Cele șapte predicții ale Booking.com pentru revenirea călătoriilor în 2022

Modul de a călători a fost redefinit în ultimul an și jumătate cu schimbări drastice care ne-au condus la o „nouă normalitate” care continuă să evolueze. O relație din ce în ce mai profundă și mai complexă cu tehnologia, o mai mare conștientizare a impactului activității umane asupra planetei și forțelor reînnoite de a lua parte la mișcările sociale importante ale timpului nostru au făcut ca lumea să pară mai mică. Pentru a explora acest val de optimism, Booking.com a comandat un studiu curpinzător pe un eșantion de peste 24.000 de persoane care călătoresc din 31 de piețe, combinându-l cu datele și cunoștințele sale pentru a prezice modul în care călătoriile vor continua să se redefinească în 2022

2022 va fi un an pentru a profita la maximum de imprevizibilitate și pentru a începe să recuperăm în mod semnificativ timpul pierdut din vacanță, deoarece numărul călătorilor care simt că trebuie să facă acest lucru a crescut cu 52% față de anul trecut. Predicțiile Booking.com dezvăluie cum se va aprinde flacăra călătoriilor anul viitor. Fie că este o parte esențială a unui plan de îngrijire personală sau entuziasmul de a spune da oricărei oportunități de călătorie sau experiență care ne iese în cale, ideea va fi să profităm de fiecare zi din 2022 și să facem ca fiecare călătorie să conteze.

  1. Vitamina V (de la vacanțe)

Pe lângă exercițiile zilnice sau meditația atentă, plecarea în vacanță va deveni modalitatea de a avea grijă de noi în 2022. Aproape două treimi (64%) dintre cei care au participat la studiu au spus că nu și-au dat seama de importanța călătoriei pentru bunăstarea lor până când nu au reușit să o facă, iar 81% au indicat că a avea o vacanță planificată are un impact pozitiv asupra bunăstării lor emoționale.

În 2022 se va generaliza o adevărată încântare chiar și în cele mai rutine aspecte ale călătoriilor noastre, iar lucrurile care erau considerate banale vor fi acum sinonimul fericirii.

Ce face călătoria o modalitate ideală de a cultiva bunăstarea? De mai bine de un sfert (28%), ieșirea din zona lor de confort este cheia reîncărcării bateriilor atunci când călătoresc. Din cei 28%, două treimi (64%) spun că ar fi într-un loc cu un peisaj diferit de cel obișnuit îi ajută să-și reîncarce energia, în timp ce pentru aproape jumătate (47%) este vorba despre experimentarea unui nou mod de a trăi. Pentru alți oameni, încercarea de feluri de mâncare noi (56%) sau ascultarea unei limbi noi (25%) este ceea ce îi ajută să se simtă întineriți.

  1. Birou (acasă) închis de sărbători

În 2022 vom observa o creștere semnificativă a persoanelor care doresc în mod clar să restabilizeze un echilibru sănătos între viața profesională și viața privată, deoarece vacanțele vor fi complet fără muncă pentru trei sferturi dintre oameni (74%), ceea ce nu a fost întotdeauna cazul, când linea dintre ambele s-a estompat.

În ciuda flexibilității lucrului la distanță, 68% dintre oameni ar prefera să petreacă mai puțin timp în vacanță dacă asta ar însemna că se pot desconecta complet, în comparație cu petrecerea a mai mult timp într-o destinație care combină munca și petrecerea timpului liber. De asemenea, 42% dintre oameni care spun că au lucrat mai multe ore și au folosit mai puține zile de concediu în timpul pandemiei, așa că este de așteptat că destul de mulți să pună deoparte în sfârșit semnul închis pentru concedii în 2022.

  1. Senzația de prima dată pentru orice

Anul viitor va fi o adevărată încântare chiar și în cele mai rutine aspecte ale călătoriilor noastre. După o senzație foarte prelungită de „stagnare cei care călătoresc” vor savura fiecare clipă, întrucât 21% din ceea ce își doresc cel mai mult este să experimenteze iluzia și anticiparea dinaintea călătoriei.

Lucrurile care anterior erau considerate banale vor fi acum sinonime cu fericirea pentru trei sferturi (74%) dintre oameni, care afirmă că, călătoria este mai plăcută atunci când deplasarea este trăită ca parte integrantă a călătoriei.  Fiecare dintre acele „prime dăți” ale călătoriei noastre în 2022 va fi un moment de savurat: majoritatea respondenților afirmă că plăcerile simple, precum simțirea soarelui pe piele sau contemplarea apei de orice fel (80%), le îmbunătățește instantaneu starea de spirit. Chiar și incertitudinea de a circula cu transportul public într-un oraș nou și într-o limbă străină este ceva care două treimi (61%) spun că le-ar plăcea.

