Brandurile de turism își recuperează o parte din valoare, deși aceasta rămâne scăzută

Raportul Brand Finance Global 500, care reunește cele mai valoroase 500 de branduri din întreaga lume, nu lasă loc de îndoială: brandurile din turism au dat semne de redresare, deși valoarea lor rămâne scăzută în comparație cu nivelurile de dinaintea pandemiei. Dovada în acest sens este că numărul brandurilor din sector care apar în acest clasament a scăzut de la 15 la nouă. Cu toate acestea, într-un semn promițător de redresare, toate au înregistrat o creștere pozitivă a valorii brandului. 

Sectorul hotelier a înregistrat o creștere mare. Cele două branduri din clasament, Hilton (cu 58% până la 12 miliarde de dolari) și Hyatt (cu 26% până la 5,9 miliarde de dolari), sunt acum mai valoroase decât erau înainte de pandemie. La recuperarea incipientă a fluxurilor turistice, deși cu urcușuri și coborâșuri, se adaugă și faptul că ambii au continuat să investească în brandurile lor, Hyatt finalizând achiziția Apple Leisure Group, iar Hilton deschizând 96 de hoteluri în al treilea trimestru al anului 2021, pe lângă faptul că are atenția pusă pe Caraibe și America Latină, cu peste 100 de proiecte în dezvoltare.

Hilton, împreună cu Hyatt, au acum o valoare mai mare decât înainte în pandemie. Photo by Nick Fewings on Unsplash.

Companiile aeriene Delta (7,3 miliarde de dolari), American Airlines (6,3 miliarde de dolari), United Airlines (5,5 miliarde de dolari), Emirates (5 miliarde de dolari) și start-up-ul Southwest Airlines (4,9 miliarde de dolari) au cunoscut o creștere a valorii brandului la nivel internațional și călătoriile interne au crescut, deși niciuna nu a revenit încă la nivelul lor de dinainte de pandemie. Povestea similară pentru platforma de rezervări online Booking.com (8,7 miliarde de dolari) și pentru compania de închirieri auto Enterprise (7,1 miliarde de dolari).

Alte știri legate de clasamentele Brand Finance:

Clasamentul Mondial al Brandurilor de Țară

Două branduri de hoteluri de lux debutează printre cele mai valoroase din lume

Criza sanitară și brandul de țară

Brandurile cu cea mai rapidă creștere și cele mai valoroase

TikTok este brandul cu cea mai rapidă creștere din lume, cu o creștere de 215%, care i-a permis să-și tripleze valoarea brandului, de la 18,7 miliarde de dolari la 59 de miliarde, pentru a ocupa locul 18 printre cele mai vloaroase 500 din lume, conducând astfel revoluția globală în consumul social media.

Clasamentul brandurilor care au înregistrat cele mai mari creșteri a valorii lor, conduse de TikTok, care a depășit un miliard de utilizatori.

Odată cu restricțiile generate de pandemie, divertismentul digital, rețelele sociale și serviciile de streaming au înregsitrat o creștere continuă, iar creșterea TikTok este o bună mărturie a modului în care se schimbă consumul de media. Cu oferta sa de conținut ușor de digerat și distractiv, popularitatea aplicației s-a răspândit pe tot globul; deși a acționat și ca o priză creativă și a oferit o modalitate de a conecta oamenii în timpul blocării. Dovada în acest sens este că în 2021 a depășit nivelul de un miliard de utilizatori.

TikTok este urmat de alte două branduri de social media: Snapchat, a cărui valoare a crescut cu 184%, până la 6,6 miliarde de dolari; și brandul de internet sud-coreean Kakao, care a crescut cu 161% până la 4,7 miliarde de dolari. 

Apple își păstrează titlul de cel mai valoros brand din lume după o creștere de 35%, cu o valoare record de 355,1 miliarde de dolari, cea mai mare valoare a brandului înregistrat vreodată în clasamentul Brand Finance Global 500. Amazon și Google au înregistrat, de asemenea, niveluri bune de creștere, iar ambele și-au menținut locul doi, respectiv al treilea.

Cel mai puternic brand din lume

Pe lângă calcularea capitalului de brand, Brand Finance determină și puterea sa relativă prin evaluarea investițiilor de marketing, a valorii părților interesate și a performanței afacerii. Pe baza acestor criterii, WeChat rămâne cel mai puternic brand din lume, păstrând titlul pentru al doilea an consecutiv, cu un scor Brand Strength Index (BSI) de 93,3 din 100.

Pentru al doilea an consecutiv WeChat rămâne cel mai puternic brand din lume.

WeChat este urmat în fruntea clasamentului de putere a brandului de alte branduri din lumea internetului, în conformitate cu tendința observată în clasamentul valorii brandului. Google, care urcă de la 39 la locul 3, cu un scor impresionant BSI de 93,3, este urmat îndeaproape de Youtube, membru Alphabet, care trece pe locul 27 pe locul 4 cu un PSI de 93,2. Brandul sud-coreean Naver îi completează pe cei din această zonă în top 5, urcând 99 de poziții până pe locul cinci cu 92,5 PSI.

 

Rezumatul acestui raport poate fi descărcat la acest link.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version