Falimentul celei de-a doua companii aeriene în mai puțin de o săptămână

Compania aeriană low-cost norvegiană Flyr a depus faliment și a suspendat vânzarea de bilete și toate operațiunile sale, prin decizia unanimă a consiliului de administrație al companiei, după ce nu a reușit să strângă banii de care avea nevoie pentru operațiuni și a recunoscut că nu are „nicio șansă realistă de a găsi o soluție la situația lichidității pe termen scurt”. Aceasta și-a încheiat activitatea la un an și șapte luni de la înființare și este a doua companie aeriană care da faliment în mai puțin de o săptămână, după compania britanică Flybe.

Planurile pentru noua companie aeriană au fost prezentate pentru prima dată în octombrie 2020 de către proprietarul fostei companii și CEO al Braathens, SAFE, Erik G. Braathen. Flyr a încercat să devină o nouă companie aeriană low-cost pentru piața norvegiană.

Cu sediul în Oslo, opera zboruri interne în Norvegia și spre destinații europene de leisure. 

În octombrie 2022, Flyr a anunțat că își va înjumătăți programul de iarnă pentru a economisi aproape 40 de milioane de euro, din cauza cererii semnificativ mai mici. În noiembrie 2022, compania aeriană se afla în proces de achiziționare de fonduri suplimentare de la investitori, deoarece altfel nu putea garanta menținerea operațiunilor sale viitoare. Cu toate acestea, nu a reușit să atingă suma solicitată la prima încercare.

La 30 ianuarie 2023, Flyr a anunțat că planul său de finanțare alternativă a eșuat. Consiliul de administrație a căutat fără succes o nouă modalitate alternativă de finanțare a companiei aeriene, ajungând la decizia finală. 

Datorii și active

Tribunalul districtual din Oslo a deschis procedura de faliment a Flyr AS la 1 februarie 2023 și a fost numit un administrator judiciar. Conform cererii de faliment, compania avea datorii înregistrate de puțin sub 2,5 miliarde de coroane norvegiene (228,5 milioane de euro) și peste 400 de angajați.

Administratorul judiciar și echipa sa lucrează acum pentru a obține o imagine de ansamblu completă a activelor societății și a problemelor care trebuie abordate în primele zile.

Compania aeriană a indicat într-un comunicat că pasagerii care au plătit biletele de avion cu cardul trebuie să contacteze banca sau instituția financiară pentru a vedea daca sunt eligibili pentru o rambursare.

Pasagerii și alți creditori vor trebui să-și depună cererile de revendicare a bunurilor prin e-maill, deși conform evaluării de până acum a administratorul judiciar, „nu este clar dacă vor exista suficiente active în patrimoniu pentru ca pasagerii să primească o rambursare”, nu în ultimul rând pentru că există angajamente salariale prioritare semnificative care trebuie acoperite integral înainte de a aloca fonduri pentru creditorii obișnuiți.

Mai multe informații în: Decolează companii noi, sau cum să transformi o criză într-o oportunitate.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version