Romania coboară un loc în clasementul celui mai recent raport „Nation Brands 2022„. Acest raport este realizat de firma de consultanță Brand Finance, care analizează cele mai valoroase 100 branduri de țară din întreaga lume, în care România ocupa locul 48. Clasamentul este condus condus de Statele Unite, China și Germania.
Statele Unite dețin cel mai valoros brand de țară, cu o valoare de 22,343 miliarde de euro, dar pierdere 2,3 miliarde de euro din cauza pandemiei, în timp ce China, care are o evaluare de 18,76 miliarde de euro, adaugă aproape 1 miliard de euro.
Rusia este țară a cărui brand a pierdut cea mai mare valoare, scăzând cu 136 de miliarde de euro. Și brandul Ucrainei a suferit o scădere de 20,79 de miliarde de euro din cauza războiului. Pe de altă parte, Georgia și Serbia sunt țările cu cea mai mare creștere a valorii brandului lor de țară, ambele cu o creștere de 24%, ca urmare a relocării afacerilor din Rusia pentru a evita sancțiunile.
Conflictul din Ucraina a afectat evaluarea brandului acestor țări. Valoarea brandului de țară în Rusia și Ucraina scade cu 18% și, respectiv, 21%.
România se află printre țările care au înregistrat o scădere a valorii brandului, căzând de pe locul 48 obținut în 2021, pe 49.
Altul din brandurile care au crescut cel mai mult în acest an este cel al Indiei, care este țara cu cea mai rapidă creștere dintre primele 10 națiuni din clasament.
Africa Subsahariană este puternic reprezentată în topul celor 20 de branduri de țara cu cea mai rapidă creștere din acest an, în frunte cu Africa de Sud și Tanzania, urmate de Kenya și Ghana.
În America Centrală, patru dintre țările sale se numără printre cele 20 cu cea mai rapidă creștere în 2022. Cu creșteri de 16% în ceea ce privește valoarea brandului Republica Dominicană este brandul de țară din America Latină care a crescut cel mai mult; și Costa Rica, pe poziția 84 a clasamentului. A treia țară din America Latină cu cea mai repede este Panama, urmată de Honduras pe locul 95.
Puterea brandului
În acest clasament, Canada este cel mai puternic brand național din lume în acest an, cu un scor de 81,3 din 100, devansând Statele Unite (80,8) și Elveția (80,7). Brand Strength Index ia în considerare investițiile, valoarea și performanța brandului și include rezultatele „Global Soft Index”, o cercetare care ține cont de opiniile a peste 75.000 de persoane din peste 100 de țări.
Țările mari își recâștigă pozițiile în fruntea clasamentului în ceea ce privește puterea brandului, dar performanța brandului suferă la nivel global în comparație cu nivelurile de dinainte de Covid.
Raportul complet poate fi accesat la următorul link.
Sursă: hosteltur.com și BrandFinance