ChatGPT reprezintă un important pas înainte pentru inteligența artificială (AI), dar este departe de a avea un impact major asupra industriei de turism, recunoște Simon Goddard, Chief Information Officer la Vibe furnizor de tehnologie de căutare și rezervare a călătoriilor: „Nu există nicio îndoială că este mult mai bună decât tot ceea ce s-a făcut până acum, iar aplicațiile potențiale sunt uriașe, dar nu credeți deocamdată în exagerările de moment: ceea ce vedeți la știri nu va fi o realitate în turism pentru o perioadă de timp și, într-o oarecare măsură elementul uman nu va fi niciodată înlocuit în proporție de 100%.
În afară de necesitatea ca software-ul să continue să evolueze, directorul Vibe subliniază cinci factori care înseamnă că implementarea ChatGPT în domeniul călătoriilor va fi probabil mai lentă decât se așteaptă unii.
1.- „Bariera enormă de intrare sub formă de costuri care vor exclude toate companiile de turism, cu excepția celor mai mari. În prezent, doar marile companii dispun de bugetele de cercetare și dezvoltare și de puterea de calcul pentru a face posibilă o inteligență artificială reală. De exemplu, Microsoft este pe cale să investească 10 miliarde de dolari în OpenAI, ca parte a unei runde finanțare care ar evalua compania la 29 de miliarde de dolari.
Când vine vorba de călătorii, după cum avertizează Simon Goddard, „există încă un risc prea mare de a greși datele de bază, dar esențiale, plus că ChatGPT cunoaște doar informațiile disponibile până în 2021”, așa că „este nevoie de controale umane, reducând adoptarea ChatGPT până când va putea fi mai puțin întârziată cunoașterea datelor disponibile în prezent”.
3. -Există, de asemenea, o preocupare serioasă, așa cum recunoaște directorul general al Vibe, ca „orice furnizor la scară largă care oferă o versiune accesabilă o va monetiza cu rezultate distorsionate pentru a conduce oamenii către reclamele sau produsele lor. ChatGPT explorează acum un model abonament pentru a genera venituri, dar este dificil de văzut cum consumatorii obișnuiti vor mai dispuși să plătească pentru un abonament. Cel mai probabil Google sau Microsoft Bing vor profita din plin de modele publicitare mai profitabile cu oferta lor, mai ales că acestea se potrivesc mai bine cu modelele de afaceri ale motoarele de căutare. În acest moment, înțelegem când ni se prezintă reclame în rezultatele moroarelor de căutare, dar aceste linii ar putea să se estompeze în răspunsurile AI și va fi necesară o reglementare.
4. – Această evoluție, după cum adaugă expertul, „ar putea ridica, de asemenea, problemele legate de confidențialitatea datelor. Inteligența artificială la acest nivel va necesita o procesare în afara dispozitivului de text sau voce, va fi trimisă undeva pentru a fi înțeleasă și a genera un răspuns. Acest lucru ridică probleme serioase legate de confidențialitate, deoarece aceste comunicări vor contine multe informații personale”.
5. -Și, în cele din urmă, încheie el, „ca o ultimă barieră, dar foarte importantă, un defect foarte mare: în momentul de față, instrumentele nu îi conduc întotdeauna pe oameni către opțiuni care pot fi rezervate. În momentul de față, ChatGPT știe doar să direcționeze utilizatorii către marile OTA-uri, precum Booking.com sau Expedia. În cazul în care cei mari nu au produsul, ChatGPT spune doar „folosiți o agenție de turism”, dar fără linkuri către opțiuni reale de rezervare sau imagini. În cele din urmă, cu totii avem o afacere, așa că, dacă nu o putem monetiza, ce rost are?„.
Sursă: hosteltur.com