După o perioadă atât de lungă de opțiuni limitate, recăpătarea acelui sentiment de prima dată și bucurarea de fiecare moment va fi un semn distinctiv al călătoriei în 2022.

  1. Comunitatea locală este pe primul loc

Odată cu pandemia, relația cu comunitatea din jurul nostru a fost reaprinsă. În 2022, această dorință de a ne conecta cu adevărat cu comunitatea locală va continua și în vacanțe: vrem să fim mai conștienți de fiecare călătorie pe care o facem și să ne asigurăm că impactul nostru asupra locurilor pe care le vizităm și asupra oamenilor care trăiesc acolo este pozitiv.

Mai mult de jumătate dintre oameni (65%) consideră că este important ca, călătoria lor să fie benefică pentru comunitatea din destinație, în plus, 72% doresc ca banii pe care îi cheltuiesc atunci când călătoresc să aibă un impact asupra comunității locale și 76% doresc pentru a avea experiențe autentice reprezentative pentru cultura locului.

55% ar aprecia o aplicație sau un site web cu recomandări despre destinații în care o creștere a turismului ar avea un impact pozitiv asupra comunității locale.

Mișcările de justiție socială din timpul nostru inspiră oamenii care călătoresc: în 2022 vor investiga mai multe despre măsura în care cazarea în care stau sprijină afacerilor locale (27%) sau cum cheltuielile lor pe turism afectează comunitățile locale sau le îmbunătățește (36%).

  1. Umplerea rețelelor sociale cu locuri și fețe noi

Vacanțele din 2022 vor fi o oportunitate de a ne deschide și de a face noi conexiuni. Aproximativ două treimi (60%) doresc să cunoască oameni noi în timp ce sunt plecați, în timp ce 64% speră să socializeze în timpul vacanțelor și 48% doresc să călătorească într-un loc cu mai multe opțiuni de viața de noapte, astfel încât să poată cunoaște oameni noi. De fapt, 53% speră să găsească dragostea în următoarea lor călătorie.

  1. Întotdeauna „da”

71% dintre repsondenți preferă o vacanță în care predomină flexibilitatea și pot face pur și simplu orice doresc, decât să aibă un itinerar bine planificat și plin de activități. Anul viitor excursiile vor fi încărcate de improvizație.

Aproape trei sferturi (73%) afirmă că vor spune da oricărei oportunități de a pleca în vacanță dacă bugetul o permite. Iar pentru cei 45% care au făcut economii deoarece nu au făcut călătorii lungi de când a început pandemia, banii nu vor fi o problemă. Mai mult de două treimi (65%) sunt mai deschise la diferite tipuri de vacanțe decât înainte de coronavirus și 70% nu le păsa unde merg în vacanță atâta timp cât este tipul de călătorie care și-l doresc.

În 2022, tehnologia va juca un rol cheie în ceea ce privește spontaneitatea, oferind mai multe opțiuni de rezervare din mers și flexibilitate pentru adaptarea planurilor. De fapt, 56% se așteaptă ca cele mai recente inovații tehnologice de călătorie să ofere o opțiune de călătorie surpriză sau „wild card” cu totul nouă, sugerată pe baza preferințelor sau bugetului lor anterior pentru a-i ajuta să profite de fiecare nouă oportunitate.

  1. Acceptarea incertitudinii

Incertitudinea va continua să fie constantă în călătorii în 2022, dar aplicațiile noastre preferate vor continua să ne ajute să facem față. Dovada în acest sens este că aproape două treimi (57%) confirmă că tehnologia îi ajută să atenueze anxietatea pe care o poate provoca călătoriile. Și asta va continua să faciliteze posibilul neprevăzut cu tot mai multă subtilitate și proactivitate, precum serviciile de traducere instant cu inteligență artificială sau modele de învățare automată.

Din acest motiv, sperăm să vedem o adoptare și mai largă a tehnologiilor predictive care pot ajuta călătorii să ia decizii mai informate, mai ales având în vedere ca două treimi ar fi interesate de un serviciu inovator care ar putea prezice în ce țări este sigur să călătorească (70%) chiar și cu luni în avans sau sugerează automat destinații către care este ușor de călătorit acum, pe baza cerințelor actuale de securitate (64%).

Industria călătoriilor, în general, va continua să acorde prioritate flexibilității, deoarece nu pierde bani (41%), posibilitatea de a anula (37%) și posibilitatea de a reprograma fără taxe (25%) sunt primele trei priorități. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version