Peste 23.000 de avioane comerciale vor oferi conectivitate pasagerilor până în anul 2027, mai mult decât triplul celor 7.400 care au furnizat acest serviciu în 2017, potrivit unei cercetări de piață realizata de consultantul de specialitate Euroconsult, care coincide cu prognozele furnizorilor de hardware și servicii de conectivitate. Subiectul rămâne o prioritate pentru companiile aeriene, deoarece conectivitatea permanentă a pasagerilor a devenit în ultimii ani unul dintre factorii care afectează decizia companiei.
„În ianuarie 2018, aproximativ 90 de companii aeriene instalaseră deja – soluții de conectivitate la bord”, a declarat Pacome Revillon, CEO Euroconsult, afirmând că oferirea conectivității „este esențiala” pentru majoritatea companiile aeriene nu doar un factor de diferențiere, fiind desigur și acest lucru.
În perioada curentă, descrisă drept „faza de pornire”, companiile aeriene au căutat fundamental modelul de prețuri adecvate. Pasagerii se pot bucura de acces gratuit sau pot plăti o rată aplicată pe ora, pe zbor sau pe lună.
„Veniturile din aviația comercială pentru serviciile de conectivitate au depășit 1.200 milioane de dolari (1.033 mil. €) în 2017 și vor ajunge la 8.700 milioane de dolari (7.490 mil. €) până în 2027, conform estimărilor furnizorilor sectorului aerian”, asigură CEO-ul Euroconsult.
Se așteaptă ca creșterea numărului de aeronave conectate și a consumului de lățime de bandă pe pasager pentru a stimula creșterea.
Experiența pasagerilor se va îmbunătăți, potrivit Euroconsult, datorită sateliților de noua generație și rețelele aer-sol care cresc lățimea de bandă disponibilă. Se estimează că costurile unitare vor continua să scadă. Firma de consultanță subliniază în raportul său că pasagerii pot fi siguri ca streamingul video va deveni un standard.
Între timp, principalii jucători de pe această piață -cum ar fi, Panasonic, Gogo, Thales InFlyt, Global Eagle, Inmarsat și ViaSat, potrivit Euroconsult- sunt cufundați într-o concurență acerbă. Aceștia se străduiesc să ofere o capacitate mai mare la un cost unitar mai mic. „Rivalitatea este atât de inmensă, încât au fost introduse unele procese printre ele„, spune firma de consultanță.
Un alt furnizor de soluții de conectivitate, Honeywell, a realizat un sondaj în rândul „celor care iau decizia sau cumpărători” din sectorul aviației comerciale. Dintre cei chestionați, 38% anticipează cheltuirea a cel puțin un milion de dolari (861.000 €) pe avion pentru tehnologia de conectivitatea în următorii cinci ani. Companiile aeriene sunt dispuse să acorde acest timp de investiții pentru a plăti, a spus Honeywell, întrucât 55% dintre respondenți se așteaptă să primească rentabilitatea investiției între un an și trei ani.
Sursă: hosteltur.com