TikTok: aspectele cheie ale succesului pentru afacerile de turism

Interviu/Teba Lorenzo, director de relații cu brandurile la TikTok Spania, oferă elementele cheie pentru ca firmele în general, și în special cele din sectorul turismului, să aibă succes pe această „platformă de divertisment”. Recomandările sunt clare: să fii creativ, original, să creezi conținut unic și să ieși din zona de confort pentru a experimenta noi inițiative distractive și spontane, întotdeauna în cadrul firescului și al autenticității. Pentru că, fără îndoială, „există o nouă modalitate de a intra în contact cu utilizatorii în cadrul TikTok, prin divertisment și o legătură pozitivă”. 

Ce oportunități oferă TikTok companiilor din sectorul turismului?

TikTok este o platformă care invită la îmbogățirea conținutului prin co-crearea participativă a utilizatorilor, iar cele mai de succes branduri sunt cele care acționează ca și creatori. Acestea sunt o parte fundamentală a comunității noastre, iar în cazul brandurilor de turism, pot aduce, împărtăși și îmbogăți întreaga experiența de călătorie cu publicul lor, demonstrând tot ceea ce pot contribui chiar și la distanță. În plus, pe platformă se nasc noi tendințe, iar diversitatea enormă care există dă naștere unor noi moduri de a călători. Un exemplu în acest sens este succesul unor hashtag-uri precum, #LuxuryTravel, cu peste 1,5 miliarde de vizualizări, și #SustainableTravel sau  #EcoTourism, care îi inspiră pe utilizatori să se bucure de turism într-un mod durabil și responsabil.

Teba Lorenzo, directorul de Relația cu Brandurile la TikTok Spania.

„Orice brand din industrie pe TikTok nu are doar un spațiu pentru a-și prezenta creativitatea și a inspira comunitatea, ci și o pânză albă pentru a-și împărtăși valorile și a crea un trend în jurul lor”.

O altă contribuție a TikTok la sectorul turistic este valoarea educațională a conținutului, fie că este vorba de împărtășirea și învățarea a ceva ce nu știm, cum este cazul contului @visit_singapore, care ne arată cultura și obiceiurile acestui oraș ecletic, fie că este vorba de creatori care, dincolo de a ne arăta un traseu sau o anumită excursie, adaugă informații interesante despre locul respectiv, îmbogățind mult mai mult comunitatea de călători TikTok, cum este cazul creatorului @akkicris. TikTok a devenit astfel un instrument extraordinar, atât pentru companiile din sector, cât și pentru creatorii și pasionații de călătorii, care se pot distra, învăța și se pot inspira pe platformă, eliminând orice bariere geografice, culturale sau lingvistice.

În general, companiile din sector profită de aceste oportunități sau mai au un drum lung de parcurs?

În prezent, există deja mai multe companii din sectorul turismului care mizează pe TikTok cu rezultate incredibile. De exemplu, Ryanair a știut să se adapteze la limbajul TikTok și să găsească un spațiu pentru a crea o comunitatea globală, fiind o companie pur europeană, prin umorul și distracția conținutului pe care îl publică pe profilul său. Atât de bune sunt dispozițiile generate de acest cont, încât există utilizatori din Statele Unite care îi cer să zboare acolo. Acest fenomen este complet nou în industrie și, cu siguranță, se întâmplă doar pe TikTok!

„TikTok a schimbat paradigma publicității digitale, nu numai că a transfomat limbajul și formatele de interacțiune dintre branduri și utilizatori, dar a deschis și un nou orizont de inspirație creativă. Pe platformă, conținutul nu este verticalizat, ci se inspiră din ceea ce îi pasionează pe creatori și apar uniuni neașteptate”.

Ce alte companii de turism ies în evidență pentru activitatea lor bună?

Există multe companii de turism care au ales să se alature TikTok, profitând de această mare fereastră catre lume, atât în Spania, cât și la nivel internațional. Palladium Hotel Group, împărtășește cu utilizatorii experiența celor mai emblematice hoteluri ale sale din întreaga lume, în timp ce alții, precum Transmediterránea sau Barceló Hotel Group, folosesc, de asemenea, platforma pentru a-și lansa reclamele și a ajunge la un public mai larg. Există însă și instituții precum Turespaña (@visitspain), care nu numai că te face să te îndrăgostești mai mult de Spania, ci să și înveți mai mult despre țară, gastronomia și cultura sa. @VisitBenidorm, care prin videoclipurile sale de pe TikTok împărtășește toate secretele zonei și o multime de lucruri pe care turiștii le pot descoperi. Aceste conturi fac cunoscută bogăția enormă care există în Spania, împărtășind planuri și propuneri pentru călători, locuri emblematice sau chiar dansuri tipice, făcând din TikTok o scenă globală pentru cultura locală! La nivel internațional, avem exemple minunate, precum Switzerland TourismNew Zeeland Tourism sau @visitdubai, care revoluționează conversația și interacțiunile cu utilizatorii, prezentând în același timp atributele fiecarei țări în parte.

„Dar nu doar companiile de turism mizează pe TikTok, ci și instituții emblematice, cum ar fi Muzeul Prado, care își împărtășesc conținutul cu comunitatea noastră pentru a aduce cultura spaniolă în întreaga lume, fără a pierde o iotă din strategia și pozitionarea brandului său, ci conenctându-se într-un mod unic cu utilizatorii comunității”. În unele dintre videoclipurile sale, muzeul „explică un tablou, permițându-ne să învățăm mai multe nu doar despre artă, ci și despre cultura și istoria unei întregi țări”.

Ce segmente de populație vizați cu conținutul dumneavoastră pe această platformă de divertisment?

Dintre toate paradigmele tradiționale de publicitate pe care TikTok le-a spart, cea demografică este una dintre ele. Pe TikTok utilizatorii se conectează nu în funcție de generația din care fac parte, ci de pasiunile lor, de ceea ce le place. De aceea, preferăm să vorbim despre Generația T(ikTok), care reprezintă adevărata magie a platformei, deoarece le permite utilizatorilor să interacționeze și cu brandurile cu care se identifică. La randul lor, brandurile au găsit și ele pe TikTok un spațiu în care să conecteze cu audiențe foarte diverse prin conținut de calitate, făcând utilizatorii parte activă din acțiunile lor, creând astfel o adevărată comunitate pentru schimbul de idei. În fiecare zi vedem tot mai mulți oameni care se alătură pentru a crea, a se distra sau pur și simplu pentru a se deconecta și a se bucura de ce le place cel mai mult. La fel cum societatea este mult mai diversă, comunitatea TikTok este, de asemenea, caracterizată de o diversitate și o varietate enormă care o îmbogățește enorm.

A se citi și Care au fost cele mai populare destinații pe TikTok vara trecută.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version