Ce vor pasagerii de transport aerian?

Un control mai mare asupra călătoriei prin telefoanele lor mobile, identificarea biometrică pentru accelerarea proceselor de la aeroport, monitorizarea bagajelormai puțin cozi și timpi de așteptare de mazim 10 minute pentru colectarea bagajelor și imigrație/vamă acces WiFi la bord, la 34.000 de picioare, rezumă dorințele comune ale pasagerilor de transport aerian din întreaga lume. Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) a anunțat rezultatele Sondajului Global de Pasageri (GPS) din 2019 care arată ca pasagerii cer mai multe tehnologii pentru a-și îmbunătăți experiența de călătorie

 

Sondajul realizat pe un eșantion de 10.877 de pasageri de transport aerian din 166 de țări de pe toate continentele, oferă informații obiective și aprofundate despre preferințele și comportamentele lor, ajutând la ghidarea inițiativelor din industrie. 

 

Mai mult control de pe telefonul mobil

Pasagerii doresc să dețină controlul asupra mai multor aspecte ale zborurului lorde la rezervare până la sosire, prin telefonul mobil. În acest sens, aplicațiile companiilor aeriene este metoda preferată de rezervare pe una dintre cele mai mari piețe de aviație din lume, cu 24% dintre călătorii din Asia de Nord și este a doua opțiune pentru cei din Orientul Mijlociu, cu 14%. 

 

Cu toate acestea, rezervarea pe site-ul unei companii aeriene, deși este mai puțin populară decât în 2018, rămâne canalul preferat de 39% dintre pasageri la nivel mondial. Mai mult de jumătate dintre pasageri (51%) au ales să folosească un smartphone ca o modalitate preferată de check-in, cu patru puncte procentuale mai mult decât în 2018. 

 

72% dintre pasageri doresc informații despre călătoria lor în timp real. SMS-ul este opțiunea perfectă de notificare pentru 39%, o tendință care a scăzut din 2016, în timp ce aplicațiile mobile câștigă teren și sunt metoda preferată a unei treimi dintre pasageri. 83% doresc să primească informații despre starea zborului lor, iar 45% despre bagaje. 

De asemenea, pasagerii doresc informații care să-i ajute să-și planifice drumul prin aeroport: 45% doresc să cunoască timpii de așteptare la frontieră și controlul securității și 37% la vamă.

 

70% dintre pasageri sunt dispuși să-și împărtășească identificatorii biometrici pentru a accelera procesele de la aeroport. Procentul crește în corelație cu numărul zborurilor efectuate pe an: 76% dintre pasagerii de afaceri, care călătoresc de peste 10 ori pe an, sunt de acord. 46% dintre pasageri ar prefera să folosească identificarea biometrică în locul unui pașaport pe hârtie, iar 30% ar opta pentru o fișă biometrică pentru a urca în avion.

 

Aceste rezultate reprezintă un sprijin puternic pentru proiectul One ID (identitate digitală unica) realizat de IATA pentru a oferi pasagerului o experiență de transport la aeroport fără hârtie, putând călători de la accesul la instalație la poartă de îmbarcare prin recunoașterea feței, amprenta digitală sau iris. 

 

„Pasagerii sunt dispuși să împărtășească informații personale dacă elimina incovenientul experienței lor de călătorie, dar 53% care nu doresc să se îngrijoreze de securitatea datelor lor”, a declarat Alexandre de Juniac, director general și CEO al IATA

 

Monitorizarea bagajelor

Mai mult de jumătate dintre pasageri (53%) au declarat că și-ar verifica bagajele dacă le-ar putea monitoriza pe toată durata călatoriei. Iar 46% doresc monitorizarea și ca acestea să le fie livrate direct într-o locație din afara aeroportului, dacă acest serviciu ar fi disponibil. Companiile aeriene și aeroporturile colaborează pentru a îmbunătăți fiabilitatea informațiilor despre bagaje, urmărindu-le in principalele puncte de contact, cum ar fi încărcarea și descărcarea (Rezoluția 753 a IATA). 

 

A 75-a Adunare Generală a patronatului a aprobat în unanimitate să sprijine desfășurarea globală a identificării frecvențelor radio (RFID) pentru urmărirea bagajelor. Ratele de citire a RFID sunt de o precizie de 99,98%, semnificativ mai mari decât cele ale codurilor de bare. 

 

Timpul, esențial pentru pasager

Sondajul a indicat ca 80% dintre pasageri vor să aștepte nu mai mult de trei minute pentru a lăsa o valiză, crescând la 10 minute pentru a face coadă la imigrație/vamă pentru 70% dintre călători. Și doar 2% acceptă un timp de așteptare mai mare de 20 de minute. 74% dintre respondenți doresc să aștepte cel mult 10 minute pentru livrarea bagajelor și nu acceptă să depășească 20 de minute. 

 

De asemenea, sondajul a constatat că pentru aproape trei sferturi (74%) dintre pasageri, viteza a fost principalul beneficiu al utilizării porților/chioșcurilor automatizate de imigrare. Un număr similar (72%) a aprobat experiența generală a procesului de imigrare automatizată. 

 

WiFi la bord

53% dintre respondenți consideră că este important să aibă WiFi la bord. Cea mai mare relevanță este înregistrată în Africa (71%), America Latină (68%) și Orientul Mijlociu (67%) și cea mai mică în Europa (44%) și America de Nord (49%). Având în vedere impactul pozitiv ridicat pe care îl are în continuare conectivitate Wi-Fi asupra experienței de călătorie, adoptarea acestei tehnologii la bord rămâne un mod eficient pentru companiile aeriene de a-și diferenția produsul. 

 

Puncte de suferință

Pasagerii au identificat din nou procesul de inspecție de securitate și controlul la frontieră drept cele mai proaste faze ale călătoriei și, ca incoveniențe majore, elimină obiectele personale din bagajele de mână (60%), a elimina dispozitivele electronice mari (48%) și variații ale proceselor de revizuire pe diferite aeroporturi (41%). 

 

Pentru a îmbunătăți experiența de îmbarcare, ei sugerează cozi mai eficiente la poartă de îmbarcare (60%), să nu se realizeze transportul cu autobuzul la avion (51%) și mai mult spațiu pentru bagaje în cabină (46%). Alta: eliminarea procedurilor în aeroportul de transfer. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version