Shadow

Axele ITB Berlin 2019, întâlnirea mondială a turismului la Berlin

Durabilitatea turismului în aspectele sale economice, sociale și de mediu este axa ITB 2019, unul dintre principalele târguri de turism din lume, care se reunește la Berlin și care a început miercuri și va dura până duminică, cu participarea a peste 180 de țări și peste 110.000 vizitatori profesioniștiSchimbările climatice, masificarea și izbucnirea fobiei pentru turism, repectarea mediului și distribuirea beneficiilor economice ale acestei industrii sunt câteva dintre principalele subiecte care sunt abordate în seminariile și conferințele sale. 

Aproximativ 10.000 de expozanți – cu Malaezia în calitate de țară invitată – își aduc ofertele în cele 26 de pavilioane ale ITB, la care se așteaptă să participe zeci de miniștri și sute de experți, dintre care mulți vor participa la o serie de evenimente paralele, multe dintre ele fiind incluse în Congresul ITB.

„ITB Berlin demonstrează încă o dată că formatul analogic al târgului poate fi mai reușit decât oricând în era digitală. Percepem în avans tendințele sectorului și adaptăm formatele noastre”, a asigurat președintele târgului din Berlin, Christian Göke la prezentarea ITB 2019 în cadrul conferinței de presă de deschidere. 

ITB Berlin 2019 – Conferința de presă a deschiderii târgului- (de la stânga la dreapta) Michael Frenzel, președintele Asociației Federale a Industriei Turismului din Germania: H.E. Datuk Muhamaddin bin Ketapi. Ministrul turismului, artei și culturii din Malezia, țară invitată; Norbert Fiebig, președintele Asociației Germane de Călătorii; și Christian Göke. Directorul Executiv al Messe Berlin (I.t.r.), centrul de târguri al capitalei germane.

Întâlnirea, care generează aproximativ 7.000 de milioane de euro, conform organizatorilor, cu numere de participare similare cu cele de anul trecut, este considerată drept referință pentru o industrie-cheie pentru multe țări.

Potrivit Organizației Mondiale a Turismului (UNWTO), anul trecut s-au înregistrat peste 1.400 de milioane de călători internaționali (+6%), iar industria a generat venituri globale din exporturi de 1.600 milioane de dolari (1.400 milioane de euro), comparabile cu cele din sectorul petrolului sau al automobilelor.

 

Agenda târgului

Durabilitatea este percepută ca o axă transversală a târgului, cu o creștere a ofertei de turism ecologic și un număr semnificativ de mese rotunde și prezentări privind impactul turismului de masă -în special, repercusiunile afacerii de croazieră înfloritoare -și privind efectele reciproce dintre turism și încălzirea globală.

Impactul în creștere al tehnologiei în sector va fi vizibil în cadrul târgului, zona segmentului Tehnologie, excursii și activități pentru a prezența aplicații pentru această industrie a realității virtuale și a realității augmentate.

În plus, a fost organizată o sesiune despre eTravel, la care au participat mari companii și firme emergente sau „start-up-uri”.

Târgul include, de asemenea, creșterea turismului medical, un sector în creștere care are un mare potențial economic, în opinia expertilor ITB, dedicând etajul unui pavilion pentru această specialitate, unde împart spațiul expozanți și o scenă pe care au loc mai multe prezentări.

Vedere generală a conferinței de presă de deschidere de la ITB 2019.

Alte segmente ale sectorului turistic care sunt incluse în întâlnirea de la Berlin sunt turismul de afaceri și MICE (meetings, incentives, congress and events) și oferta specializată pentru colectivul LGTBI, precum și problema transversală a mobilității, în transformarea rapidă cu boom-ul economiei partajate, apariția conducerii autonome și asumarea progresivă a conștinței de mediu.

Germania, una dintre cele mai mari piețe emitente din lume, are de asemenea o prezență extinsă la târg și cu sprijinul guvernului său, participând la inaugurare ministrul economiei Peter Altmaier.

Atenția mass-media pe care o atrage târgul este, de asemenea, remarcabilă, potrivit organizatorului, peste 5.000 de jurnaliști din 80 de țări și circa 450 de bloggeri au fost acreditați pentru a acoperi evoluția sectorului la acest târg.

În ultimele două zile, târgul va fi deschis publicului nespecializat, o oportunitate de care anul trecut au profitat 50.000 de persoane pentru a vizita pavilioanele ITB.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.