Lună: noiembrie 2023

Fuziune în tehnologia turismului: Data Appeal achiziționează 70% din acțiunile Mabrian

Actualitate şi Inovaţie
Compania italiană Data Appeal, care face parte din grupul Almawawe, a anunțat un acord pentru achiziționarea a 70% din compania spaniolă Mabrian Technologies, într-o tranzacție, care va avea ca rezultat ceea ce va fi, potrivit acesteia, "cea mai mare companie de inteligență a datelor specializată în turism din Europa".  Ambele companii, specializate în analiza datelor și în utilizarea inteligenței artificiale în segmentele lor, "vor profita de complementaritatea și sinergiile lor pentru a oferi pieței o valoarea adăugată diferențială fără precedent". Acest acord vine într-un moment de expansiune a pieței globale de informații turistice, în care Data Appeal Company, cu o prezență puternică în Europa, dorește să joace un rol de lider alături de Mabrian, care are deja o prezență în pest...

Primul avion-hotel de lux, sau ce a făcut un pasionat de aviație

Transporturi
Un pasionat de avioane a cumpărat un Boeing 737 pensionat aparținând defunctei companii low-cost Mandala Airlines, cu sediul la Jakarta, care opera zboruri interne în arhipelagul indonezian, și l-a transformat într-o vilă de lux cocoțată pe o stâncă din apropiere de Nyang-Nyang, pe insula Bali, pentru a deveni primul hotel de lux din lume deschis în interiorul unui avion comercial. Private Jet Villa a fost inaugurată în luna aprilie a anul trecut, iar tarifele pe noapte încep de la aproximativ 7.000 de dolari (6.357 de euro).  După ce a achiziționat aeronava în 2021, dezvoltatorul Felix Demin, de asemenea proprietar al lanțului hotelier Bubble, a transportat-o pe faleză, la 150 de metri deasupra nivelului mării, poate una dintre cele mai dificile faze ale proiectului, deoarece a fost mu...

Cele mai disruptive efecte cu care se confruntă turismul mondial

Actualitate şi Inovaţie
Turismul a fost întotdeauna afectat de factori externi care, deși îi sunt străini, au avut un impact direct asupra dispoziției de călătorie a populației lumii. Adevărul este că după o pandemie care, pentru prima dată în istorie, a obligat companiile din acest sector să închidă, lucru de neimaginat cu doar câteva luni înainte, aceste efecte externe se înmulțesc. Dovada este faptul că masa rotundă organizată pe această temă la World Travel Market a avut un titlu foarte reprezentativ: "Inflație, război și colaps social... Ce urmează pentru economiile lumii și dacă turismul poate evolua". Ceea mai mare armă a acestuia au devenit o prioritare socială. Turismul, deși și-a demonstrat deja din plin flexibilitatea și rezistența, trebuie să se adapteze la mai multe șocuri externe decât oricân...

Celestyal va relocaliza pasagerii de pe Olympia pe noul Discovery

Intermediari
Celestyal Cruises a confirmat achiziția unei a doua nave noi în acest an, nava de croazieră Celestyal Discovery, ale cărei vânzări se vor deschide pe 11 decembrie, preluând locul Celestyal Olympia pe croazierele sale pe insulele grecești, potrivit companiei, care a confirmat, de asemenea, că pasagerii care au făcut în prezent rezervări pe aceasta din urmă nava vor fi rezervate la plecările de pe nava nou incorporată.  Sosirea navei Discovery vine după recenta intrare a navei Celestyal Journey și, potrivit liniei de croazieră, "confirmă reînnoirea flotei și un angajament suplimentar pentru investiții semnificative în oferta pentru clienți". Iar acum, ambele nave vor fi supuse unor "programe de renovare de mai multe milioane de dolari înainte de noul sezon", care va începe în martie 2024....

Țările de Jos suspendă reducerile de zboruri la Amsterdam, sub presiune

Transporturi
Sub presiunea Uniunii Europene și a Statelor Unite, guvernul Țărilor de Jos a anunțat suspendarea planului său de limitare a numărului maxim de zboruri pe aeroportul Schiphol din Amsterdam în vara anului 2024, calificând decizia drept "o pastilă amară de înghițit". Decizia reprezintă o victorie pentru industria aviației, inclusiv pentru filiala olandeză a Air France-KLM și pentru companiile aeriene americane, în special Delta Airlines și JetBlue, în timp ce operatorul aeroportului, locuitorii din împrejurimi și grupurile de mediu și-au exprimat dezamăgirea. Cu toate acestea, Țările de Jos așteaptă în continuare decizia Curții Supreme.  "Subliniez faptul că restabilirea echilibrului între Schiphol și mediul său rămâne angajamentul cabinetului", a declarat ministrul infrastructurii, Mark ...

