Ar trebui ca legea privind industria net-zero să includă construcția de nave de croazieră?

Companiile de transport maritim asociate patronatelor CLIA y SEA Europe au depus o declarație comună Comisiei Europene prin care solicită includerea construcției navelor de croazieră și a tehnologiei maritime care intră în componența acestor nave în Legea prinvind industria net-zero, care ar trebui să ofere un cadru de reglementare adecvat pentru implementarea Planului Industrial al Pactului Verde. 

Această nouă legislație, concepută pentru a spori competitivitatea industriei europene în domeniul tehnologiilor curate și pentru a facilita o tranziție rapidă către neutralitatea climatică, pare a fi un cadru adecvat pentru integrarea activităților de construcție de nave de croazieră, deoarece ar permite un acces mai rapid la finanțare pentru construcția de nave durabile.

În plus, declarația celor două organisme industriale, anunțată în cadrul Summitului european CLIA 2023, menționează și că prin incorporarea noii legislații, se va extinde sprijinul și stimulentele pentru programele de renovare și implementare a energiei regenerabile în sectorul maritim.

Lansarea pe mare a Icon of the Seas într-un șantier naval finlandez, în decembrie 2022.

Documentul mai conține încă două solicitari pentru UE: un program maritim specific în cadrul Pactului privind Competențele UE pentru menținerea competențelor digitale, ecologice și tehnice în Europa și, în sfârșit, „plasarea sectorului maritim în centrul strategiei digitale a UE” pentru a permite schimbul de cunoștinte privind practicile avansate de digitalizare a sectorului.

Companiile de croazieră „colaborează deja cu șantierele navale și cu furnizorii de tehnologie maritimă pentru a obține emisii nete de carbon zero până în 2050”. 

Acest lucru a fost declarat de președintele CLIE, Pierfrancesco Vago, care a declarat că „proiectele pilot sunt în curs de derulare pentru a testa noi combustibili și soluții de propulsie, cum ar fi bateriile, tehnologia pilelor de populsie, biocombustibilii avansați și combustibilii sintetici” care vor fi utilizați în flotele de croazieră odată ce vor fi complet dezvoltate.

A deveni liderul dezvoltării

„A sosit momentul ca factorii de decizie politică și guvernele europene să își unească forțele cu sectorul tehnologiei maritime. Europa are o oportunitate de a fi liderul dezvoltării tehnologice maritime. Europa are oportunitatea de a fi liderul dezvoltării tehnologice maritime și al excelenței, în beneficiul generatiilor viitoare„, a concluzionat Vago în prezentarea declarației comune a CLIA și SEA Europe.

La rândul său, președintele acestuia din urmă, René Berkvens, a subliniat că „construcția de nave de croazieră și integrarea de echipamente și tehnologii avansate la bordul acestor nave este foarte complexă și demonstrează performanța industrială maritimă și know-how-ul șantierelor navale europene și al industriei echipamentelor marine”.

Mai multe informații în articolul Progresele majore ale companiilor de croazieră în drumul lor către zero emisii.

„Această expertiză și acest know-how vor fi cruciale nu numai pentru a atinge obiectivele Pactului Verde European, ci și pentru a permite Europei să îndeplinească alte obiective politice în domeniul apărării, al economiei albastre sau al tranziției energetice, precum și pentru a proteja autonomia maximă strategică a Europei”, a explicat Berkvens.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version