Branding turistic: ce trebuie să facă o destinație pentru a deveni la modă

Interviu/Să fii o tendință implică în primul rând două lucruri, potrivit expertului Jesús Hernández, director de strategie de Superunion: „Destinația trebuie să reprezinte o propunere de valoare foarte clară sau o promisiune de brand. Cu alte cuvinte, atunci când consumatorii se gândesc la ea, trebuie să poată vizualiza experiența dorită. Și, în al doilea rând, pentru a fi in conversație, pentru a folosi această poziționare bine definită într-un mod eficient, astfel încât să rămână valabilă”. 

Ce măsuri trebuie să ia o destinație pentru a rămâne în trend în ochii consumatorilor?

Pentru a realiza acest lucru, există trei elemente cheie pe care orice destinație le poate aplica pentru a rămâne în trend. În primul rând, conceptul de brand trebuie lucrat din interior spre exterior. Adică, promovarea mesajelor, valorilor și imaginii din partea intreprinderilor și cetățenilor locului în sine, astfel încât aceștia să funcționeze ca ambasadori ai propiului brand, ceva similar cu promovarea motivației și a sentimentului de apartenență în rândul angajaților unei companii. În al doilea rând, să construim planul pornind de la realitate și nu din perspectiva noastră individuală, ceea ce înseamnă să rămânen fideli conceptului pe care turiștii îl au deja despre locul respectiv și astfel să fim mai aproape de așteptările lor. În cele din urmă, să ne folosim de puterea imaginației colective și să inovăm cu respect absolut pentru naturalețea și cultura locului.

„Este vorba de a avea grijă de numele, identitatea și caracteristicile care diferențiază locul de oricare altul, dar, mai presus de toate, de a nu se îndepărta de promisiunea, așteptarea și experiența pe care aceasta o promite turistului. Pentru că, în cele din urmă, călătorim întotdeauna în căutare de emoții, anecdote și amintirii”, după cum subliniază Jesús Hernández. 

Ce este mai complicat, a devenit la modă sau a-ți menține imaginea în timp?

Este mult mai ușor să devii la modă decât să te menții. Acest lucru se întâmplă cu destinațiile turistice, ca și cu orice alt brand. Pot să facă o promisiune, să investească mult pentru a o face să ajungă la urechile tale și să-ți spună: vino și încearcă destinația mea, promit asta și asta. Dar apoi acea promisiune trebuie să fie îndeplinită, ca turist trebuie să vreau să mă întorc, trebuie să o recomand prietenilor și familiei mele. Și asta se întâmplă doar atunci când faci o promisiune reală care rămâne reală în timp.

Destinațiile trebuie să fie loiale imaginarului colectiv, cum ar fi „conceptul festiv-juvenil care caracterizează Ibiza sau amintirilor de natură și munte pe care le are Asturias”, afirmă Jesús Hernández.

Este esențială colaborarea dintre sectorul public și cel privat în acest sens?

Este absolut esențială. Este esențială din cauza a ceea ce am spus mai devreme, și anume ca promisiunea de brand a unei destinații trebuie să fie reală. De aceea nu aș vorbi atât de mult de colaborare public-privat, ci despre coordonare. Este vorba de alinierea viziunii interne pe care o avem cu toții asupra destinației în cauza. În cele din urmă, din această aliniere vor rezulta cele mai interesante experiențe, deoarece cu toții avem aceleași obiectiv și, prin urmare, vâslim cu toții în aceeași direcție.

Exemple de bune practici, atât în Spania, cât și în alte țări?

În Spania, îmi place foarte mult activitatea desfășurată în Malaga; un oraș în care își schimbă poziționarea pentru a fi relevant în mai multe luni ale anului si dincolo de un public pur de vacanță. La nivel internațional, probabil cel mai clar exemplu de poziționare răsunătoare este Parisul; un oraș învăluit într-un romantism care trăiește din imaginarul colectiv și care, de asemenea, un concept absolut intergenerațional și transversal. Îmi place foarte mult acest exemplu, pentru că, obiectiv vorbind, Madrid, Barcelona, Praga, Roma,… multe orașe ar fi putut fi orașul iubirii, dar este vorba de Paris.

Cele mai recente știri despre brand în:

Cele mai valoroase 100 de branduri de țară în 2022

Brandurile de turism își recuperează o parte din valoare, deși aceasta rămâne scăzută

A schimbat COVID modul în care o destinație își poate menține locul în imaginarul colectiv în fața noilor gusturi și nevoi ale călătorului post-pandemic? În ce fel s-a schimbat?

COVID a schimbat obiceiurile de consum ale turiștilor, care sunt acum mai dornici să se bucure de acele perioade de vacanță și să se îndepărteze de rutina obișnuită, dar care au învățat consecințele schimbărilor imprevizibile și imediate. De aceea, mulți recurg la ceea ce este cunoscut sau aproape de casă, ceea ce facilitează mai multă flexibilitate în rezervări sau oferă posibilitatea de anulare sau de întârziere. Confruntate cu această realitate, mai ales companiile din sectorul turismului – fie că este vorba de hoteluri, companii aeriene, agenții de turism sau alte similare – au fost nevoite să-și modifice discursul și să se adapteze la noua cerere pentru a rămâne în mintea consumatorului ca o opțiune sigură și de încredere.

„La nivel de poziționare, multe destinații și-au îmbunătățit imaginea ca destinații de spații deschide. Cele care obișnuiau să vândă străzi înguste, muzee și baruri încep să acorde mai multă importanța parcurilor și promenadelor”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version