Ucraina va oferi locații de război ca destinații turistice

Ucraina dorește să transforme unele dintre locurile devenite celebre la nivel internațional în urma invaziei rusești în destinații turistice, pentru a promova acest sector și, în același timp, pentru a se asigura că suferința și distrugerile suferite în mâinile Rusiei nu sunt uitate. 

Acest lucru a fost explicat pentru Efe de Mariana Oleskiv, președintele Agenției de Stat pentru Turism și Dezvoltare, și care a participat la cea de-a 104-a adunare generală a Comisiei Europene de Turism de la Praga.

Pe lângă destinațiile binecunoscute, cum ar fi fosta centrală nucleară de la Cernobil, care a fost vizitată de peste 100.000 de persoane în 2019, capitala Kiev și orasul Lviv, inclus în Patrimoniul Mondial UNESCO, vor fi adăugate acum „noi produse legate de război„.

Deocamdată, agenția sa a început să lucreze cu localități precum Bucha sau Irpin, unde sute de civili au fost uciși de trupe rusești.

Oleskiv a menționat că turismul ar fi o modalitate de „comemorare a acelor locuri”, care au fost simboluri ale conflictului și ale atrocităților rusești în Ucraina.

Un soldat din Ucraina în fața unei clădiri bombardate. Fotografie: Adobe Stock.

Mariana Oleskiv: „Oamenii vor fi interesați să afle ce s-a întâmplat și este important să construim memoriale de război, de unele evenimente tragice și valoroase. 

Această abordare a turismului este o modalitate, a spus el, de a păstra memoria istorică, acum când „evenimentele dramatice ale invaziei rusești care a durat nouă luni sunt proaspete”.

O altă oprire a acestui viitor traseu turistic, care va avea propriul memorial, va fi aeroportul Hostomel, eliberat de soldații ucraineni.

Războiul continuă

Prioritatea acum este de a lucra cu turismul local, care a scăzut cu 50% față de 2021.

În orice caz, oficialii de turism se îndoiesc că a venit momentul să lanseze aceste destinații turistice, deoarece războiul continuă și țara nu se poate relaxa.

„Am muncit din greu pentru a câștiga războiul și cu toții avem nevoie să ne reîncărcăm bateriile și să ne recăpătăm puterea de a continua lupta pentru noi”, spune șeful turismului ucrainean.

Din fericire, războiul nu a distrus infrastructura turistică, spune Oleskiv.

În ceea ce privește potențialii vizitatori, campania turistică a Ucrainei se va concentra pe cei care au sprijinit Ucraina într-un fel sau altul.

„Mesajul este ‘mulțumesc pentru sprijin, pentru donații, pentru că îi ajutăm pe refugiați și le oferim locuri de muncă. Acum avem nevoie de voi să veniți și să cheltuiți bani aici. Ajutați-ne financiar”, continuă Oleskiv.

O parte din strategia turistică ar consta în atragerea sprijinului unor celebrități care au vizitat Ucraina în timpul războiului.

A se citi și Ce tip de turism negru este cel mai atractiv pentru călători?

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version