Airbnb a câștigat teren hotelurilor cu produsul său perturbator care vine să răspundă noilor cerințe ale călătorului. Dar oare cazările tradiționale pot învăța ceva din modelul lor de afaceri și chiar pot copia unele dintre strategiile lor? Patrick Landman, CEO și fondator al Xotels, crede că da.
„În calitate de manageri de hotel, trebuie să ne adaptăm oferta pentru a răspunde nevoilor noului client. Deci… De ce să folosești plataforma ca nou canal de rezervare? Haideți să furăm câteva strategii ale succesului său și să fim perturbatori, să încercăm să experimentăm! Spune el.
Acestea sunt, potrivit lui Landman, strategiile inovatoare pentru hotelurile din economia colaborativă:
- – Utilizarea ospitalității experimentale
Airbnb nu oferă doar un loc unde să dormi, ci și o experiență în timpul sejurului, datorită Trip4real, astfel încât hotelurile trebuie să lucreze cu platforme de economie colaborativă sau cu ghiduri de turism locale independente pentru a le oferi oaspeților trasee de plimbare tematice. De asemenea, ei pot recomanda clienților să se alăture evenimentelor organizate de platforme precum MeetUp, și, desigur, să facă personalul de recepție să interacționeze cu cetățenul și să cunoască tot ce este mai bun de oraș, toate evenimentele care au loc în afara marilor evenimente.
- A te simți ca acasă
Unii clienți aleg Airbnb, deoarece șederea într-un apartament îi face să se simtă ca acasă, astfel că hotelierii ar trebui să încerce să ofere aceeași experiență oferind papuci (nu cei albi standard) pentru a-i folosi în incintă, creând o zonă deschisă cu câteva gustări și băuturi gratuite deschis 24 de ore, organizând gustări zilnice, oferind cărți gratuite în timpul șederii, serviciu de spălătorie, etc.
- A fi uman prin tehnologie
Airbnb interacționează cu oaspeții săi înainte, în timpul și după ședere, în timp ce hotelierii par să fi creat o barieră prin intermendiul site-urilor lor web, unde oferă toate informațiile, dar nu invită la a interacționa cu ele. Pentru a schimba acest lucru Landman își propune să creeze un chat live care să răspundă la întrebări daca au cerințe speciale și să facă apeluri de monitorizare înainte de sejurul lor pentru a vedea dacă îl pot îmbogăți în vreun fel.
- Singularitate și design
Airbnb a decis să comercializeze hoteluri, dar doar pe cele care ies în evidență pentru unicitatea spațiului lor și pentru că au zone deschise, cu spații comune care invită la socializare. Având în vedere acest lucru, hotelurile pot construi zone comune, cu un concept de design unic, ușor accesibil și primitor pentru cetățeni și pot crea spații de coworking.
- Descentralizarea și turism durabil
Construirea hotelului într-un cartier nou și modern va face ca clientul să perceapă unitatea ca un site de pionerat pentru a se bucura de oraș departe de aglomerație. La aceasta se adaugă utilizarea energiei regenerabile, ecologice, reciclate, produse ecologice și de comerț echitabil, precum și alegerea furnizorilor locali.
Informația de referință este disponibilă pe blogul Xotels și pe Hospitality.
Sursă: hosteltur.com