Președintele Indoneziei, Joko Widodo a anunțat că Jakarta va înceta să fie capitala țării și se va muta într-o zonă cuprinsă între municipalitățile din Kutai Kartagena și Penajam Paser Utara, în estul insulei Borneo, o locație cu „risc minim” de dezastre, cum ar fi tsunami, cutremure sau vulcani care lovesc frecvent alte insule ale arhipelagului, după cum a detaliat președintele. În plus, această măsură este destinată să scape de congestia rutieră, suprapopularea și inundațiile din Jakarta. Se așteaptă ca construcția noului capital să înceapă la sfârșitul anului 2020 și ca transferul să poată începe în 2024, când se încheie actuala legislatură.
Orașele Samarinda și Balikpapan sunt conectate printr-o autostradă de aproximativ 90 de kilo, au o legătură bună cu portul și aeroportul din Balikpapan, capitala provinciei. Avantajele care au fost, de asemenea, decisive pentru alegerea acestei locații în comparație cu alte candidate, potrivit Widodo.
Noua capitală va găzdui inițial un milion și jumătate de rezidenți si va costa aproximativ 29.330 milioane de dolari.
Într-un discurs televizat, Widodo a explicat că decizia se datorează ponderei excesive pe care Jakarta, situată pe insula Java, o are în țară, fiind centrul economic, de afaceri, comerical si administrativ, fără a uita problemele sale de suprapopulare și poluare.
„Ponderea insulei Java este excesivă, cu 150 de milioane de persoane sau 54% din populația Indoneziei (256 de milioane), iar 58% din produsul intern brut (PIB) situat în Java”, a declarat președintele țării.
Ministrul Planificării Naționale pentru Dezvoltare, Bambang Brodjonegoro, a subliniat că procesul de proiectare al orașului și al infrastructurii va continua până la sfârșitul anului 2020, când noul oraș va începe să fie construit practic de la zero în aproprierea Parcului Național Bukit Soeharto, într-o zonă fără populații importante.
El a explicat că 19% din costuri vor proveni din bugetul federal, iar restul vânzării de active guvernamentale în Jakarta și investiția companiilor private și naționale.
Ideea mutării capitalei a fost luată în considerare de administrațiile indoneziene succesive încă de la prima președinție a lui Sukarno, care a condus Indonezia între 1945 și 1967.
Aproximativ 30 de milioane de persoane locuiesc în zona metropolitană care formează Jakarta și orașele sale satelite, una dintre cele mai poluate capitale din lume și ale căror blocaje de trafic au provocat statului pierderi de miliarde de euro.
În plus, inundațiile reprezintă un pericol din cauza scufundării solului, cauzată în principal de extracția apei subterane și care afectează mai ales nordul capitalei, unde subsidența medie este cuprinsă între 15 și 20 de centimetri pe an.
Sursă: hosteltur.com