Shadow

Bruxelles aprobă un nou program de salvare pentru Alitalia, în timp ce le investighează pe cele anterioare

Comisia Europeană (CE) a aprobat săptămâna trecută un nou ajutor de stat din partea guvernului italian de 73,02 milioane de euro către Alitalia pentru daunele suferite de pandemia de COVID-19 în perioada 16 iunie-31 octombrie 2020, care completează resursele de 199,45 milioane de euro autorizate în septembrie pentru problemele între 1 martie și 15 iunie. Cu toate acestea, Bruxelles va continua să investigheze măsurile de sprijin primite anterior de compania aeriană italiană, în timp ce „este în contact cu Italia cu privire la planurile sale și respectarea normelor Uniunii Europene”. 

 

Restrictiile în vigoare atât în Italia cât și în alte țări de destinație pentru a limita răspândirea Coronavirusului au afectat foarte mult operațiunile Alitalia, în special în ceea ce privește zborurile internaționale și intercontinentale, a indicat CE cu privire la această companie cu sediul la Roma și cu o flotă de 95 de avioane. 

 

Alitalia a suferit „pierderi semnificative din exploatare până cel puțin la data de 31 octombrie 2020”, iar Italia a notificat CE o „măsură de ajutor suplimentar” pentru a ajuta compania aeriană, pe lânga cele aproape 200 de milioane deja acordate. 

 

Comisia consideră că focarul de Coronavirus este un eveniment expcepțional, deoarece este un eveniment extraordinar și imprevizibil care are un impact economic semnificativ. În consecință, „intervențiile excepționale ale statului membru pentru a compensa daunele asociate focarului sunt justificate„, potrivit Bruxelles. 

Alitalia
Alitalia

 

„Industria aviației continuă să fie unul dintre sectoarele cele mai afectate de impactul focarului de Coronavirus”, a declarat vicepreședintele CE responsabil cu competiția, Margrethe Vestager, într-un comunicat.

 

„Continuăm să lucrăm îndeaproape cu statele membre pentru a ne asigura că măsurile naționale de sprijin pot fi puse în aplicare într-un mod coordonat și eficient, în conformitate cu normele UE”, a adăugat Vestager. 

 

Investigație în curs

În același timp, CE continua anchetele deschise, prima în aprilie 2018, pentru a stabili dacă împrumutul de 900 de milioane de euro acordat de Italia pentru Alitalia între 2017 și 2018 constituie ajutor de stat ilegal și dacă respectă reglementările europene cu privire la acest ajutor financiar pentru companiile aflate în dificultate; iar al doilea în februarie 2020 cu un împrumut suplimentar de 400 de milioane de euro acordat de Italia companiei aeriene în octombrie 2019. 

 

În noiembrie, după luni de negocieri îndelungate, acorduri politice și în plină criză fără precedent în sectorul aviației provocată de pandemia de COVID-19, Italia a semnat decretul pentru crearea noii companii aeriene italiene ITA (Italia Trasporto Aereo) care va lăsa în urmă anii de pierderi și eșecuri ale legendarei Alitalia, numindu-și echipa de conducere, cu mandatul de a dezvolta un plan industrial cu scopul de a decola în primăvara anului 2021. Aceasta a luat naștere cu un capital social de 20 de milioane de euro și un buget de 3.000 de milioane de euro. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.