Motorul de metasearch Skyscanner este în curs de dezvoltare a unei noi interfețe care, datorită inteligenței artificiale (AI), va putea interacționa cu călătorii într-un mod inedit. Phil Donathy, vicepreședintele companiei pentru produse și zboruri, a participat recent la conferința Phocuswright Europe de la Barcelona. Am putut discuta cu el acolo.
De ce spuneți că modelele de limbaj alimentate de inteligența artificială, precum ChatGPT, sunt foarte interesante pentru industria turismului?
Putem să ne imaginăm, de exemplu, o persoană care intră pe un site web și spune „Vreau să rezerv o vacanță de familie în Marea Mediterană”. Dificultatea constă în a dă răspuns precis. Deci, una dintre aplicațiile AI pe care le considerăm cu adevărat interesante este să îi ajutăm pe călătorii care au o intenție de căutare relativ vagă să-și restrângă domeniul de căutare.
Pe de altă parte, alți călători vor ști foarte bine ce vor…
Exact. Datele pe care le colectăm pe platforma Skyscanner arată clar că jumătate dintre utilizatori efectuează căutări foarte specifice: știu unde vor să meargă și datele. Ei se așteaptă la rapiditate de răspuns. În aceste cazuri, nu cred că inteligența artificială în limbaj natural al IA nu ar ajuta prea mult, ar putea crea încetini procesul.
Dar pentru cealaltă jumătate a căutărilor pe care le avem pe Skyscanner, cele de tip exploratoriu, inteligența artificială în limbaj natural poate ajuta la restrângerea căutării, oferind prețuri de zbor, oferte de hoteluri, fotografii inspirate etc. Pe scurt, răspunde la genul de întrebări pe care un călător le-ar adresa unei agenții de turism.
De exemplu: „Aș dori să-mi duc familia în Florida pentru a vizita Universal Studios în luna august”.
Dacă scriu această întrebare, AI-ul ar trebui să pună alte întrebări: Ce fel de hotel căutați? Din ce oraș doriți să plecați? Doriți zboruri directe? Sunteți interesat de această ofertă de zbor la clasă economică?…
Punând aceste întrebări, îl vom ajuta pe călător să își restrângă căutarea, arătându-i ce oferte sunt disponibile în acel moment etc.
Deci, îmi spuneți că inteligența artificială va fi următorul agent de turism cvasi-uman?
Acestea sunt cuvintele dumneavoastră, dar cred că este un mod bun de a spune lucrurile. Gândiți-vă la tipul de interacțiune pe care un călător și-ar dori să aibă cu o ființă umană și gândiți-vă cum puteți sa o extiendeți, de milioane de ori pe zi, în timp real. În orice caz, cred că cel mai important lucru aici nu ar fi atât de mult modelul de limbaj natural utilizat în căutare și răspuns, ci mai degrabă datele care ar sta la baza întregului sistem.
Fără date fiabile, toate acestea nu ar duce nicăieri?
Bineînțeles că da. Trebuie să aveți autoritatea necesară pentru a răspunde la întrebări, oferind răspunsuri în care călătorul să aibă încredere.
Și putem avea încredere oarbă în aceste răspunsuri?
De fapt, una dintre provocările inteligenței artificiale este că, uneori, aceste modele pot avea halucinații. Știi, inventează lucruri. Să ne imaginăm că ne dă răspuns care sună foarte convingător, cum ar fi „Vă recomand să stați la acest hotel fabulos, care are acest preț”. Dar dacă acel răspuns nu este corect, dacă acel hotel nu este la acel preț pentru acele date, sau dacă nici măcar nu se află în această locație? Atunci ați distruge încrederea, care este esențială pentru călători.
Cum credeți că ați putea oferi încrederea călătorilor, spunându-le în același timp că folosiți inteligența artificială pentru a le oferi răspunsuri?
În primul rând, ne vom ghida întotdeauna după ceea ce este corect pentru călător. Nu vom face ceva doar pentru că sună cool sau conduși de grabă. Ne vom lua timpul necesar pentru a ne asigură o calitate bună. De fapt, avem deja echipe foarte bune de oameni care lucrează la acest lucru.
Și în ce direcție lucrați la Skyscanner?
Una dintre sarcinile echipei noastre științifice este de a dezvolta un prag de calitate pentru răspunsurile oferite de inteligența artificială, astfel încât călătorii să poată avea încredere în ele. De exemplu, experții noștri îi spun modelului: „Nu ai voie să speculezi asupra răspunsului”; „Ai voie să folosești doar aceste surse de date verificate”; și așa mai departe. Pe scurt, provocarea este de a oferi utilizatorului o interfață conversațională capabilă să rezume în mod inteligent datele despre care știm ca pot fi de încredere.
Când estimați că se vor încheia testele și când veți putea lansa acest nou sistem pe Skyscanner?
În prezent, ne așteptăm să efectuăm câteva experimente până la sfârșitul acestei veri. Inginerii companiei noastre m-ar ucide dacă v-aș da o dată mai concretă, heh heh. În parte, așa cum am spus, este din cauză că nu vrem să grăbim lucrurile.
Alte știri ale evenimentului Phocuswright Europe 2023:
– Expedia crește cu ajutorul ChatGPT
– Marele salt al TUI după ce a cumpărat o companie spaniolă și una italiană
Sursă: hosteltur.com