Grupul TUI a încheiat anul financiar 2023 cu o creștere semnificativă a rezultatelor operaționale. La 20,7 miliarde de euro, veniturile au atins un record și au fost semnificativ mai mari decât ultimele venituri totale înainte de pandemie: 18,9 miliarde de euro în 2019. După un ultim trimestru puternic, EBIT-ul subiacent al grupului a crescut cu 139% de la an la an, ajungând la 977 milioane de euro, de la 409 milioane de euro în 2022.
Potrivit gigantului german de turism, toate segmentele au contribuit la îmbunătățirea rezultatelor cu o „performanță operațională pozitivă”, favorizată de „cererea puternică”, în condițiile în care TUI a deservit 19,1 milioane de turiști în 2023, față de 16,7 de milioane în 2022. Și, ca urmare, datorita netă a fost redusă la 1,3 miliarde de euro. În plus, rezervările pentru iarna 2023/2024 sunt în creștere cu 11% față de anul precedent, în ciuda faptului că preţurile sunt cu 5% mai mari.
Pe domenii de activitate, Experiențe de vacanță cu hoteluri, croaziere și activități a încheiat anul cu o „performanță operațională solidă”: EBIT subiacent a crescut la 822 de milioane de euro, cu mult peste 505 milioane de euro din anul precedent. Hotels & Resorts și Croazierele au înregistrat un grad de ocupare mai mare și tarife mai mari pe noapte în comparație cu anul 2022.
EBIT subiacent pozitiv
În ceea ce privește segmentul Markets and Airlines, activitatea sa operațională se îmbunătățește și ea: EBIT subiacent pentru întregul an „a devenit pozitiv” pentru prima dată de la începutul pandemiei, a reamintit grupul de turism, cu 241 milioane de euro, faţă de -59 milioane de euro în anul precedent. Acest lucru îi va permite să accelereze transformarea activității de tour operator până în 2024.
Până în 2024, EBIT-ul subiacent al TUI Group va crește cu cel puțin 25%; pe termen mediu, corporația se așteaptă la o creștere medie a profitului subiacent de 7 până la 10%.
În timpul prezentării cifrelor financiare la Londra, CEO-ul TUI Group, Sebastian Ebel, a declarat: „2023 a fost un an bun pentru TUI. Ne-am consolidat semnificativ activitatea de bază și avem noi domenii de creștere. Transformarea își face efectul, iar accentul pus pe calitate, excelență operațională și execuție a dat roade în mod vizibil”, a recunoscut el.
Creștere și transformare
Pentru Ebel, „hotelurile și croazierele sunt domenii de creștere și foarte profitabile, în timp ce unele segmente, cum ar fi activitatea de operator de turism, sunt în curs de transformare pentru a reveni, de asemenea, la o profitabilitate foarte bună. Obiectivul nostru rămâne acela de a face TUI mai profitabilă, mai eficientă și mai puternică în toate segmentele”, a spus el.
Pentru anul viitor, purtătorul de cuvânt al grupului turistic a dezvăluit că „vom fi creat o bază bună pentru o creștere sustenabilă și profitabilă în continuare pentru TUI. Pentru că acum privim spre viitor: în 2024, inițiativele și măsurile noastre strategice vor avea o contribuție semnificativă prin creșterea valorii, vom câștiga mai mulți clienți cu mai multe produse și ne vom extinde cota de piață”, a spus el, Ebel.
Sebastian Ebel, CEO al TUI Group: „Rezervările actuale pentru iarnă și primele indicații pentru vară viitoare ne dau speranțe pentru o nouă îmbunătățire în 2024”.
Prin urmare, șeful principalei corporații de turism speră că EBIT-ul subiacent va crește cu cel puțin 25% „iar veniturile vor crește cu cel puțin 10%”, a spus el. „Întreaga echipă TUI a demonstrat că avem strategia potrivită, modelul de afaceri potrivit și oamenii potriviți , care sunt dedicați, creativi și pasionați de a ne servi oaspeții în fiecare zi.
Situația datoriei
La 30 septembrie 2023, datoria netă se ridică la 2,1 miliarde de euro, pe parcursul întregului an, TUI a realizat reducerea menționată mai sus de 1,3 miliarde de euro. Această evoluție pozitivă a fost susținută de încasările nete din emisiunea de drepturi din aprilie 2023 și de fluxul numerar pozitiv. Împrumuturile WSF au fost rambursate integral în perioada analizată, iar liniile de credit nu au fost utilizate.
Mai multe informații legate de TUI Group:
– TUI se va delista de la Bursa de Valori din Londra dacă va fi aprobată de 75% din acționarii săi
Privind în perspective pentru anul 2024, previziunile grupului de turism sunt stabilite pe fondul „incertitudinilor macroeconomice și geopolitice actuale”, în special în Orientul Mijlociu, a precizat grupul grupul. TUI se bazează pe „actualul impuls pozitiv al rezervărilor pentru iarnă 2023/24 și vara 2024, precum și pe o „politică de acoperire normalizată”, a precizat brandul.
Rezultatul TUI pe domenii
- Hotels & Resorts: rămâne unul dintre cei mai de succes piloni de creștere a Grupului, cu un EBIT de bază de 549 milioane de euro (480 de milioane de euro în 2022). Venitul mediu pe pat și noapte a crescut cu 13% de la an la an, ajungând la 87€, în timp ce gradul de ocupare s-a îmbunătățit cu +6 puncte procentuale, ajungând la 82%.
- Croaziere: și-a îmbunătățit semnificativ rezultatul operațional în comparație cu anul precedent. Gradul de ocupare al navelor din cele trei flote ale TUI Cruises, Hapag-Lloyd Cruises și Marella Cruises a variat între 72 și 96% (anul precedent: între 58 și 70%), în timp ce numărul de zile-pasager disponibile pe toate cele trei branduri a crescut cu 15%, ajungând la 9,5 milioane (8,2 milioane in 2022). Ca urmare, EBIT-ul de bază al croazierelor a crescut semnificativ, ajungând la 236 milioane de euro (anul precedent: 1 milion de euro).
- TUI Musement: afacerea în creștere a tururilor și activităților a înregistrat un an de exploatare bun. În perioada analizată, au fost vândute 9,4 milioane de excursii, tururi și activități, cu 34% mai mult decât în anul precedent. Numărul de transferuri a crescut cu 17% ajungând la 28,2 milioane. EBIT-ul subiacent pentru TUI Musement s-a ridicat la 36 de milioane de euro (24 de milioane de euro în 2022).
- Piețe și companii aeriene: a înregistrat o îmbunătățire a activității, a performanțelor pe toate piețele (Regatul Unit, Irlanda, Suedia, Norvegia, Finlanda, Danemarca, Germania, Austria, Elveția, Polonia, Olanda, Belgia și Franța) și a obținut un rezultat operațional pozitiv pentru întregul an pentru prima dată de la începutul pandemiei. Profitul în segmentul Markets & Airlines s-a ridicat la 241 milioane de euro, după o pierdere de 59 de milioane de euro în anul precedent.
Obiective TUI pentru 2024
- Creșterea veniturilor cu cel puțin 10 puncte procentuale față de anul precedent.
- Creștere a EBIT-ului de bază cu cel puțin 25%.
- Rata de îndatorare netă cu mult sub 1,0x.
- Revenirea la un rating de credit echivalent cu BB/Ba (Moody’s S&P), ca înainte de pandemie.
Sursă: hosteltur.com