Cea mai importantă platformă de închirieri de locuințe, Airbnb, va investi între 100 și 200 de milioane de dolari, între 90 și 178 milioane de euro, în cel mai mare lanț hotelier din India, OYO Rooms, specializată în cazare la prețuri accesibile.
Airbnb a participat la runda de finanțare Serie E lansată de compania indiană, care se află într-un plan ambițios de expansiune globală, potrivit agenției Reuter, citând surse ale companiei, care a confirmat ziarului HOSTELTUR operațiunea, dar nu și suma.
Multinațională americană a indicat că, în plus față de această investiție, „explorează modalități diferite de a lucra împreună, inclusiv punerea la dispoziție a unităților de cazare ale OYO pe platforma Airbnb, dar în prezent nu avem nimic de anunțat.
Cu această operațiune, Airbnb dorește, de asemenea, să atragă călătorii care nu în favoarea închirierii unei case particulare.
„Piețele emergente precum India și China sunt unele dintre cele care cresc cel mai rapid pe Airbnb, creșterea noastră fiind determinată de turismul către și de pe aceste piețe”, a declarat Greg Greeley, președintele departamentului de cazare al Airbnb.
Greeley a adăugat că „pe multe dintre aceste piețe, OYO facilitează antreprenorilor locali de cazare posibilitatea de a oferi mai multe opțiuni pentru mai mulți călători. Împărtășim acest interest oferindu-le oamenilor mai multe opțiuni atunci când călătoresc și suntem încântați să colaborăm cu OYO pentru a continua să lucrăm în a face ca Airbnb să fie pentru toată lumea”.
Creștere meteorică
Adevărul este că OYO Rooms este o companie cu o creștere meteorică. Fondată de Ritesh Agarwal, în vârsta de douăzeci de ani, a început să opereze în 2013 cu un hotel din orașul indian Gurgaon.
La doar șase ani mai târziu este cel mai mare lanț hotelier din India, cu peste 8.500 de unități de cazare în 230 de orașe. Pe lângă țara sa de origine, este în prezent în China, Dubai, Indonezia, Malaezia și Marea Britanie.
Anul trecut, într-o rundă de atragere a investițiilor pentru planul său de extindere a colectat 1.000 de milioane de dolari (893 de milioane de euro) de la companii cum ar fi gigantul japonez de telecomunicații SoftBank Group și americană Sequoia Capital.
Planurile de extindere ale lanțului indian sunt atât de ambițioase încât și-a propus să tripleze creșterea sa în fiecare an pentru următorii cinci ani.
Sursă: hosteltur.com