Care sunt principalele priorități pentru pasagerii de transport aerian?

„Zborurile în timpul pandemiei de COVID-19 au fost complexe, greoaie și consumatoare din timp din cauza cerințelor de călătorie impuse de guvern. După criză, pasagerii de transport aerian doresc mai mult confort și simplificare în timpul călătoriei. Digitalizarea și utilizarea biometriei pentru a accelera călătoria sunt esențiale„. Acest lucru a fost declarat de Nick Careen, vicepreședinte senior pentru operațiuni, siguranță și securitate IATA, când a anunțat rezultatele sondajului sau global pentru pasageri 2022. 

Rezultatele sondajului Global Passenger Survey (GPS) din 2022 se bazează pe răspunsurile a peste 10.000 de pasageri din 222 de țări. Sondajul oferă informații despre ceea ce pasagerii se așteaptă sau ar dori de la experiența lor de călătorie cu avionul.

Mai multe despre subiect:

Pasagerii vor tehnologii care elimină cozile în aerporturi

Planificare și rezervare

Pasagerii doresc comoditate atunci când își planifică călătoria și aleg de unde să plece, preferând să zboare dintr-un aeroport aproape de casă. În plus, doresc să aibă toate opțiunile și serviciile de rezervare disponibile într-un singur loc, să plătească cu metoda preferată și să-și compenseze cu usurință emisiile de carbon.

– Distanța scurtă până la aeroport a fost prioritatea principală pentru pasageri atunci când au ales de unde să zboare (75%). Acest lucru a fost chiar mai important decât prețul biletului (39%).

– A avea acces la informații de planificare și rezervare într-un singur loc a fost identificată ca prioritate maximă. Pasagerii sunt bucuroși să poată plăti cu metoda preferată, care este disponibilă unui număr mare de călători (82%).

-18% dintre pasageri au declarat că își compensează emisiile de carbon, în timp ce principalul motiv invocat pentru a nu face față acest lucru a fost faptul că nu sunt conștienți de această opțiune în timpul rezervării (365).

– Din cei 18% dintre pasagerii care compensează emisiile de carbon, 51% au sub 40 de ani.

Photo by from PxHere.

Facilitarea călătoriei

Majoritatea călătorilor sunt dispuși să-și împărtășească informațiile de imigrare pentru o procesare mai convenabilă.

– 37% dintre călători au spus că sunt descurajați să călătorească spre o anumită destinație din cauza cerințelor de imigrare. Complexitatea procesului a fost evidențiată ca principalul factor de descurajare de către 65% dintre pasageri, 12% au menționat costuri și 8% timp.

– Când sunt necesare vize, 66% dintre călători doresc să obțină o viză online înainte de a călători, 20% preferă să meargă la consulat sau ambasadă și 14% la aeroport.

– 83% dintre călători au spus că vor împărtăși informațiile despre imigrare pentru a accelera procesul de sosire la aeroport. Deși acest lucru este ridicat, este ușor sub nivelul de 88% înregistrat în 2021.

„Pasagerii au declarat că barierele în calea călătoriilor continuă să existe. Țările cu proceduri complexe de viză nu beneficiază de profitul economic pe care le aduc acești călători. Acolo unde cerințele de viză au fost eliminate, turismul și economiile de călătorie au prosperat”.

Procesele aeroportuare

Pasagerii sunt dornici să profite de tehnologia și procesele reimaginate pentru a-și îmbunătăți confortul experienței în aeroport și pentru a-și gestiona bagajele.

 Pasagerii sunt dispuși să finalizeze procesarea articolelor în afara aeroportului. 44% au identificat check-in-ul ca prima lor opțiune de a face acest lucru în afara aeroportului. Procedurile de imigrare au fost a doua opțiune preferată cu 32%, urmate de bagaje. 

– Pasagerii sunt interesați de mai multe opțiuni pentru manipularea bagajelor. 67% ar fi interesați de ridicarea și livrarea la domiciliu și 73% de opțiuni de facturare la distanță. 80% dintre pasageri au spus că ar fi mai probabil să verifice un bagaj dacă l-ar putea controla pe tot parcursul călătoriei. Iar 50% au spus că au folosit sau ar fi interesați să folosească o etichetă de bagaj electronică.

– Pasagerii văd valoare în identificarea biometrică. 75% dintre pasageri doresc să folosească date biometrice în loc de pașapoarte și cărți de îmbarcare. Mai mult de o treime au experimentat deja utilizarea identificării biometrice în călătoriile lor, cu o rată de satisfacție de 88%. Dar protecția datelor este încă o preocupare pentru aproximativ jumătate dintre călători.

Nick Careen a subliniat că pasagerii consideră că tehnologia este esențială pentru îmbunătățirea proceselor aeroportuare. „Vor să ajungă la aeroport gata să zboare; să treacă prin aeroport, la ambele capete ale călătoriei, rapid, folosind date biometrice, și să știe unde le sunt bagajele în orice moment. Și tehnologia există pentru a spirjini această experiență ideală, dar avem nevoie de cooperare de-a lungul lanțului valoric și a guvernelor și garantăm pasagerilor că datele necesare experienței respective vor fi păstrate în siguranță”.

Asociația companiilor de transport aerian asigură că industria este pregătită să promoveze procesele aeroportuare cu biometrie prin inițiativa IATA One ID.

„Proliferarea porților electronice în aeroporturi demonstrează eficiența care poate fi atinsă. Prioritatea este de a sprijini standardele OneID cu reglementări pentru a permite utilizarea acestora și pentru a crea o experiență perfectă în toate etapele de călătorie ale pasagerului”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version