Tehnologia care beneficiază hotelul, oaspeții și industria în ansamblu va prevala; dacă nu, pur și simplu nu. Conform acestei premise, Trivago enumeră patru tendințe care „demonstrează un potențial mare de a revoluționa standardele industriei și nu numai că afectează hotelurile tehnologice, ci și pe toți cei care doresc să fie competitivi în industria turistică de azi”.
Tehnologia de personalizare pentru a anticipa nevoile
Tehnologia permite hotelierului să ofere sejururi personalizate în funcție de gusturile și nevoile fiecărui oaspete, ceea ce contribuie la promovarea upselling-ului și a loialității. Crearea de profiluri pentru clienți îmbunătățită cu tehnologii care urmăresc rețelele sociale, este deja o realitate și ajută hotelurile să știe ce restaurante să recomande, ce oferte speciale să promoveze și ce activități locale să propună, chiar înainte de sosirea oaspeților care ajung la unitatea de cazare.
Trivago subliniază că „nu necesită mult timp și efort să creezi un profil unic al fiecărui oaspete, cu informații despre preferințele și detaliile personale, daca este realizat cu ajutorul unui software de management hotelier. Cu cat oaspeții se vor caza mai des la hotel cu atât va fi mai personalizată experiența (ceva care va influența nivelul de plăcere și satisfacție) și cu atât va fi mai personalizată experiența ceva care beneficiază atât hotelul, cât și oaspeții.”
Soluții digitale pentru atragarea rezervarilor directe în motoarele cu metasearch
Posibilitatea de a atrage maximul rezervărilor directe cu o prezență online fermă și un motor competitiv de rezervare este, poate, prioritatea numărul unu în industria hotelieră.
Trivago reamintește că „motoarele cu metasearch se dovedesc a fi un sprijin fundamental pentru hoteluri și s-ar putea spune că este și cel mai important canal de publicitate pentru a crește vizibilitatea lor online. În plus, odată cu creșterea vertiginoasă a popularității sale în rândul călătorilor și cu sosirea de soluții digitale pentru promovarea tarifelor site-ului oficial al hotelului, împreună cu cele ale OTA, metasearch-urilor ocupă o poziție cheie în rezervările directe„.
Având un motor de rezervare competitiv, cu conectivitate și o prezență puternică în motoarele cu metasearch, conform acelorași surse, „oferă o experiența de rezervare directă fluidă, cu rate mare de conversie„.
Prin urmare, Trivago subliniază că „motoarele cu metasearch sunt din ce în ce mai esențiale pentru a atrage rezervări directe. De aceea, este foarte convenabil că hotelierii să includă hotelul și tarifele sale oficiale pe aceste platforme. De asemenea, este ceva foarte simplu, la fel ca și dezvoltarea unui profil de hotel unic, care să se remarce printre rezultatele de căutare ale motoarelor cu metasearch”, astfel încât utilizatorul să îl poată găsi.
Deplasarea managementului hotelier în cloud
Sistemele de management hotelier, protagoniști ai organizării hotelului în culise, au părăsit clădirea, asigură Trivago: „Progresul tehnologiei cloud au făcut-o mai accesibilă și mai intuitivă, ceea ce a dus la o democratizare reală a sistemelor de management hotelier. De aceea, hotelurile independente nu mai trebuie să depindă ca înainte de unele opțiuni nepracticabile și accesibile doar în interiorul hotelului. Acum, atât hotelurile tehnologice, cât și alte hoteluri mai tradiționale își mută managementul hotelului în cloud, lucru care mărește eficiența operațiunilor lor zilnice, crescând nivelul de satisfacție al oaspeților și, în final, simplifică viața de zi cu zi a hotelierilor„.
Trivago scoate în evidență că aceste sisteme „sunt ușor de utilizat și pot fi accesate practic de oriunde. Ele sunt cea mai bună optiune pentru acei hotelieri care doresc să-și optimizeze activitatea zilnică, să-și îmbunătățească serviciile, să-și minimizeze impactul ecologic, să economisească timp și bani și să rupă lanțurile care le leagă de birou. Cu alte cuvinte, ele sunt opțiunea ideală pentru orice hotelier”.
Utilizarea datelor pentru strategii de marketing și de tarife
Și, după cum subliniază Trivago, „în industria hotelieră nu ne mai putem permite să fim ghidați doar de intuiție. Este convenabil să acordăm atenție datelor, o resursă la fel de utilă pe cât de abundentă. Și cu cât utilizâm mai multe date atunci când luăm decizii pentru hotel, cu atât mai bine. Datele permit hotelurilor să capteze atenția călătorilor, să se poziționeze strategic și să stabilească tarife competitive pe tot parcursul anului. Pe scurt, acestea sunt ceea ce le garantează o existență prosperă și de lungă durată.
Dar, advertizează că „datele inaccesibile sau neprocesate sunt practic inutile. De aceea, aceste soluții tehnologice capabile să extragă datele relevante din adâncurile internetului și apoi să le transforme în analize clare și complete reprezintă o adevărată comoară pentru hotelieri”.
Comparatorii de tarife, potrivit Trivago, deja nu mai sunt o opțiune pentru hoteluri, ci o necesitate. Și oferă ca exemplu funcția lor de „Comparare a tarifelor”, care „are deja mult succes în rândul hotelierilor, deoarece este o soluție practică de marketing pentru motoarele cu metasearch, care includ și date demografice privind publicul țintă al hotelului”.
Implicații ale acestor tendințe tehnologice pentru hoteluri
Trivago recunoaște că este complicat că unitatea de cazare independentă „își poate permite să achiziționeze toate și fiecare dintre inovațiile tehnologice care iasă pe piață”, dar îl liniștesc argumentând că „atât timp cât integrează o tehnologie hotelieră completă, accesibilă și simplu de utilizat care oferă oaspeților o experiență optimă, totul ar trebui să fie la locul său”. Fără a uita „elementul uman, atat de esențial în industria hotelieră”, așa că „ambele trebuie să meargă întotdeauna mână în mână”.
Sursă: hosteltur.com