Pentru a atinge succesul într-o campanie de marketing nu este suficient să aveți cele mai bune instrumente și să efectuați procesele adecvate. În ultimii ani, profesioniștii specializați în domeniu, precum compania Dolist susțin că eficiența vine cu cunoștințele clienților, aplicând psihologia în aceste campanii. Și, după cum a subliniat managerul său de vânzări, Carles Morant, „factorul uman din spatele unor cifre precum KPI, ratele de respingere sau rata de clicuri este decisiv”.
Psihologia este aplicată serviciului campaniilor de marketing, potrivit lui Morant, „cu elemente interactive, o tendință care nu iese din stil și cu design în mesajul de e-mail, care rămâne un instrument important pentru conectarea directă cu destinatarul”. În acest sens, consideră personalizarea mesajelor „o necesitate atunci când se crează campanii de e-mail interactive și inteligente. Personalizarea servește pentru a căuta emoții și a motiva comportamentele destinatarului”.
Elemenetele interactive sunt deja de două ori mai eficiente decât cele statice.
Un sondaj recent realizat de compania Litmus relevă că 63% dintre profesioniștii din marketing folosesc galerii de imagini și caruseli în e-mailurile lor pentru a le face mai eficiente. Alte tendințe indentificate de sondaj sunt ofertele promoționale interactive (24,5%), concursuri sau chestionare (23,2%) și avize (19,9%), printre alte elemente.
91% dintre cumpărătorii B2B preferă să primească conținut atractiv și vizual.
Nu este surprinzător, destinatarul sau potențialul client nu are timp să se uite cu atenție la fiecare din cele 23 de e-mailuri comerciale care sosesc în căsuța de e-mail, astfel că emitentul trebuie să îi ofere aproape tot ce este de făcut.
Conform experienței profesioniștilor de la Dolist, conținutul în timp real stimulează succesul, crează concurență și conectivitate care favorizează comunicarea. Acest „conținut live” poate fi prezent pe e-mail în mai multe moduri diferite, după cum explică Morant: „Uneori ceasurile sunt plasate cu o numărătoare inversă pentru a crea un sentiment de urgență; există cei care adaptează conținutul în funcție de vremea sau locația utilizatorului, afișează cele mai recente mesaje publicate pe rețelele de socializare sau listează în timp real evoluția produsului în funcție de disponbibilitatea acestuia.
Valoarea designului
Aplicarea psihologiei în campaniile de e-mail marketing, designul este foarte prezent, deoarece interactivitatea cu clientul se realizează și prin forme, imagini și culori. De fapt, 85% dintre oameni indică faptul că culoarea influențează decizia de cumpărare. Experții nu se îndoiesc că culorile sunt adevărați provocatori de emoții care fac ca utilizatorul să simtă entuziasm, urgență sau pasiune.
În acest sens, Morant recunoaște că „credem că în 2019 vor fi purtate culorile verzi moi, roșii umbroase, pasteluri, maro și galben cald„. Și amintiți-vă că culorile „nu înseamnă același lucru în întreaga lume, așa că, dacă dorim să abordăm clienții internaționali va trebui să învățăm cum sunt percepute acele culori acolo. Doar în acest fel vom folosi în mod corect psihologia pentru a avea succes în campaniile noastre comerciale”.
Pentru a reuși design-ul e-mailurilor, compania expertă în marketing oferă următoarele sfaturi:
– În plus față de culori, formele geometrice sunt de mare importanță deoarece ajută la compoziția mesajului. O formă pătrată nu dă același mesaj ca una rotundă. Formele oferă ierarhie și trebuie utilizate corect pentru a oferi utilizatorului o experiență fluidă și intuitivă.
– Imaginile sunt una dintre cele mai bune arme pentru a ajunge la audiență, sunt elementul expresiv prin excelență. Este necesar să respecți raportul 50/50 între texte și imagini care să garanteze o livrabilitate, să alegi imagini cu greutate redusă, dar care să arate corect și să știe să se adapteze la dimensiunea exactă a imaginii conform codului HTML.
– Toate mesajele conținute în e-mail trebuie să respecte coerență și armonia.
– Nu este suficient să te gândești la modul în care va fi vizibilitatea pe un singur dispozitiv (mobil, tabletă, computer…), dar ar trebui să se vadă bine pe toate.
Pentru Dolist, sfatul principal se bazează pe „cunoașterea cerințelor publicului nostru, inovând mereu în modul de comunicare, deoarece se schimbă în fiecare zi. Scopul este de a ajunge la client, așa că trebuie să separăm tendințele generale pentru a ne adapta în special cerințelor și obiceiurilor sale„.
Sursă: hosteltur.com