Pasagerii transportului aerian susțin utilizarea tehnologiei de recunoaștere facială cu date biometrice pentru a eficientiza procesele de călătorie și a elimina cozile în aeroporturi, situație care s-a agravat după pandemia de coronavirus din cauza cerinței de documentație medicală care să atesteze vaccinarea sau testele COVID-19, pe lângă tradiționalele documente de identitate. Acest lucru a fost dezvăluit de cel mai recent Global Passenger Survey (GPS) 2021, realizat de Asociația Internațională a Transporturlui Aerian (IATA), ale cărui rezultate au fost publicate luni. Noua verificare a documentelor legate de COVID-19 întârzie procesele de călătorie în aeroporturi. Înainte de pandemie, pasagerii petreceau în medie 1,5 ore în procesul de călătorie – check-in, securitate, control vamal și revendicare a bagajelor. Datele actuale indică faptul că, în timp ce călătoriile cu avionul reprezintă doar 30% din nivelurile de dinaintea crizei, procesele de călătorie în aeroporturi au crescut la o medie de 3 ore. Cea mai mare creștere are loc la facturarea și controlul vamal (emigrare și imigrare), unde sprijinul acreditărilor de sănătate pentru călătorii continuă să fie hârtia. Aceasta depășește timpul pe care pasagerii doresc să-l dedice proceselor din aeroport.
Sondajul a fost realizat cu 13.579 de pasageri de transport aerian din 186 de țări despre experiența lor de călătorie și despre ceea ce ar dori să îmbunătățească, abordând problema cozilor la porțile de îmbarcare, controale de securitate și vamă. De asemenea, a fost consultată părerea acestora cu privire la tehnologii precum biometria pentru recunoașterea facială sau abonamentul de călătorie lansat în această vară pentru a accelera procesele din aeroporturi, precum și preocupările lor cu privire la protecția datelor lor.
Potrivit sondajului, 85% dintre pasageri doresc ca procesul de călătorie să dureze mai puțin de 45 de minute în cazul în care călătoresc cu bagaj de mână și 90% dintre pasageri doresc ca procesul de călătorie să dureze mai puțin de o oră dacă fac check-in.
„Pasagerii se bazează pe tehnologia care avansează rapid pentru a eficientiza procesul de călătorie și pentru a reduce timpul de așteptare la cozi, astfel încât să accepte identificarea biometrică dacă o pot face. Înainte ca traficul aerian să înceapă să crească din nou, avem oportunitatea de a asigura o reluare fără probleme a călătoriilor cu avionul și a oferi o eficiență mai mare pe termen lung călătorilor, companiilor aeriene, aeroporturilor și guvernelor”, a declarat Nick Careen, vicepreședinte senior pentru operațiuni și securitate al IATA.
Cozi
– 55% dintre pasageri au identificat cozile la îmbarcare ca fiind unul dintre principalele aspecte de îmbunătățire.
– 41% dintre pasageri au optat pentru cozile de securitate ca una dintre zonele de verificat.
– 38% dintre pasageri au identificat cozile la controlul vamal drept unul dintre principalele domenii de îmbunătățire.
Tehnologie
- 73% dintre pasageri sunt dispuși și doresc să-și partajeze datele biometrice pentru a simplifica procesele de călătorie în aeroporturi, față de 46% în 2019.
- Pe 88% dintre ei nu îi deranjează să împărtășească informații pentru a-și grăbi trecerea prin vamă înainte de plecare.
- 36% dintre pasageri au experimentat deja utilizarea datelor biometrice atunci când călătoresc. Dintre aceștia, 86% sunt mulțumiți de experiență.
- 56% sunt îngrijorați că datele lor pot fi încălcate.
- 52% dintre pasageri solicită claritate cu privire la destinația datelor lor și 51% solicită să știe cum sunt utilizate sau procesate.
Sursă: hosteltur.com