Clasamentul celor mai bune 100 orașe din lume

LondraNew York și Paris conduc primul clasament al „Celor mai bune orașe din lume” al companiei de consultanță pentru evaluarea brandurilor Brand Finance. În ea apare și Bucureștiul pe locul 68. Clasificarea se bazează pe percepții internaționale și au fost evaluați factori precum cel mai bun loc de vizitat, de studiat, de lucrat sau de investit, printre alții. 

Noul clasament, denumit Brand Finance City Index, clasifică cele mai bune 100 de branduri de oraș din lume în funcție de percepțiile internaționale, excluzând percepțiile naționale și luându-le în considerare doar pe cele ale respondenților străini, și se bazează pe un sondaj global efectuat în aprilie în 20 de țări de pe toate continentele, în rândul a 15.000 de persoane.

Pe lângă măsurarea gradului de familiaritate, au fost adresate întrebări privind reputația generală și aprecierea personală a fiecarui oraș ca loc de trai, muncă la nivel local și la distanță, de studiu, de pensionare, de vizită sau de investiții. Această evaluare a fost completată de 45 de atribute grupate în șapte piloni: afaceri și investiții, locuibilitate, cultură și patrimoniu, oameni și valori, sustenabilitate și transport, guvernanță, educație și știință.

Deși nu include percepțiile naționale, acestea au fost măsurate în sondaj ele sunt disponibile pentru cele 20 de țări în care a fost efectuată cercetarea.

Cele mai bine cotate orașe trei orașe din lume au fost clasificate diferit în funcție de în funcție de diferitele domenii evaluate. Londra, cu un scor de 84,6 din 100, este cel mai bun brand de oraș din lume. Recunoscut ca un centru de excelență academică, este clasat ca fiind cel mai bun loc din lume pentru a studia. Ocupă primul loc în lume în ceea ce privește marile universități și marile colegii private, atrăgând studenți din întreaga lume.

Este, de asemenea, o destinație turistică de top. Dintre factorii analizați, se evidențiază ca fiind cel mai bun oraș de vizitat, situându-se pe locul al treilea în ceea ce priveste marile muzee și galerii de artă, precum și marile teatre și spatii muzicale.

Atractivitatea capitalei britanice poate fi atribuită și identității și caracterului său puternic, care o situează pe locul trei în lume, potrivit raportului. 

Big Apple

New York și-a asigurat locul al doilea, cu un scor de 83 din 100, în clasamentul Brand Finance City Index 2023. Acesta ocupă locul al treilea în ceea ce privește familiaritatea și locul al doilea ca cel mai bun oraș în care să investești, după Zurich.

Ocupă primul loc în ceea ce privește atributele unui oraș de importanță globală, un oraș în care este ușor de făcut afaceri si cu o economie puternică și stabilă.

Este, de asemenea, sediul unora dintre cele mai prestigioase universități din lume și a fost recunoscut ca fiind al doilea cel mai bun oraș din lume pentru a studia.

În conformitate cu numele său de „oraș care nu doarme niciodată”, se află pe primul loc în ceea ce privește cumpărăturile, restaurantele și viața de noapte și pe locul al doilea în ceea ce privește teatrele și localurile muzicale. Din toate aceste motive, New York este al doilea cel mai bun oraș din lume de vizitat.

Parisul a obținut un scor de 79,7 din 100. Este al treilea cel mai bun loc de vizitat. Are cel mai bun punctaj la „Cultură și Patrimoniu”. De asemenea, are un punctaj bun la „Oameni și valori”, ocupând locul al doilea în ceea ce privește caracterul deschis și primitor, dictracția și o identitate și un caracter puternic. Rămâne în urmă în ceea ce privește amabilitatea, unde ocupă locul 25, „poate în conformitate cu stereotipurile”, spune studiul Brand Finance.

Punctele forte ale altor orașe

Tot în Europa, Brand Finance evidențiază cazul orașului Zurich, care se află pe primul loc în clasamentul celor mai bune orașe din lume pentru a munci la nivel local și la distanță, pentru a investi și a te pensiona, însă gradul său scăzut de familiaritate îi reduce potențialul.

Unele orașe de pe alte continente au obținut, de asemenea, rezultate bune în cadrul Brand Finance City Index. Sydney, din Australia, ocupă locul al cincilea în topul celor mai bune orașe în care să trăiești, locul al doilea în care să lucrezi și să te pensionezi, locul al treilea în care să studiezi și să investești și locul al cincilea în care să vizitezi.

Singapore, pe locul șase în clasament, și Tokyo, pe locul șapte, sunt orașele asiatice cel mai bine cotate. Primul este cel mai bine perceput ca un loc excelent pentru startup-uri și inovație, precum și ca fiind curat și durabil. Este pe locul al doilea pentru ușurinta cu care se face afaceri și pe locul al treilea atat pentru economia sa puternică și stabilă, cât și pentru potențialul său de creștere viitoare.

În același timp, capitala Japoniei se situează pe primul loc ca lider mondial în domeniul științei și tehnologiei.

Dubai conduce în clasamentul din Orientul Mijlociu și Africa și ocupă locul nouă în clasamentul general. Se situeaza pe primul loc în ceea ce privește potențialul de creștere viitoare, pe locul al doilea în ceea ce privește economia puternică și stabilă și pe locul al treilea, după New York și Londra, ca oraș de importanță globală.

Mai multe știri:

Cele mai valoroase 100 de branduri din lume

Cel mai valoros brand internațional din lume, nu este cel mai puternic

Top 10 cele mai valoroase branduri de companii aeriene din lume

Brandurile de turism își recuperează o parte din valoare, deși aceasta rămâne scăzută

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version