FTI Group își atinge cifra de afaceri din 2019 și anticipează un 2024 bun

Intermediari
Grupul german de turism FTI Group a anunțat că a reușit să genereze în anul turistic 2022/23 aceeași cifră de afaceri ca în 2018/19, ultimul exercițiu financiar înainte de izbucnirea pandemiei COVID-19. În plus, compania a avansat că înregistrează rezervări puternice pentru sezonul de iarnă 2023/24 și pentru vara 2024, clienții făcând rezervări mai devreme.  Mai exact, FTI Group a indicat, după încheierea anului turistic 2022/23 la 31 octombrie, că rezervările de intrare au atins nivelul de dinainte de Covid-19 pe piața turismului emițător din Germania. Acest lucru se reflectă în cifra de afaceri anuală consolidată de 4,1 miliarde de euro, exact la nivelul anului turistic 2018/19. Comparativ cu anul precedent, când turoperatorul a generat 3,76 miliarde de euro, creșterea vânzărilor est...

Top 50 cele mai populare orașe din Europa pe TikTok

Actualitate şi Inovaţie
TikTok are peste 1 miliard de utilizatori activi lunar și este una dintre principalele surse de divertisment la nivel mondial. Rețeaua de socializare oferă de toate, de la provocări de dans care devin virale până la recomandări de mâncare și vizite de nerătat. Portalul Holidu a întocmit un clasament al celor mai populare orașe europene, ținând cont de numărul de videoclipuri etichetate cu numele orașului. Lista este condusă de o destinație spaniolă.  Cele mai populare 50 de orașe din Europa pe TikTok 1 Barcelona 106,1 miliarde 26 Roma 4,1 miliarde 2 Londra 68,6 miliarde 27 Glasgow 3,9 miliarde 3 Paris 64,8 miliarde 28 Palermo 3,8 miliarde 4 Istanbul 53,1 miliarde 29 Porto 3,5 miliarde 5 Madrid 32,6 miliarde 30 Budapesta 3,5 miliarde ...

Se simt britanicii în siguranță atunci când călătoresc în străinătate?

Intermediari
Călătoriile în străinătate pot fi o experiență interesantă, dar pot genera, de asemenea, o anumită incertitudine sau anxietate. Ce factori influențează încrederea călătorilor și ce măsuri pot lua companiile de turism pentru a o spori? Acestea sunt câteva întrebări la care ABTA, asociația agențiilor de turism din Regatul Unit, a încercat să răspundă în primul său Index al încrederii în turism.  Indicele, lansat în Cadrul Convenției ABTA Travel 2023 de la Bodrum, Turcia, măsoară gradul în care piața britanică a turismului extern se simte sigură atunci când călătorește în străinătate, cu un prim scor de +41. Aceasta înseamnă că 61% dintre respondenți au declarat că au un nivel ridicat de încredere (7-10 pe o scară de 10 puncte), în timp ce 20% au declarat că au un nivel scăzut de încredere...

Piața biocombustibililor va crește de 100 de ori valoarea sa actuală în 10 ani

Transporturi
Piața combustibilului sustenabil pentru aviație (SAF) va atinge o valoare de 131,12 miliarde de dolari (121,42 miliarde de euro) până în 2033, o creștere de peste 100 de ori mai mare decât valoarea sa actuală de 1,29 miliarde de dolari (1,195 miliarde de euro) în 2023, potrivit unui raport al Research and Markets, Irlanda.  Creșterea va corespunde unei rate de creștere anuală compusă (CAGR) de 58,78%, potrivit Aviation Week. Raportul arată că sectorul aviației comerciale conduce în ceea ce privește cererea de SAF, deținând în prezent o cotă semnificativă de 78,64%. Natura volatilă a prețurilor la combustibil pentru avioane este ceea care determină aceste cifre, ceea ce, la rândul său, determină companiile aeriene să caute alternative mai durabile.  SAF este una dintre cele mai bun...

Închirieri în scop turistic: acord privind colectarea și schimbul de date în UE

Hoteluri
Consiliul și Parlamentul European au ajuns la un acord provizoriu asupra unui proiect de regulament privind colectarea și schimbul de date referitoare la închirieri pe termen scurt, cu scopul de a "promova un ecosistem turistic echilibrat în Uniunea Europeană" și de spori transparența aactivității de închiriere pe termen scurt. Noile norme introduc cerințe armonizate de înregistrare a gazdelor și proprietăților de închiriat pe termen scurt, inclusiv acordarea unui număr unic de înregistrare care să fie afișat pe site-urile web ale proprietăților, cu scopul de a îmbunătăți colectarea și schimbul de date de la gazde și de la platformele online. În propunere s-a convenit să se alinieze noul regulament la dispozițiile relevante ale Legii privind serviciile digitale și ale Directivei priv...
Exit mobile version