În ciuda primirii sale cu suspiciune de către GDS-uri, sistemul NDC promovat de IATA a fost incorporat treptat în plataformele sistemelor de distribuție, inclusiv în ceea a lui Amadeus, care începând cu această lună a început să integreze în platforma sa de rezervări în cloud, Selling Platform Connect, acest nou standard de transmisie de date bazat pe XML care a revoluționat distribuția produsului aerian. Deja în luna mai, Amadeus a prezentat o nouă interfață intutitivă cu NDC.
Trebuie amintit faptul că IATA a dezvoltat NDC (New Distribution Capability) pentru a facilita distribuirea setului de produse și servicii ale companiilor aeriene asociate în agențiile de turism, ceea ce le-a permis să-și reducă dependența de GDS, care în cazul în care nu au implementat NDC au suferit suplimente pentru rezervarea biletelor de avion, așa cum au făcut Iberia și British Airways încă din 2017.
De când în 2015, Lufthansa a început să perceapă această suprataxă și să implementeze NDC, multe alte companii s-au alăturat, iar GDS-urile au trebuit să accepte această situație și să adopte noul standard.
Amadeus a rezistat, dar încetul cu încetul a cedat și acum îl inregistrează treptat în sistemul de rezervare Selling Platform Connect utilizat de agențiile de turism din întreaga lume pentru a cumpăra, plasa comenzi, efectua plăți și gestiona ofertele de călătorie ale companiilor aeriene.
Compania explică faptul că odată cu adoptarea NDC dorește să ofere mai multe opțiuni de rezervare agențiilor de turism, care vor putea vedea și compara toate zborurile aeriene disponibile și serviciile aferente pentru orice călătorie pe un singur ecran, indiferent dacă provin de la Edifact, NDC sau alte API-uri.
În acest fel, „agențiile de turism vor putea accesa cea mai mare varietate de conținut de zbor într-un singur loc, astfel încât le va fi mai ușor să compare ofertele și să-și ajute clienții să găsească cele mai bune propuneri”, explică furnizorul de tehnologie.
În cuvintele vicepreședintelului programului NDC [X] al Amadeus, Gianni Piasanello, cu acest pas „obiectivul nostru este dublu. Prin integrarea NDC în Selling Platform Connect, oferim companiilor aeriene posibilitatea de a-și evidenția mai bine ofertele și de a promova adoptarea conținutului NDC, ajutând în același timp agențiile de turism să își continue activitatea în mediile preferate. Soluția noastră oferă rețelei noastre de agenții de turism cu conținut nou, originar din NDC, împreună cu conținut existent, toate pe un singur ecran”.
Sursă: hosteltur.com