Metavers, cea mai mare oportunitate nouă de expansiune pentru companii

Metavers „se conturează ca fiind cea mai mare oportunitate de creștere pentru mai multe industrii în următorul deceniu, având în vedere potențialul său de a permite noi modele de afaceri, produse și servicii și de a acționa ca un canal de implicare”, potrivit unui raport al firmei de consultanță Mckinsey & Company, care include un sondaj la peste 3.400 de consumatori, directori, experți din întreaga lume. 

Până în 2030, comerțul electronic va fi principala sursă de venit pentru Metavers, urmată de e-learningpiața de publicitate și piața jocurilor video. Cu toate acestea, firma de consultanță subliniază că impactul său se va manifesta „în moduri foarte diferite de-a lungul întregului lanț valoric”.

De fapt, 95% dintre liderii de afaceri intervievați sunt de părere că noua platformă va avea un impact pozitiv asupra industriilor lor în termen de cinci ani până la 10 ani, în timp ce 31% cred că Metavers va schimba radical modul în care este înțeleasă și dezvoltată munca.

În ceea ce privește consumatorii, studiul arată că, din cele peste 3 miliarde de persoane din întreaga lume care au acces la Metavers, 59% preferă experiența Metavers în locul alternativei fizice.

Riu Hotels & Resorts este una dintre primele companii din sectorul turismului care a început să exploreze opțiunile oferite de Metavers.

„Metavers reprezintă un punct de inflexiune strategic pentru afaceri, prezentând o oportunitate semnificativă de a influența modul în care trăim, ne conectăm, învățăm, inovăm și colaborăm”, potrivit lui Eric Hazan, partener senior la Mckinsey & Company.

Pe de altă parte, studiul Mckinsey indică faptul că investițiile în Metavers vor depăși 114 miliarde de dolari între ianuarie și mai 2022, aproximativ 110 miliarde de euro, mai mult decât dublu față de cele 54,2 miliarde de dolari pentru întregul an 2021, pe măsură ce giganții din domeniul tehnologiei, start-up-urile și brandurile caută să valorifice creșterea acestei piețe.

Invesțiile în Metavers sunt conduse în prezent de giganți tehnologici precum Meta, Microsoft, Apple și Alphabet, care „iau măsuri deliberate pentru a modela Metavers”. 

Alături de aceste companii, capitalul de risc „investește masiv în acest spațiu”, în timp ce marile corporații și brandurile fac pași în această direcție, cu scopul de a „căuta modalități inovatoare de a rămâne în fața concurenței”.

Totuși, firma de consultanță subliniază că, pentru a se asigura că adoptarea Metavers-ului este un succes, companiile vor trebui să „dezvolte o strategie pe termen lung, capabilă să identifice oportunitățile și riscurile”.

Mai informații date despre Metavers

Amadeus va arăta destinații în Metavers clienților agențiilor

Metavers: cum ne va condiționa viitorul

Metavers: beneficii pentru hoteluri de a intra în lumea virtuală

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version