Vacanțe gratuite pentru toți: fantezie utopică sau realitate în viitor?

Roman Townsend, directorul general al firmei de consultanță în relații publice Belvera Partners, se întreabă dacă „un model freemium de vacanțe plătite de advertiseri ar putea face ca unii călători norocoși să-și plătească singuri vacanțele”. Townsend crede că „este nevoie doar de un antreprenor curajos pentru a face ca acest model să se lanseze”. Așadar, ar putea fi vreodată vacanțele complet gratuite, plătite de agenții de publicitate și cu costuri zero pentru oamenii obișnuiți? Townsend explorează aceste posibilități. 

Roman Townsen recunoaște că „în cele din urmă, este vorba pur și simplu de a ști dacă un agent de publicitate este dispus sau nu să acopere costul vacanței cuiva în schimbul unei oportunități de publicitate. Ei plătesc deja o mulțime de bani pentru datele tale, așa că de ce să nu te aibă acolo în persoană, sub forma unei vacanțe.

Atât timp cât publicul țintă este călătorul, după cum subliniază expertul, „formatul de vacanță prezintă o cantitate enormă de oportunități de vânzare pentru agenții de publicitate: câteva ore în avion, camera de hotel, transferul, spațiile de catering și multe altele. Și toate acestea cu o cantitate foarte limitată de publicitate în interior. Imaginați-vă posibilitățile pe o croazieră, unde nimeni nu poate părăsi vasul și unde se petrece mult timp vizionând emisiuni care favorizează momentele de branding.

Sursă: Adobe Stock.

Pentru Barry Klipp de la InterLnkd, al cărui motor combină brandurile și produsele de modă și frumusețe cu rezervările de vacanță pentru a oferi OTA-urilor și companiilor aeriene o nouă sursă de venituri auxiliare – „vânzarea vacanței în sine nu este singura modalitate de a genera venituri, există și alte potențiale, iar noi oferim unul dintre ele prin generarea unui flux de venituri din vânzarea încrucișată a produselor FMCG înainte de data călătoriei. Ar putea plăti doar acest lucru întreaga vacanță? Evident că nu, dar este un exemplu de cum puteți fi pe cale să acoperiți o parte din această sumă.

În opinia lui Alex Barros de la BEONx, experți în managementul veniturilor, multe hoteluri din ziua de azi trebuie să își regândească modelul de afaceri: „Zilele în care ne concentrăm pe RevPAR (venitul pe cameră disponibilă) au apus. Hotelurile trebuie să se gândească la maximizarea veniturilor din întreaga experiență a oaspeților, cum ar fi serviciile de concierge sau restaurantul; o modalitate de a face acest lucru ar putea fi oferirea camerei, așa cum fac deja cazinourile pentru marii pariori.

Cum ar putea funcționa acest model economic?

Townsend presupune că „niciun operator turistic sau furnizor de servicii de călătorie nu ar îndrăzni să facă acest lucru pe cont propriu, așa că ar putea fi înființată o companie al cărei scop ar fi să atragă suficienți agenți de publicitate pentru a acoperi costul unei vacanțe și apoi să găsească turiști care se potrivesc profilului publicitar dorit.

Sursă: Adobe Stock.

Cu aceste fonduri, a adăugat el, „o vacanță charter all-inclusive este rezervată pentru grup, iar oportunitățile de branding sunt maximizate pe tot parcursul experienței, incluzând nu numai reclame, ci și reprezentanți de turism instruiți pentru a vinde produse sponsorilor.

Expertul estimează că „având în vedere că unele pachete de vacanță all-inclusive costă câteva sute de lire sau mai mult, nu este un buget publicitar foarte mare„. Și chiar aceste profiluri care cheltuiesc puțin ar putea fi de interes, de exemplu, pentru un supermarket, „care ar putea plăti o avere dacă ar crede că își poate converti brandul la acest tip de public”.

Totul se adună…

Tehnologia necesară pentru a potrivi agenții de publicitate și călătorii, folosind tehnici de big data, după cum confirmă directorul executiv al Belvera Partners, „există deja, atâta timp cât compania de vacanță freemium are suficientă de cerere din partea unei game largi de călători relevanți din punct de vedere socio-economic și demografic”. El merge mai departe, anticipând că „o astfel de companie ar putea fi inundată de persoane dispuse să își ofere datele în schimbul unei vacanțe gratuite„.

Spencer Hanlon, de la Nium, furnizor de plăți B2B pentru turism, subliniază că mulți furnizori de servicii de călătorie sau turoperatori renunță la până la 3% din veniturile lor pentru procesarea plăților din cauza unei infrastructuri financiare învechite: „Dacă nu există plăți de consum, costurile tranzacțiilor financiare sunt reduse drastic. Tot ceea ce rămâne este o plată globală B2B catre furnizor care, cu ajutorul tehnologiei moderne, ar putea să fie aproape imperceptibilă cât și cost de transfer. Suntem deja la 3% din drum”.

Sursă: Adobe Stock.

Organizațiile de marketing ale destinațiilor (DMO) pot interveni uneori și pentru a oferi vacanțe gratuite sau la preț redus. Carlos Cendra, de la Mabrian, furnizor de informații de călătorie, subliniază că „o destinație care dorește să atragă un nou profil de utilizator ar putea fi interesată să se asocieze cu o astfel de platformă, deoarece ar avea certitudinea că turiștii reprezintă piața lor țintă. De fapt, vedem în mod constant destinații care investesc milioanele de euro acorduri de comarketing cu companiile aeriene pentru a cofinanța locurile de intrare în sezonul scăzut”.

Există multe alte sectoare care ar putea, de asemenea, să ofere în mod direct anumite pări ale pachetului. Katie Crowe, de la furnizorul de asigurări de călătorie Battleface, recunoaște că „organizațiile de servicii financiare sunt întotdeauna dornice să vă încurajeze să treceți la serviciile lor, dintre care unele pot avea marje foarte mari, cum ar fi produsele de pensii, iar o modalitate de a face acest lucru este prin promoții directe cu publicul lor țintă. Ce completare mai bună a unei vacanțe decât o promoție de asigurare?

Cele mai recente tendințe turistice, in:

Călătorul preia controlul, iar acest lucru va schimba industria turismului

Șapte tendințe care vor marca anul 2023, potrivit Hotelbeds

Cele patru tendințe de călătorie care vor influența anul 2023

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version