Booking.com a lansat un asistent de călătorie bazat pe inteligența artificială

Booking.com a lansat, în versiune beta (și doar pentru o selecție de călători din Statele Unite), o nouă interfață cu inteligență artificială care îi ajută pe utilizatori să își planifice călătoriile. Instrumentul este parțial alimentat de modelul lingvistic ChatGPT, potrivit agenției de turism online. 

Booking.com a încorporat Inteligența Artificială pentru a răspunde direct călătorului. Sursă: Booking.com.

De la inspirație la rezervare

După cum explică Booking.com, utilizatorii îi pot adresa planificatorului de călătorii AI întrebări generale legate de călătorii, „precum și întrebări mai specifice pentru a-i ajuta în orice etapă a organizării călătoriei, inclusiv cele legate de destinații potențiale sau opțiuni de cazare.

În acest fel, instrumentul poate oferi „inspirație de călătorie în funcție de nevoile și cerințele fiecărei persoane, precum și itinerarii pentru un anumit oraș, țară sau regiune.

În videoclipul distribuit de Booking.com pentru a face cunoscut acest nou serviciu, este reprodusă o conversație între un utilizator și inteligența artificială, în care călătorul pune o serie de întrebări, iar aplicația îi răspunde, oferind diferite opțiuni, prețuri etc.

„De la căutarea de informații despre destinații romantice de plajă în Caraibe până la întocmirea unor liste concrete de case de vacanță cu aer condiționat și piscină pentru o familie de patru persoane, planificatorul de călătorii cu inteligența artificială oferă rapid recomandări sub forma unui dialog”, explică Booking.com.

„Prin simpla apăsare pe orice cazare, rezervarea poate fi finalizată, deoarece planificatorul de călătorii cu inteligența artificială se integrează direct în experiența de rezervare a cazărilor din aplicația Booking.com”, adaugă OTA.

Potrivit lui Glenn Fogel, CEO al Booking.com, „Progresele recente în materie de inteligența artificială generativă accelerează munca pe care o depunem de ani de zile cu învățarea automată pentru a îmbunătăți fiecare aspect al experienței utilizatorilor pe platforma noastră, fie că este vorba de optimizarea ordinii corecte în care sunt afișate fotografiile unui hotel sau de evidențierea celor mai relevante recenzii”.

„Noul nostru planificator de călătorii bazat pe inteligența artificială este pur și simplu următorul pas în procesul nostru continuu de descoperire a modului în care putem aduce și mai multă valoare și, sperăm, și mai multă plăcere întregului proces de planificare a călătoriilor”, conchide el.

Interfața Booking.com. Sursă: Booking.com.

„Acesta este doar începutul”

Rob Francis, CTO al Booking.com, spune: „Cu ajutorul inteligenței artificială generative, putem începe să avem conversații individuale și scalabile cu clienții noștri pe baza propriilor lor reguli, la fel cum ai începe să organizezi o călătorie cu partenerul tău. Acesta este doar începutul, dar avem mult spațiu de explorat pentru a inova și a duce mai departe experiența de călătorie Booking.com, totul într-un mod sigur, etic și incluziv.

Versiunea beta a planificatorului de călătorii cu inteligența artificială este disponibilă pentru un procent din deținătorii de conturi Genius ai Booking.com din SUA, „un procent care va crește în următoarele săptămâni”.

Pentru a face acest lucru, persoanele din Statele Unite trebuie să fie conectate la contul lor din aplicația Booking.com și să fi selectat limba engleză ca limba în setări pentru a avea acces la noul instrument de planificare a călătoriilor.

Cursa pentru Inteligența Artificială se accelerează

Cursa pentru dezvoltarea Inteligenței Artificiale în industria turismului s-a accelerat în 2023 de la descoperirea ChatGPT de la începutul acestui an.

Expedia (marele rival al Booking.com) a incorporat ChatGPT în sistemul său de rezervări în aprilie anul trecut, iar de atunci sistemul de inteligență artificială a început să învețe, potrivit OTA din SUA.

Motorul de metacăutare Skyscanner își dezvoltă, de asemenea, propriul asistent de călătorie cu inteligența artificială, cu un model de limbaj natural, deși avertizează că lucrează cu multe avertismente și firewall-uri. Scopul: să se evite ca acest tip de model să ofere utlizatorului răspunsuri inventate sau date neverificate.

În luma apariției ChatGPT (finanțat de Microsoft) și a lansării iminente a Bard (Google), se așteaptă ca inteligența artificială să devină mai populară și, de asemenea, disponibilă pentru zeci de mii de întreprinderi și destinații turistice.

Știri despre subiect:

Booking, Expedia și Airbnb: de ce sunt mai puternice după pandemie?

Skyscanner lucrează la dezvoltarea unui agent de turism artificial

Expedia crește cu ajutorul ChatGPT

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version