Producătorul aeronautic Boeing a prezentat săptămâna trecută în fața unui grup de 200 de piloți, tehnicieni și autorități de reglementare îmbunătățirile de securitate pe care intenționează să le implementeze în avioanele 737 MAX, implicate în două accidente în ultima jumătate de an. Vicepreședintele firmei, Mike Sennett, a declarat că Boeing lucrează pentru a „restabili credința” în industria sa, reafirmarea angajamentului său față de siguranță și restaurarea încrederii pasagerilor, potrivit postului CNBC.
Managerii companiei Boeing au explicat că sistemul de control al zborului (MCAS) avioanelor 737 MAX „va oferi straturi suplimentare de protecție” dacă senzorii unghiului de atac „furnizează informații greșite”, și că software-ul actualizat a fost analizat timp de „sute de ore”, inclusiv simulări și zboruri de testare.
Sistemul de control al zborului va primi date de la doi senzori ai „unghiului de atac” în loc de unul și, dacă în compararea lor există un dezacord între ei de mai mult de 5,5 grade, acesta nu va fi activat și va alerta piloții printr-un indicator în panou.
Boeing va adăuga acel indicator la panoul de control al zborului, astfel încât piloții să știe când acești senzori nu sunt de acord. De asemenea, va îmbunătăți, după cum au afirmat ei, instruirea necesară pentru ca piloții să înteleagă cum funcționează sistemul și cum să îl dezactiveze dacă există o problemă, a explicat CNBC.
Boeing susține că piloții „vor avea întotdeauna posibilitatea de a anula MCAS și de a controla manual aeronavă”.
Compania va trimite actualizarea software-ului și planul de instruire al piloților Administrației Federale a Aviației (FAA) din SUA pentru a certifica aprobarea sa, ceea ce ar putea dura două săptămâni, conform experților din industriei.
După aprobarea autorității americane, Boeing a spus că trebuie să trimită actualizarea clienților săi. Aceștia vor întârzia câteva zile în a instala, testa și instrui angajații lor, în timp ce autoritățile de reglementare din alte țări trebuie să dea lumină verde înainte ca flota de aeronave să poată funcționa din nou.
În ceea ce privește unele mecanisme opționale de securitate care ar fi putut ajuta piloții să evite accidentele și pe care Boeing le vindea ca și suplimentare, compania a declarat în cadrul evenimentului că le va oferi gratuit, și că companiile aeriene care au achiziționat deja aeronavele le pot reechipa fără costuri.
După ce au fost făcute publice aceste informații, actiunile companiei Boeing au crescut cu 1,3% pe Wall Street și au contribuit pentru scurt timp să ducă pe teren pozitiv grupul Down Jones, care trecea printr-o zi proastă și a încheiat sesiune pe roșu. EFE
Sursă: hosteltur.com
[…] Boeing tocmai a completat o corectare a software-ului pentru modelul 737 MAX pentru a preveni incidente similare și va fi revizuit de FAA și alte agenții de aviație (Boeing prezintă îmbunătățirile de securitate pentru modelul 737 MAX). […]