrit din rivalul căzut de la o abordare mai atentă a hotelurilor. 

La începutul lunii octombrie, compania-aeriană mamă, EasyJet a anunțat că operatorul de turism va începe să vânda pentru prima dată în agenții tradiționale și a adăugat, de asemenea, 200 de hoteluri suplimentare la 500 cu care deja semnase contracte pentru implementarea sa.

Un alt actor care a recunoscut public avantajul este operatorul britanic On the Beach, care în ultima sa actualizare a rezultatelor a indicat că prăbușirea lui Thomas Cook a creat o oportunitate fara precedent de a crește cota de piată, așa că a decis să investească puternic în marketing pentru a atrage clienți noi pe portalurile diferitelor branduri.

 

Fără exclusivitate

La rândul său, banca de paturi Hotelbeds a evidențiat ușa care a deschis închiderea lui Thomas Cook, astfel încât produsele hoteliere, care anterior au vândut doar exclusiv pe piețe precum cea britanică sau germană, sunt acum disponibile în domeniul B2C pentru a le apropia de intermediari foarte diverși, printre care mii de agenții și operatori de turism cu clienți răspândinți în întreaga lume.

În acest sens, vor exista și hoteluri sau lanțuri care beneficiază pe termen mediu și lung. Pentru cei care au vândut 80% din paturile lor cu Thomas Cook, falimentul a fost un șoc brutal, dar deschide posibilitatea de a găsi noi formule de marketing, preluând un control mai mare asura produsului lor și a avea mai multă flexibilitate.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.